AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Hei! Samboer har fått et underlig problem som nå nylig har startet. Vi er et par som er ganske glad i øl og tar oss en halvliter sammen innimellom. Nå, de siste fire gangene vi har drukket EN øl har han reagert kraftig.Magen hans blåser seg opp til seriøst dobbel størrelse og han får skikkelig smerte. Høres jo ut som han er allergisk eller noe, men kan det være noe i ølen som man først blir allergisk mot i en alder av 24? Anonymkode: bc0dc...a36
jukkapalme Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Glutenallergi? Det kan komme i voksen alder. Prøv glutenfritt øl og se hvordan han reagerer på det.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Samboer har fått et underlig problem som nå nylig har startet. Vi er et par som er ganske glad i øl og tar oss en halvliter sammen innimellom. Nå, de siste fire gangene vi har drukket EN øl har han reagert kraftig.Magen hans blåser seg opp til seriøst dobbel størrelse og han får skikkelig smerte. Høres jo ut som han er allergisk eller noe, men kan det være noe i ølen som man først blir allergisk mot i en alder av 24? Anonymkode: bc0dc...a36 Har han dårlig fordøyelse sånn på normalen? Det er helt normalt at folk med ibs eller andre mage-tarmlidelser permanent eller midlertidig ikke tåler alkohol, da spesielt øl. (Og 10-20% av oss har sånne problemer) Han bør unngå øl og alt annet som irriterer fordøyelsen i noen uker/måneder (til han er symptomfri) og så teste om dette er forbigående ved å ta seg en øl. Som oftest går det over etter måten måneder eller år og vender sporadisk tilbake. Anonymkode: 4b4bc...ead
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 2 minutter siden, jukkapalme skrev: Glutenallergi? Det kan komme i voksen alder. Prøv glutenfritt øl og se hvordan han reagerer på det. Hmm. Okei, får prøve det. Stakkars fyr, glutenfri øl er ikke godt haha Anonymkode: bc0dc...a36
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 3 minutter siden, jukkapalme skrev: Glutenallergi? Det kan komme i voksen alder. Prøv glutenfritt øl og se hvordan han reagerer på det. Men kom jo på nå at han spiser jo andre ting med gluten uten å reagere? Anonymkode: bc0dc...a36
jukkapalme Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm. Okei, får prøve det. Stakkars fyr, glutenfri øl er ikke godt haha Anonymkode: bc0dc...a36 Samma det, øl er øl? 😂 hehe, neida. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kom jo på nå at han spiser jo andre ting med gluten uten å reagere? Anonymkode: bc0dc...a36 Ååå, da er det nok ikke det. Da er det nok lurt å gjøre som AB under meg skrev.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Har han pollenallergi? Jeg tåler øl dårlig nå i pollensesongen pga kryssallergi🤔 Anonymkode: 5e56e...136
Adhara Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 Kryss-allergi kanskje? Vet om ei som har pollenallergi og reagerer på øl frem til høsten.
JHF Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 Jeg begynte å reagere på øl i 20-årene uavhengig av type inkludert alkoholfritt. Hovnet opp i armer og ben, elveblest og kraftig hodepine. Symptomene dempet seg med allergimedisin, men var forsatt ille nok til at jeg ikke har drukket noe særlig øl i årene etterpå. Har ikke klart å identifisere hva det er jeg reagerer på, men reagerer likt på Whisky.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 4 minutter siden, Adhara skrev: Kryss-allergi kanskje? Vet om ei som har pollenallergi og reagerer på øl frem til høsten. Det er faktisk mulig. Han har ikke utredet seg for pollen, men i fjor da det var så sinnsykt mye pollen fikk han skikkelig hovne øyner hver gang han var ute og var mye slapp. Han har ikke hatt noen slike symptomer i år enda, bortsett fra en morgen da jeg kjente igjen de øynene hans fra i fjor. Anonymkode: bc0dc...a36
Adhara Skrevet 27. april 2020 #11 Skrevet 27. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk mulig. Han har ikke utredet seg for pollen, men i fjor da det var så sinnsykt mye pollen fikk han skikkelig hovne øyner hver gang han var ute og var mye slapp. Han har ikke hatt noen slike symptomer i år enda, bortsett fra en morgen da jeg kjente igjen de øynene hans fra i fjor. Anonymkode: bc0dc...a36 Høres ut som pollen ja, heldigvis er det bare en blodprøve som skal til for å finne det ut. 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå