Gå til innhold

Møter dere flere ulike grupper på maks 5?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dere kun med de samme 5 eller møter dere flere ulike grupper/familier, men er maks 5 sammen og holder avstand?

Anonymkode: 9877c...948

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mente du kohort nå?

Svaret på spørsmålet er at det varierer hvem vi møter. Står ingenting om at man kun kan være sammen med maks fire andre individer på ubestemt tid.

Anonymkode: 11303...4dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg møter egentlig nesten ingen utenom mann og barn.

Har gått en tur med en venninne på avstand på 2 meter mens vi gikk.

Anonymkode: b813d...1f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg møter egentlig nesten ingen utenom mann og barn.

Har gått en tur med en venninne på avstand på 2 meter mens vi gikk.

Anonymkode: b813d...1f5

Samme her. Er på jobb (jobber innen kritisk funksjon, ikke helsesektoren). Ellers er jeg hjemme med ungene mine eller går tur alene eller med en venninne. Samme venninne hver gang, god avstand når vi går. 

Men det virker som de fleste rundt meg lever nesten som vanlig. Masse på besøk, har besøk, går på butikker, kafé etc. 

På en måte skjønner jeg det. Kommunen har kun en håndfull bekreftet smittede, ingen døde. Kjenner at jeg også begynner å løsne på begrensningene. 

Anonymkode: 931c9...7dd

AnonymBruker
Skrevet

Spiller jo ingen rolle lenger når alle kafeene og butikkene er fulle. Enten så er folk idioter eller så er Covid-19 bare en stor vits. 

Anonymkode: b3a81...b6b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møter heller ingen. Jeg vil helst unngå å bli smittet, og ser ingen grunn til å ta større risiko enn jeg må.

Anonymkode: 532a7...a3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møter kun bestevenninnen min utenom familien. Barna mine har begynt på skole nå, og jeg føler det er nok smitterisiko uten å skulle omgås mange andre. 

Anonymkode: fd5ec...c2e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dere kun med de samme 5 eller møter dere flere ulike grupper/familier, men er maks 5 sammen og holder avstand?

Anonymkode: 9877c...948

Har ingen slike grupper jeg ønsker å møte med mindre jeg er tvunget til det i større selskaper. Foretrekker uansett å treffes i mindre grupper, enten hos meg, hos dem eller ute i friluft eller på spisested.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møter kun fem. Min mor, mine svigerforeldre (men det slutter nå når yngste begynner på skolen igjen) og nevø og niese som våre to eldste er med i denne tiden.

Anonymkode: c482d...13c

Skrevet

Jeg møter litt forskjellige folk 

Har gått tur med kanskje 5-6 forskjellige mammaer her på kvelden. 
Så var vi på ute besøk hos noen venner i påsken 

ellers møtt noen kollegaer hjemme hos dem. 
i dag var jeg hos frisør med barna

Alle med 1-2 m avstand (ikke frisøren da)

Nå er barnet i barnehagen så da møter ‘vi’ jo fler

AnonymBruker
Skrevet

Møtte bare bestevenninna mi og ei annen venninne før, vi gikk tur sammen eller drakk en kaffe. Nå har har begynt å jobbe igjen, og jeg jobber på et kjøpesenter på et av de travleste spisestedene, så nå har jeg utvidet til litt flere også. Vi er fire stykker på jobb sammen til en enhver tid, i tillegg til masse kunder 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: d90bd...0b0

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men ikke uten at vi kan holde avstand. F.eks naboene kom ned til oss på terrassen på lørdag da vi hadde tent opp bålpanna. Det hadde med egen drikke, egne glass og gikk inn til seg selv for å gå på toalettet :) :)

På jobb, derimot, er det umulig å holde avstand...... 

Anonymkode: 35b75...85c

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På jobb, derimot, er det umulig å holde avstand......

Hva slags jobb er det snakk om?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, edwardnigma skrev:

Hva slags jobb er det snakk om?

Opplever at det er vanskelig på min jobb. Jobber på et serveringssted, og selv om vi holder avstand til kundene, serverer vi maten ved bordet. Vanskelig å gjøre det med to meters avstand. I tillegg er det trangt bak kasseområdet, og vi er fire stykker på jobb, så når en skal gå forbi kassa, er det ikke en meter engang mellom oss. Har også kunder som ikke respekterer reglene. Vi pleide å ha mye selvbetjening - kaffe, sukker, te, vann, glass, tallerkner og bestikk - alt dette stod fremme så kundene kunne ta selv. Nå har vi flyttet alt bak kassa siden kundene ikke får ta dette selv, men hver dag er det kunder går bak og forsyner seg med de skal ha selv (veldig åpent ved disken, så lett å komme seg bak). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever at det er vanskelig på min jobb. Jobber på et serveringssted, og selv om vi holder avstand til kundene, serverer vi maten ved bordet. Vanskelig å gjøre det med to meters avstand. I tillegg er det trangt bak kasseområdet, og vi er fire stykker på jobb, så når en skal gå forbi kassa, er det ikke en meter engang mellom oss. Har også kunder som ikke respekterer reglene. Vi pleide å ha mye selvbetjening - kaffe, sukker, te, vann, glass, tallerkner og bestikk - alt dette stod fremme så kundene kunne ta selv. Nå har vi flyttet alt bak kassa siden kundene ikke får ta dette selv, men hver dag er det kunder går bak og forsyner seg med de skal ha selv (veldig åpent ved disken, så lett å komme seg bak). 

Skjønner at det må være vanskelig. I åpne Sverige så har de nå begynt å stenge utesteder og restauranter fordi det er så vanskelig å overholde smittevernsregler i praksis:  https://www.nrk.no/urix/stenger-utesteder-i-stockholm-etter-koronainspeksjoner-1.14996480

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det må være vanskelig. I åpne Sverige så har de nå begynt å stenge utesteder og restauranter fordi det er så vanskelig å overholde smittevernsregler i praksis:  https://www.nrk.no/urix/stenger-utesteder-i-stockholm-etter-koronainspeksjoner-1.14996480

Det blir konsekvensen. Håper vi kan unngå det, for vi har hatt stengt en måned allerede. De fleste kundene er veldig greie og respekterer regler, så det er synd hvis noen få skal ødelegge... 

• Opprett ny...