Gjest Formosiss Skrevet 22. juni 2005 #1 Skrevet 22. juni 2005 ..er hva jeg vil se litt skrått på i dag. <rant> Vi har de vanlige McDonald's-besøkende, som kjøper en hel pakke med brus, pommes frites og burger. Disse er greie nok. Men så har vi disse som skal være så vanvittig sunne da, og gjerne i tillegg være veldig kritiske til maten på McD. I min karriere på McD, har jeg nå lagt merke til en del merkelig. Noe av det følger her, og kommer fra mennesker som rynker på nesen og nærmest rygger ut av døren. Salat med någgå attåt-gruppen: Disse menneskene kommer inn, bruker lang tid, og bestiller så en salat uten ost, uten dressing og uten krutonger - for det er så usunt. De bruker også laaang tid på å fortelle hvor fælt McD. er. Etter 5 minutter bestemmer de seg for en cola. Etter yttligere 5 minutter må de ha med en pommes frites. Jess. Kjernefamilien: Mamma og pappa kjører på med salat, frukt eller gulrotpose, melk/vann eller lett-brus. Barna fra cola/fant/milkshake, pommes frites og is med ekstra sjokoladesaus. Stakkars barn. Wannabe-vegetarianeren: Denne bestiller en salat uten kjøtt, eller en Pita-mac vegetar, og legger samtidig ut om hvor bra det er at McD endelig har fått et tilbud for "vi vegetarianere" - 10 minutter senere er han mer sulten og vil ha en big tasty-burger. Teit. I tillegg har vi dem som ikke liker noe som helst, og bare opptar køplass for å finne ut at de ikke har lyst på noe. Vi har dem som gir oss en leksjon om hvor usunt alt er, for så å kjøpe seg den største burgermenyen vi har. I dag var det en dame som tok kaken med glans; hun stiller opp med liste over kalori-innholdet i maten vår. Hun velger ut den drikken og burgeren med minst innhold, og vil så vite hvor mange kalorier det er i en pommes frites.. Hun ender opp med å kjøpe en stor pommes frites og snakke varmt om hvor enkelt McD gjør det for folk å slanke seg, med de nye tilbudene. Eh, jaha. Kanskje man skal benytte seg av dem, da? Jaja. </rant>
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2005 #3 Skrevet 23. juni 2005 så lenge ikke det er noe galt med de som bestiller 2 plaine cheeseburgere og 1 vann så er det greit Åååå nam!!
Gjest Formosiss Skrevet 23. juni 2005 #4 Skrevet 23. juni 2005 Det er bare så vanvittig dobbeltmoral. Akkurat som om salaten blir noe sunnere når du likevel må ha med en cola, en pommes frites og en stor is med sjokoladesaus Vi har en del "celebre" kunder som store, norske idrettsstjerner f.eks., og de skal ha at de ikke akkurat legger bånd på seg når det kommer til å spise :-P Her går det i stor meny med ekstra big mac/QP osv., med cola og pommes frites. Jaja, de trener vel så mye uansett. Det har hendt at Drillo, Ari Behn, Torill Torstad Hauger, Carl I. Hagen og kona, div. reality-deltakere (siste var Bente fra Farmen *grøss* hun glemte vesken hos oss) osv.
Gjest Jalileh Skrevet 24. juni 2005 #6 Skrevet 24. juni 2005 Er det noe galt med meg da? Bestiller alltid en BigMac og et glass vann? Er jeg teit?
Gjest Jalileh Skrevet 24. juni 2005 #7 Skrevet 24. juni 2005 Er det noe galt med meg da? Bestiller alltid en BigMac og et glass vann? Er jeg teit?
