Gå til innhold

Kan parykk se naturlig ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som bruker parykk daglig eller ofte som synes det ser  diskré ut og om det fungerer fint? Har problemer med hårtap og det går enormt utover selvtilliten min, jeg har alltid hatt langt hår og det er lett å ha skille på siden eller lage en frisyre der det skjules men jeg veit det blir værre. Jeg er så lei meg.  Kanskje jeg har fordommer, men jeg synes jeg ser at man har det? Eller kanskje jeg har sett dårlige parykker... 

Takknemlig for alle svar 😊. Om du har noen tanker eller erfaringer eller tips. 

Anonymkode: 81e87...6f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring med parykk, og vet ikke om hårtapet ditt er en spesifikk plass eller generelt over hele hodet eller hvor "alvorlig" hårtapet er. Men vil bare tipse om hårtoppere og extensions hvis du ikke allerede har vurdert det :) Ser ofte mer naturlig ut siden man blander det med sitt eget hår. 

Anonymkode: 3f062...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet sammen med ei som hadde flere parykker. De så helt naturtro ut. Hun hadde så mange fine.

Anonymkode: 94a31...a22

Skrevet

Mamma går på cellegift og fikk parykk. Mange som ikke visste at hun var dårlig kommenterte stadig at hun var så fin på håret, og så heldig du er som er så gammel og har så fint hår enda :)   til og med ikke jeg, så det første gangen jeg så henne med parykk. I dag er parykkene så fine og flotte at det skal mye til før noen ser det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke erfaring med parykk, og vet ikke om hårtapet ditt er en spesifikk plass eller generelt over hele hodet eller hvor "alvorlig" hårtapet er. Men vil bare tipse om hårtoppere og extensions hvis du ikke allerede har vurdert det :) Ser ofte mer naturlig ut siden man blander det med sitt eget hår. 

Anonymkode: 3f062...ad2

Det er på issen så hårtopper høres bra ut... Er det hva det høres ut som? Litt som tupe? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Noen anbefalte butikker? 😃

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke en egen forening for mennesker som har mistet håret? Husker ikke hva den het, men du burde finne det om du søker på nettet. De kan sikkert anbefale deg videre. Ellers så kan du også spørre hos frisør, går ut fra at de fleste vet hvem som forhandler parykker.

Det som ble nevnt om tupe, er ikke noe som bare ligger øverst på hodet lett å miste når det blåser sterkt osv. Vil tro en heldekkende parykk ville lagt bedre på hodet i all slags vær.

Anonymkode: fd213...bf9

AnonymBruker
Skrevet

Ei dame jeg kjenner som gikk på cellegift fikk parykk som var nesten helt likt hennes naturlige hår, og det virket som mange ikke visste at det var parykk. Det var lugg foran og litt lengre bak, men kortere enn til skuldrene. Ei annen dame jeg kjenner har fått tynnere og tynnere hår selv om hun bare var litt over 60, og nå har hun fått parykk. Hun har lenge hatt kort og farget hår, så nå er parykken også det. Jeg synes det ser naturlig ut. 

Tre ganger jeg har klippet meg har jeg gitt bort håret til parykk for de liker visst det, men jeg vet ikke noe om hvordan det funker å få tak i. 

Anonymkode: b5bc4...bb6

AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2020 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet sammen med ei som hadde flere parykker. De så helt naturtro ut. Hun hadde så mange fine.

Anonymkode: 94a31...a22

Vet du om de var ekte eller syntetiske? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange fine parykker. Synes ofte det er hårfestet som avslører at det er en parykk, så en form for lugg kunne kanskje vært en idé dersom du vil at det skal se helt naturlig ut? Se på f.eks. Daenerys i GOT sitt hårfeste for å se hva jeg mener. 

Anonymkode: 5b3c0...e66

AnonymBruker
Skrevet

Parykkene som ser mest naturlige ut, er de med lace front.

Anonymkode: b68e2...5dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...