AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Hvis en sakkyndig rapport anbefaler fast bosted hos motparten, og dommen er i tråd med dette, vil det da være vanskelig å anke saken til lagmannsretten? kan de avvise saken? hvor mye koster i så fall en behandling i lagmannsretten? Anonymkode: f675d...33f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis en sakkyndig rapport anbefaler fast bosted hos motparten, og dommen er i tråd med dette, vil det da være vanskelig å anke saken til lagmannsretten? kan de avvise saken? hvor mye koster i så fall en behandling i lagmannsretten? Anonymkode: f675d...33f Noen som vet? Anonymkode: f675d...33f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Hvis du taper i lagmannsretten kan du ende med motpartens omkostninger i tillegg til dine egne. Anonymkode: 08585...499
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du taper i lagmannsretten kan du ende med motpartens omkostninger i tillegg til dine egne. Anonymkode: 08585...499 Er det vanlig at en må betale motpartens saksomkostninger? Anonymkode: f675d...33f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 Her tapte far i tingretten og ble idømt saksomkostningene. Mor hadde daglig omsorg fra før. Første rettssak. Så å bli idømt saksomkostningene ved tap kan du risikere uansett. Spesielt hvis du anker en dom. Men hvis man vinner så kan den andre parten risikere å måtte dekke saksomkostninger fra begge rettssakene. Anonymkode: 8dd69...220 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Er det med tanke på barnets beste eller ditt ego? DEt beste du kan gi barnet ditt er å være snill med den andre foreldren Anonymkode: 2c3c7...512 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Hvordan er mulighetene for å anke en dom, er det vanskelig å få den avgjort i lagmannsretten? Anonymkode: f675d...33f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er mulighetene for å anke en dom, er det vanskelig å få den avgjort i lagmannsretten? Anonymkode: f675d...33f Noen som har fått en dom omgjort, og hvordan foregikk det? Hvis sakkyndigrapporten er klar, hva skjer da? Anonymkode: f675d...33f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #9 Skrevet 29. april 2020 Dette lurer jeg også på. Noen som vet? Anonymkode: 2bb41...9d0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #10 Skrevet 29. april 2020 Det kommer helt an på den aktuelle sak, det er ingen generell statistikk på det her. Anonymkode: 37b3c...34b
n_97 Skrevet 29. april 2020 #11 Skrevet 29. april 2020 Det sakkyndige anbefaler blir som regel fulgt i retten. 1
Hr. Aktiv Skrevet 29. april 2020 #12 Skrevet 29. april 2020 8 minutter siden, n_97 skrev: Det sakkyndige anbefaler blir som regel fulgt i retten. Ikke hver gang. Hvis sakkyndigrapporten går i retning far kan dommeren tilsidesette den for at mor får full omsorg. Svært skjelden motsatt. I situasjoner der det kan bevises at mor lider av rusmissbruk noe hennes advokat glatt dekker over det ved å si at det ikke finnes bekymring rundt det. Så vil hun få 90% sjanse til å vinne dette selv om far er en god far. Det finnes fedre som jobber innen politi, skole og rettsvesnet som ikke får se sine barn bare fordi mor har satt seg på bakbeina. Dette er også yrker som krever ren vandel. I andre tilfeller der mor faktisk mister barna settes de heller i fosterhjem enn å overføres til far av rettssystemet og bv. selv om far er en god forelder. Så svakt står fedre i Norge slik barneloven praksiseres i dag.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #13 Skrevet 29. april 2020 Her hadde jeg fått tildelt at barna skulle bo hos meg fast og minimalt samvær med far, noe som ble anbefalt av sakkyndige. Far anket til lagmanssretten, fikk avslag men måtte betale meg saksomkostningene som selve anken kostet. det var snakk om noen tusenlapper, men vi var to runder i tingretten , med samme resultat. far ønsket saken opp igjen etter få år. Brukte godt over 200 000 på dette. Her bar vi våre egne saksomkostninger. Tror ikke du kommer noen vei med å anke, den vil trolig bli forkastet. Du skal ha veldig gode kort på hånden som kommer frem om saken skal føres for en høyere instans Anonymkode: 70b88...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #14 Skrevet 29. april 2020 17 minutter siden, Hr. Aktiv said: Ikke hver gang. Hvis sakkyndigrapporten går i retning far kan dommeren tilsidesette den for at mor får full omsorg. Svært skjelden motsatt. I situasjoner der det kan bevises at mor lider av rusmissbruk noe hennes advokat glatt dekker over det ved å si at det ikke finnes bekymring rundt det. Så vil hun få 90% sjanse til å vinne dette selv om far er en god far. Det finnes fedre som jobber innen politi, skole og rettsvesnet som ikke får se sine barn bare fordi mor har satt seg på bakbeina. Dette er også yrker som krever ren vandel. I andre tilfeller der mor faktisk mister barna settes de heller i fosterhjem enn å overføres til far av rettssystemet og bv. selv om far er en god forelder. Så svakt står fedre i Norge slik barneloven praksiseres i dag. Der tar du feil. Anonymkode: ba9bd...aa3
Hr. Aktiv Skrevet 29. april 2020 #15 Skrevet 29. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der tar du feil. Anonymkode: ba9bd...aa3 Hvordan det?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #16 Skrevet 29. april 2020 Exsen min bryr seg ikke noe om barna. Jeg vil bli overlykkelig hvis han vil ha kontakt, eller samvær med barna. Det er trist å se barnas barndomstid går uten en god pappa i bilde. Vær snill å være en god forelde for deres barn. Unn dem en god relasjon til pappaen eller mammaen dems. Du har ingen rett til å ødelegge for barnas deres. Du burde bli fratatt hovedomsorg hvis du sabotere samvær. Anonymkode: cadd2...1a1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #17 Skrevet 30. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Exsen min bryr seg ikke noe om barna. Jeg vil bli overlykkelig hvis han vil ha kontakt, eller samvær med barna. Det er trist å se barnas barndomstid går uten en god pappa i bilde. Vær snill å være en god forelde for deres barn. Unn dem en god relasjon til pappaen eller mammaen dems. Du har ingen rett til å ødelegge for barnas deres. Du burde bli fratatt hovedomsorg hvis du sabotere samvær. Anonymkode: cadd2...1a1 Det finnes mange ulike saker, du bør tenke deg litt om før du skriver. Jeg skulle også gjerne hatt far i livet til min datter, men han er ikke egnet til å være der for henne. Han gikk likevel til sak, fordi han hadde krav på fri rettshjelp og fordi han er stolt. Men han tapte. Anonymkode: ae244...801 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå