Gå til innhold

Oppkast, diare og mageamerter..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må barn holdes hjemme i karantene om de har magesmerter og løs i magen?

Anonymkode: 22206...a33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må barn holdes hjemme i karantene om de har magesmerter og løs i magen?

Bør de ikke det uavhengig av Corona? Altså kan jo være norovirus eller noe slikt? 

Tassen trenger vel fri om han er syk uansett ?

Anonymkode: ad749...1a6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør de ikke det uavhengig av Corona? Altså kan jo være norovirus eller noe slikt? 

Tassen trenger vel fri om han er syk uansett ?

Anonymkode: ad749...1a6

Jo twnker jo jeg set det an utover kveld men sabsynligvis blir fri. Men hva med søsken?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo twnker jo jeg set det an utover kveld men sabsynligvis blir fri. Men hva med søsken?

Hold alle hjemme.

Anonymkode: ada16...0cf

AnonymBruker
Skrevet

I flere tilfeller har korona startet med mageproblemer.  Uansett hold barnet hjemme. Regelen er at de som er symptomfrie kan gå så lenge en av dere ikke har påvist korona. Da må de andre i karantene.

Anonymkode: ca149...ce8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet det gjelder skal være hjemme 48 timer etter siste oppkast eller diaré, så det er ikke noe å se an utover kvelden om barnet skal være hjemme eller ei. Søsken trenger ikke holdes hjemme med mindre de har symptomer. Dette gjelder generelt for oppkast og diaré da det kan være norovirus. 

Anonymkode: 41614...e34

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet det gjelder skal være hjemme 48 timer etter siste oppkast eller diaré, så det er ikke noe å se an utover kvelden om barnet skal være hjemme eller ei. Søsken trenger ikke holdes hjemme med mindre de har symptomer. Dette gjelder generelt for oppkast og diaré da det kan være norovirus. 

Anonymkode: 41614...e34

Han hadde magesmerter og var løs i magen. 1 gang! Han har ikke spydd og flydd på do helle dagen. Jeg må innrømme jeg ikke helt liker skoler og barnehager åpner så da tenker jef man heller er for litt ekstra forsiktig så ikke mange barn må i karantene pga oss.

AnonymBruker
Skrevet

Barn bør alltid holdes hjemme i 48 timer etter siste runde med oppkast/diaré, selv om de bare kastet opp en gang, corona eller ei. Det kan være smittsomt magevirus selv om barnet ikke har hengt over doskåla mange ganger, så det er greit å ikke sjanse på at det ikke er noe smittsomt. Trenger ikke en magesjaurunde på skolen i tillegg til corona-risikoen 

Anonymkode: 5c875...0de

• Liker 1
  • Opprett ny...