Gjest Formosiss Skrevet 24. juni 2005 #8 Skrevet 24. juni 2005 Er det noe galt med meg da? Bestiller alltid en BigMac og et glass vann? Er jeg teit? Nei, for all del. De jeg betegner som "teite", for å bruke det ordet, er de som kommer inn og både med ord og holdninger ser ned på McDonald's som er -såå- usunt - kjøper seg en salat, og kommer inn/bort igjen for å ha en cola og pommes frites også. Da er hele poenget borte, liksom. Og så er det så utrolig mange -frekke- folk der ute, av og til får jeg lyst til å svare tilbake. Ja, jeg står i kassen på McD., men hvorfor skal det gjøre meg til et dårligere menneske enn kassadamen på Ferner Jacobsen?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 25. juni 2005 #9 Skrevet 25. juni 2005 Det fenomenet kalles "kos med misnøye". Synes det er fint, tenk hvor mange drap som unngåes fordi folk kan få ut sin aggresjon og klage på usunn mat hos McDonald's, for så slappe av og slafse i seg den feiteste burgern.
Gjest Formosiss Skrevet 25. juni 2005 #10 Skrevet 25. juni 2005 Burgeren er ikke feit, sausen er - og ihvertfall pommes fritesen.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2005 #11 Skrevet 25. juni 2005 Yess ikke bli sint på oss gjerrige folk som kun bestiller vann, det er ikke for å være sunn det er fordi jeg ikke liker brus og ikke drikker den opp, og kanskje et halvt glass med vann så da er det mest praktisk Men er enig ellers i det du skriver ja! Nissete!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 25. juni 2005 #12 Skrevet 25. juni 2005 Burgeren er ikke feit' date=' sausen er - og ihvertfall pommes fritesen.[/quote'] Jeje, det var likevel ikke poenget. Jeg skal innrømme at jeg har ikke studert næringsinnholdet i selve burgern, krutongene eller sausen hos McDonald's.
Gjest McDansatt Skrevet 25. juni 2005 #13 Skrevet 25. juni 2005 :o Jeg jobber også på McD, ved siden av skolen, men jeg har da ALDRI opplevd at folk skjenner meg ut pga den usunne maten.. Herregud, hvorfor er de der da?? Opplevd utrolig mye dritt fordi jeg jobber i kassa da.. er jo ikke MIN skyld at kjøkkenet greide å rote vekk grillappen med din "spesialbestilte" burger (grillapp = lapp som sendes automatisk til kjøkkenet når du skal ha uten og med og ekstra dilldall) eller at det tar litt tid.. Kjeft på meg. Ja, det gjør alt såå mye lettere. Noen mennesker mangler rett og slett respekt, eller forståelse for andre.. (sorry, dette var ikke helt tema.. men, dere overlever )
Gjest Feit på grændiss Skrevet 25. juni 2005 #14 Skrevet 25. juni 2005 Nei, fysj, burgere holder jeg meg unna. Det er så fetende.
Gjest Formosiss Skrevet 26. juni 2005 #15 Skrevet 26. juni 2005 Yess ikke bli sint på oss gjerrige folk som kun bestiller vann, det er ikke for å være sunn det er fordi jeg ikke liker brus og ikke drikker den opp, og kanskje et halvt glass med vann så da er det mest praktisk Men er enig ellers i det du skriver ja! Nissete!¨ Hvis du forteller meg hvor jeg blir sint på "dere gjerrige", så skal jeg kanskje vurdere å ta det til etteretning. Ellers foreslår jeg at du leser tråden min igjen ;-)
:-) anna Skrevet 26. juni 2005 #16 Skrevet 26. juni 2005 :o Jeg jobber også på McD, ved siden av skolen, men jeg har da ALDRI opplevd at folk skjenner meg ut pga den usunne maten.. Herregud, hvorfor er de der da?? Opplevd utrolig mye dritt fordi jeg jobber i kassa da.. er jo ikke MIN skyld at kjøkkenet greide å rote vekk grillappen med din "spesialbestilte" burger (grillapp = lapp som sendes automatisk til kjøkkenet når du skal ha uten og med og ekstra dilldall) eller at det tar litt tid.. Kjeft på meg. Ja, det gjør alt såå mye lettere. Noen mennesker mangler rett og slett respekt, eller forståelse for andre.. (sorry, dette var ikke helt tema.. men, dere overlever ) Det er meg som gjør sånt. Sårri altså, men jeg er allergisk for løk og bestiller alltid uten. Det er småirriterende at jeg i to av tre tilfeller får burger med løk likevel. Eller at jeg får beskjed om at det kommer til å ta et minutt eller to, også glemmer de hele burgeren. Og ettersom jeg ikke kan traske inn på kjøkkenet og si fra til de som fysisk har gjort feilen så sier jeg fra til de i kassa. Fordi de har på seg McDonaldsuniform og jobber i et seviceyrke. Og da tenker jeg "jeg=kunde du = McDonalds" Hva er feil med det da? Hva annet skal man gjøre?
