AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Kan dette stemme? https://www.morningstar.co.uk/uk/news/AN_1588006617063651300/update-uk-says-covid-19-death-toll-rises-by-360-to-21092.aspx Storbrittania har nå hatt 360 coronadødsfall siste døgnet, og av disse er 82 helsepersonell, og 60 sosialarbeidere. (Tror det er det det kan oversettes som, det står på engelsk: «The figure includes 82 staff from the National Health Service and 60 social care workers») Anonymkode: 8e380...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Tror det er totaltallet som inkluderer de. Anonymkode: fa503...2ba
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Det stemmer nok. Anonymkode: c47e7...dc0
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 At det er av de 21092 totalt? Det var jo isåfall litt betryggende. Jeg leste det som bare i dag. Anonymkode: 8e380...4f7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 Nå får jeg jo ikke redigert første innlegget pga jeg skrev det som anonym Anonymkode: 8e380...4f7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Leste det nemlig her på aftonbladet først https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset Sitat Fastnålat inlägg i dag kl 19:17av Matilda Aprea Malmqvist Ytterligare 360 personer har rapporterats avlidna till följd av covid-19 på sjukhus i Storbritannien det senaste dygnet. Det är den lägsta dygnssiffran på fyra veckor, men det kan också röra sig om en vidd eftersläpning av inrapporterade fall under helgen. Hälsoministern Matt Hancock meddelar att av de som avlidit är 82 personer som arbetat inom sjukvården och 60 personer från socialvården. Totalt har 21 095 personer dött. Deretter prøvde jeg å finne en engelsk kilde, og den ser jeg jo nå at skriver det anderledes enn denne svenske Anonymkode: 8e380...4f7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Denne kilden sier tallene er 82 helsearbeidere og ‘’bare’’ 16 sosialarbeidere. https://www.dailymail.co.uk/news/article-8261901/60-000-life-assurance-payout-families-NHS-care-heroes-killed-coronavirus.html Anonymkode: 8e380...4f7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 Hvorfor er det egentlig slik at man blir sykere om man har mye kontakt med mange smittede? Jeg vet at det er dumt spørsmål, men jeg kan ikke så mye om sykdom og smitte. Trodde det var mer sånn som med andre sykdommer at man får dem når man blir smittet, men man får dem ikke kraftigere av å omgås mange smittede? Hvis jeg f.eks blir smittet med omgangssyke eller influensa (jeg vet at Corona er noe annet) så blir jeg jo syk, men blir jeg virkelig sykere av at jeg møter den sykdommen mange ganger? håper noen skjønte hva jeg mente 🤯 Anonymkode: fc43f...ccb
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det egentlig slik at man blir sykere om man har mye kontakt med mange smittede? Jeg vet at det er dumt spørsmål, men jeg kan ikke så mye om sykdom og smitte. Trodde det var mer sånn som med andre sykdommer at man får dem når man blir smittet, men man får dem ikke kraftigere av å omgås mange smittede? Hvis jeg f.eks blir smittet med omgangssyke eller influensa (jeg vet at Corona er noe annet) så blir jeg jo syk, men blir jeg virkelig sykere av at jeg møter den sykdommen mange ganger? håper noen skjønte hva jeg mente 🤯 Anonymkode: fc43f...ccb Ja de sier at virus kan være som gift - større eksponering mer syk. Anonymkode: e13ee...15b 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det egentlig slik at man blir sykere om man har mye kontakt med mange smittede? Jeg vet at det er dumt spørsmål, men jeg kan ikke så mye om sykdom og smitte. Trodde det var mer sånn som med andre sykdommer at man får dem når man blir smittet, men man får dem ikke kraftigere av å omgås mange smittede? Hvis jeg f.eks blir smittet med omgangssyke eller influensa (jeg vet at Corona er noe annet) så blir jeg jo syk, men blir jeg virkelig sykere av at jeg møter den sykdommen mange ganger? håper noen skjønte hva jeg mente 🤯 Anonymkode: fc43f...ccb Tenk på virus som enheter.... Du vil tåle noen få, men om du får veldig mange blir det for mye. De tror du blir sykere jo flere virus du har blitt utsatt for. Anonymkode: 7d472...99f 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #11 Skrevet 27. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det egentlig slik at man blir sykere om man har mye kontakt med mange smittede? Godt spørsmål, dette er min lekmannsforståelse (stort forbehold om at det ikke er korrekt): Ved kraftig eksponering får man raskt masse virus i kroppen, og etter ganske få runder med duplisering og kort tid blir det nok virus i kroppen til at man blir syk. Immunforsvaret får kortere tid til å skape antistoffer før viruset blir et problem. Ved lav eksponering går det mye lengre tid før virusnivået i kroppen blir høyt, og man produserer antistoffer før alvorlig sykdom inntreffer. Anonymkode: f140f...a70 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #12 Skrevet 27. april 2020 Denne artikkelen fra 9. april i år, sier det var da 100 leger i Italia som var død av corona https://www.thelocal.it/20200409/more-than-100-doctors-have-now-died-in-italys-coronavirus-outbreak Anonymkode: 8e380...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #13 Skrevet 28. april 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenk på virus som enheter.... Du vil tåle noen få, men om du får veldig mange blir det for mye. De tror du blir sykere jo flere virus du har blitt utsatt for. Anonymkode: 7d472...99f Dette vil variere med typen virus, noen virker som dette, andre ikke. Og vi vet ikke sikkert enda hvordan coronaviruset virker. Vi må huske at en annen faktor er at helsepersonell gjerne har jobbet mange, lange vakter, og slitt ut kroppen, og at dette også kan gi et mer alvorlig sykdomsforløp. Anonymkode: b54b1...273
Anbefalte innlegg