Gå til innhold

Valgte å teste seg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette leser jeg stadig vekk i avisen. Han trodde han hadde Corona, valgte derfor å teste seg. 

Jeg trodde ikke man kunne velge det selv. Eller har jeg gått glipp av noe?

Anonymkode: 72b7d...3d4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de er 🤠kjendiser 🤴eller helsepersonell?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det vil være mye større testkapasitet framover. Men de er jo avhengige av at folk melder seg for å bli testet. Jeg har hørt det sååå mye blant venner og familie som har symptomer på luftveisinfeksjon nå at "jeg har bare litt feber, litt vondt i halsen, sikkert ikke corona" Her hvor jeg bor så sier de at alle som har luftveissymptomer med feber kan få testet seg, men som sagt, da må folk ønske å bli testet. 

Anonymkode: 83691...6a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er høyst frivillig å bli testet. Som alle andre former for medisinske prosedyrer og undersøkelser. 

Anonymkode: 4be40...f18

Skrevet

Det er mange som ønsker å teste seg med god grunn, som ikke får. Så det høres rart ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem å få testet seg her, så det er nok litt varierende fra kommune til kommune også.

Anonymkode: e2eaa...057

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert lettere på bygda enn i byene...

Anonymkode: c4273...762

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem å få testet seg her, så det er nok litt varierende fra kommune til kommune også.

Anonymkode: e2eaa...057

Her i kommunen er testing nesten ikke-eksisterende, selv om det visstnok har blitt litt bedre etter påske.  De kunne over en lengre periode ikke engang teste de prioriterte gruppene (les: helsepersonell), kun de som måtte legges inn på sykehuset. 

Ordføreren gikk ut og advarte mot store mørketall i antall smittede på grunn av det. 

Sett i sammenheng med dette blir frasen "valgte å teste seg" ganske absurd, selv om det er vanlig ordbruk på lik linje med "Jeg sykemelder meg om det ikke blir bedre".

Anonymkode: e201b...b60

• Opprett ny...