Gjest Formosiss Skrevet 26. juni 2005 #17 Skrevet 26. juni 2005 Dersom du er allergisk og -alltid- får med løk, eller at de glemmer burgeren, så skal du ikke klage på kassen - du skal spørre etter sjefen på stedet, evt. skiftlederen, og mest sannsynlig vil du få en kompensasjon for dette. For som gjesten sier, det hjelper virkelig ikke å klage til oss i kassen - vi har ingenting med det som skjer på kjøkkenet å gjøre :-) Det jeg synes er så enormt surt, er når kunder rett og slett blir grisesure for å måtte vente i 2-3 minutter på maten sin. Jesus, hva er 2-3 minutter når man sier i fra, egentlig? Hvor lenge må man ikke vente andre steder? Hvorfor forventer så mange at man skal ha en bigmac uten agurk, med mcfeastsaus og ekstra ost ferdig når man kommer og bestiller det (bare for å sette ting på spissen)? Må bare skryte av min McD, da. Vi er veldig flinke på allergimat.
Gjest mett Skrevet 26. juni 2005 #18 Skrevet 26. juni 2005 Det har hendt at Drillo, Ari Behn, Torill Torstad Hauger, Carl I. Hagen og kona, div. reality-deltakere (siste var Bente fra Farmen *grøss* hun glemte vesken hos oss) osv. Eh. Poenget? Ingen av disse trenger vel noe alibi for å leve sunt, ei heller er de "sosietetskjendiser", snarere svært så folkelige representanter for folket... Mannen til Torstad Hauger driver/drev burgersjappe selv, han. Og Hagen bor jo i vaktmesterbolig... Say no more om realitydeltakere. Eller Ari. Ellers enig i at det er komisk med den dobbeltmoralen enkelte utviser:) Er selv ingen MacDonaldsfan, og har ikke satt mine ben der på flere år (bortsett fra muligens på en festival da jeg fikk et gratiss måltid der.. Eller på Burger King..), men har man først gått inn for å kjøpe noe har det LITE for seg å belære betjeningen eller prøve å overbevise vilt fremmede om at man EGENTLIG er veggis;)
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2005 #19 Skrevet 26. juni 2005 Det er lov å bli sur på de i kassa når de ikke engang GIDDER å bestille burgisen din og de sier med et fårete flir "ehehee glemte den visst!" Skjer ofte FYYYY så klarer jeg ikke bli sur etterpå heller for de er så flinke til å si unnskyld!
Gjest Formosiss Skrevet 27. juni 2005 #20 Skrevet 27. juni 2005 Eh. Poenget? Ingen av disse trenger vel noe alibi for å leve sunt, ei heller er de "sosietetskjendiser", snarere svært så folkelige representanter for folket... Mannen til Torstad Hauger driver/drev burgersjappe selv, han. Og Hagen bor jo i vaktmesterbolig... Say no more om realitydeltakere. Eller Ari. Det var ikke noe negativt om disse. Fint å lese mellom linjene? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå