Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget at jeg var gravid når jeg først fikk ømme bryster, det var noe jeg aldri hadde opplevd tidligere, selv om jeg er over 30 år. Hadde i grunnen vært kvalm et par uker i forkant, pluss en del svimmel. Gikk da på p-piller og tenkte derfor ikke at graviditet kunne være årsaken til disse plagene som kunne forklares med hundre andre unnskyldninger. Både jeg og samboer ble over skyene lykkelige når vi fant det ut, selv om vi ikke hadde startet prøvingen ennå. Dessverre endte det med en sa i 11+5. Hadde ømme bryster og kvalme hele denne perioden. Dette skjedde i november og vi har ønsket å prøve på nytt siden da. syklusen har vært ustabil og lang i ettertid, så vi har ikke fått mer en 3 pp. Hadde eggløsning for ca 1 uke siden, i følge eggløsningstestene. Jeg har de siste 3 dagene vært mye kvalm (igjennom hele døgnet), slitt med uklart syn og har svært ømme bryster, så jeg lurer på om jeg kan være gravid igjen, selv om det ikke skal være mulig å merke symptomer så tidlig. Jeg kan ikke relatere de ømme brystene til noe annet enn forrige graviditet, og den kvalmen er tilsvarende som under forrige graviditet... Ellers er brystene mine så lite ømme at jeg tror en traktor kunne ha kjørt over de :ler:

Er dette ekstremt tidlige tegn på graviditet eller er det bare kroppen min som er rar? 

Anonymkode: 780cc...466

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet folk sier det er for tidlig, men da jeg ble gravid sist fikk jeg EKSTREMT vonde brystvorter 4 dpo. Jeg har aldri noen sinne opplevd det før eller siden, men det startet 4 dpo! Vet ikke hva i all verden som kan ha forårsaket det, men det viste seg at jeg var gravid. 

Dessverre er det ingen fasit, men nå er det jo ikke lenge til du får svaret ☺️

Anonymkode: 1abdc...1b9

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet folk sier det er for tidlig, men da jeg ble gravid sist fikk jeg EKSTREMT vonde brystvorter 4 dpo. Jeg har aldri noen sinne opplevd det før eller siden, men det startet 4 dpo! Vet ikke hva i all verden som kan ha forårsaket det, men det viste seg at jeg var gravid. 

Dessverre er det ingen fasit, men nå er det jo ikke lenge til du får svaret ☺️

Ja, de er ekstremt vonde, spesielt brystvortene. I går kveld når jeg skulle vaske hendene før jeg fant senga, så gjorde det vondt når de ristet bitte litt i det jeg hadde såpe på hendene😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, de er ekstremt vonde, spesielt brystvortene. I går kveld når jeg skulle vaske hendene før jeg fant senga, så gjorde det vondt når de ristet bitte litt i det jeg hadde såpe på hendene😆

Ja, det er sykt vondt! 🤣 Kunne ikke kle på meg uten å ynke meg i smerte haha!

AnonymBruker
Skrevet

Vonde brystvorter var mitt første graviditetstegn med begge barna:)

Anonymkode: 44e77...666

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vonde brystvorter var mitt første graviditetstegn med begge barna:)

Hvor tidlig merket du at de ble vonde?🤔😊

AnonymBruker
Skrevet

4+3 her.

Jeg merker ingen ting til vonde brystvorter. Har derimot stikkinger i livmor som ikke er så godt. Ellers av og på-kvalme.

Er litt trøtt, men om det er fordi jeg har slutta med kaffe, sover dårlig fordi jeg er spent, eller om det faktisk er hormonene allerede vet jeg ikke :) 

Anonymkode: a7dfd...6b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ømme pupper, som jeg vanligvis ikke har før mens. Fra 3+4 ca våknet jeg veldig tidlig eller midt på natten av meg selv. Menskvisene mine dukket ikke opp. 

Anonymkode: 8070b...cf5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid ømme bryst fra el til ikm. Har ofte mensmurringer også. Noen dager før ikm, bruker kvisene å dukke opp. Før jeg testet positivt nå, reagerte jeg på at det var 0 pms plager, ikke ømme bryst i det hele tatt og jeg brukte 300 kroner på å kjøpe med ei sjokoladekake hjem fra konditoren. Jeg liker ikke sjokolade..😅 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tidlig merket du at de ble vonde?🤔😊

Hmm, rundt forventet mens

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...