Gå til innhold

Lei av at sunt = kalorifattig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som om kalorier er det viktigste med mat. Hver gang jeg googler hva som er sunt av hist og pist og kommer over en eller annen rangering med terningkast osv, er det som oftest kaloriinnholdet som blir rukket frem som en avgjørende faktor. Jeg synes det er så dumt, jeg driter i kaloriinnholdet, jeg bryr meg om næringsinnholdet, men det er visst ikke så viktig i denne verden av tjukkaser.

Anonymkode: c9fe4...1c0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg driter i kcalorier jeg også. Har mange kilo for mye, men velger  spise kjøtt, fisk, brød, smør, pasta. Det eneste jeg tenker jeg burde kutte ut er sukker. Dvs matvarer det er sukker, oljer og annet dritt i. De som spiser carnivore spiser melk, egg, fløte, smør, kjøltt, fisk, osv og går faktisk ned i vekt og blir sunnere og sterkere. Det er målet mitt, inntil da spiser jeg brød, pasta og potet med god sammvittighet sammen med smør og andre godsaker.

Anonymkode: c3d25...f20

Skrevet

For mange er kalorier viktig, rett og slett fordi mange som skal ned i vekt må ligge i kaloriunderskudd for å få det til. Men jeg er enig i at det ikke er den viktigste faktoren for sunn mat - innhold er selvfølgelig langt viktigere, men det kan jo være litt greit å vite sånn ca. kaloriinnhold i matvarer også, sånn at man ikke spiser ekstremt kaloririkt (men sunt) hver dag. Om man f.eks. spiser 2 avokadoer om dagen + laks til middag + en boks nøtter så blir det veldig mange kalorier på en dag, og alt for mye fett om gangen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...