AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Det er 14 dager? Hva er lov og ikke lov? Leste en plass at det gikk greit å gå på butikken hvis nødvendig. Men holde avstand og unngå kø. Men det leveres jo matvarer hjem. Også lov å gå til legen da ved behov? Forstår tur er lov med familien. Hvis vi treffer på andre da, lov og snakke sammen ved avstand? Men ikke planlagt treff i skogen ved avstand? Hva med å bo hos besteforeldre hvis avstand holdes? Ingen klem før etter 14 dager? Lov og treffe noen i bil, bil ved siden av hverandre for å prate? Anonymkode: 78e3c...230
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Det er faktisk så enkelt som å unngå kontakt med andre. Ikke besøke noen. Ikke gå på butikk hvis du kan unngå det, og hvis du absolutt må, unngå tider der det er mye folk. Anonymkode: 4733a...2cf 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Å bruk munnbind! Ikke følg FHI på dette punktet, men følg EUs anbefalinger. Munnbind er lurt ! Anonymkode: d9536...be9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #5 Skrevet 28. april 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er 14 dager? Hva er lov og ikke lov? Leste en plass at det gikk greit å gå på butikken hvis nødvendig. Men holde avstand og unngå kø. Men det leveres jo matvarer hjem. Også lov å gå til legen da ved behov? Forstår tur er lov med familien. Hvis vi treffer på andre da, lov og snakke sammen ved avstand? Men ikke planlagt treff i skogen ved avstand? Hva med å bo hos besteforeldre hvis avstand holdes? Ingen klem før etter 14 dager? Lov og treffe noen i bil, bil ved siden av hverandre for å prate? Anonymkode: 78e3c...230 Legen må ta stilling til om du skal møte fysisk for time eller ikke, og du må opplyse om at du er i karantene når du bestiller time. Tannlegekontor har et spørreskjema som blir utfylt når man ringer for time, så jeg antar legekontorene også har det. Anonymkode: 87efb...163 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 Du kan heller ikke ta kollektivtransport. Anonymkode: 87efb...163
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #7 Skrevet 28. april 2020 Du må bare tenke praktisk og minimere smitte-risiko. Jeg hadde 14 dager da dette startet, og er så heldig at jeg har bil. Da var det over en ukes ventetid på matlevering, og jeg hadde jo vært i utlandet, så jeg måtte ha mat. Dro på ukeshandel rett før stengetid, og var nøye med å holde avstand og ikke klå på ting, og i en butikk hvor jeg var godt kjent, så jeg kunne være effektiv. Luftet meg med en biltur eller tur i skogen. Møtte aldri kjente, men så andre som gjorde det, og da stoppet de og pratet med god avstand mellom seg. Anonymkode: 9ccec...965 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #8 Skrevet 1. mai 2020 Hørte noen si det kun er 1 uke hjemmekarantene de som har vært i land med portforbud/lockdown. Stemmer det? Har de som har vært i Spania lov å bo i samme hus til familie etter hjemkomst? Lov å treffe folk utenfor for prat med god avstand? I skogen? Anonymkode: 78e3c...230
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Skrevet 1. mai 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørte noen si det kun er 1 uke hjemmekarantene de som har vært i land med portforbud/lockdown. Stemmer det? Har de som har vært i Spania lov å bo i samme hus til familie etter hjemkomst? Lov å treffe folk utenfor for prat med god avstand? I skogen? Anonymkode: 78e3c...230 Nei, det er 14 dager uansett. Ja, du kan bo med familie. Ja, du kan møte folk med 1-2 meters avstand utendørs, og gå på turer. Anonymkode: 4881b...8e8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #10 Skrevet 2. mai 2020 På 27.4.2020 den 20.42, AnonymBruker skrev: Det er 14 dager? Hva er lov og ikke lov? Leste en plass at det gikk greit å gå på butikken hvis nødvendig. Ja, om du er helt nødt. Men holde avstand og unngå kø. Men det leveres jo matvarer hjem. Også lov å gå til legen da ved behov? Du må ringe og høre hva de sier. Forstår tur er lov med familien. Hvis vi treffer på andre da, lov og snakke sammen ved avstand? Men ikke planlagt treff i skogen ved avstand? Ja. Hva med å bo hos besteforeldre hvis avstand holdes? Ingen klem før etter 14 dager? Nei, ikke besøk, og ingen klemming på andre enn de du bor med etter 14 dager heller. Lov og treffe noen i bil, bil ved siden av hverandre for å prate? Ja, om dere holder avstand Anonymkode: 78e3c...230 Det jeg svarte på over gjelder om du ikke har luftveissymptomer. Om du får det, må du i hjemme isolering som er strengere, og da kan du sannsynligvis teste deg selv om du ikke er veldig syk. Anonymkode: 9e849...b81
skrue Skrevet 2. mai 2020 #11 Skrevet 2. mai 2020 On 4/27/2020 at 8:42 PM, AnonymBruker said: Det er 14 dager? Hva er lov og ikke lov? Leste en plass at det gikk greit å gå på butikken hvis nødvendig. Men holde avstand og unngå kø. Men det leveres jo matvarer hjem. Også lov å gå til legen da ved behov? Forstår tur er lov med familien. Hvis vi treffer på andre da, lov og snakke sammen ved avstand? Men ikke planlagt treff i skogen ved avstand? Hva med å bo hos besteforeldre hvis avstand holdes? Ingen klem før etter 14 dager? Lov og treffe noen i bil, bil ved siden av hverandre for å prate? Anonymkode: 78e3c...230 Hvorfor prøve å finne ut hva som er lov og ikke lov. Det er i grunnen veldig enkelt: Om man er i karantene så ansér man seg som smittet og unngår kontakt med andre. Siden man ikke er bekreftet smittet så kan man gjøre det som er strengt tatt nødvendig og det er å få tak i mat og fint lite mer.
Anbefalte innlegg