Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Reiser til Spania snart og lurer derfor på hva jeg bør kjøpe? Har allerede blinket ut espadrillos sett i nyeste Elle, men utover det? Hva får man tak i i Torrev.... Kan ikke stave det :oops: Her har vi jenta si med sekser i norsk jah :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du Torrevieja? :) Man finner blant annet et av Europas største supermarkeder der tror jeg. ;) Jeg har aldri vært der, men her er en side som handler om byen, en veldig bra side om alt som skjer, shopping, museer, osv.

Men når jeg er i Spania(i andre deler av landet) pleier jeg å kjøpe parfyme, lin produkter, smykker, skinn/lær produkter, sko, kjeramikk, osv.

Går også innom Zara, TopShop, alle de butikkene vi ikke har her hjemme. El Corte Inglés er et såkalt "hypermarked" eller supermarked som finnes svært mange steder i Spania, så se etter det. En gigantisk handlekjede som har butikker på butikker med alt mulig rart. Ofte er det delt opp i et senter for møbler, et for klær, et for mat, osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk! Masse hjelp dette jo! Skrev akkurat i daboken min om en skinnveske jeg falt sånn helt pladask for, men kan ikke kjøpe den da jeg trenger seg, bestikk etc :wink: , du mener de kan ha sånt der altså?

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk! Masse hjelp dette jo! Skrev akkurat i daboken min om en skinnveske jeg falt sånn helt pladask for, men kan ikke kjøpe den da jeg trenger seng, bestikk etc :wink: , du mener de kan ha sånt der altså?

Skrevet

De stedene jeg har vært så har de hatt egne foretninger med "alt mulig rart", deriblant litt "ekslusivt" bestikk osv til en rimelig penge. Dessuten pleier det som regel å være markeder, der kan det være verdt å titte. Angående vesker, så kjøpte jeg en kjempe fin en der. Den kostet riktignok 1000 kr(aldri kjøpt en så dyr veske), men utrolig god kvalitet, og har brukt den mye og hatt den i flere år allerede. :) Og markedene og butikkene selger alltid mye forskjellig skinnplagg og vesker, i alle prisklasser.

Skrevet

Forresten, dessuten er det mye billigere på apoteket i Spania. Der pleier mamma blant annet å kjøpe varer som ofte er reseptbelagte eller dyre i Norge, som f. eks Strepsils og min solallergikrem.

Skrevet

Torrevieja?

Å! Jeg vil bli med! :hoppe:

Var der sist i mai.

Det ligger et helt nytt kjøpesenter ved Carrefour (en stor matbutikk med ALT, du må også innom der også, mange gode tilbud), som heter Habaneras. Der har de mange fine butikker: Zara, Bershka, Stradivarius, H&M ( :wink: ) m.m.

I toppetasjen er det utendørs mini-tivoli og flere kaféer, veldig kjekt for barn, gubber og mødre som ikke gidder å shoppe. :wink:

Parkering både på utsiden og i underetasjen. Kjempekjekt!

Jeg har ikke kjøpt så mye på markedene, men der har de mye fint! Er et stoooooooort fredagsmarked i Torrevieja. Men nå på sommeren er det altfor varmt der, så hvis dere har bil, så burde dere reise til Playa Flamenca på marked (lørdager) og/eller marked i La Mata (onsdager). Veldig lett å finne frem til (kjøre), til La Mata går det masse busser også.

Jeg kjøpte en utrolig fin rød trillekoffert sist (15 euro).

På marked finner du masse fine sko, kan ikke huske å ha sett espadrillos (det har de forøvrig på økonomi sko til 120 kr nå), men de har iallefall ballerinasko og sånne moderne (rare) mokkasiner!

Skjønner godt at du synes Torrevieja er vanskelig å skrive! Tok flere turer før jeg lærte det... Du kan vel uttale det? Tårreviecha. Hehe. Forsto du noe av det?

:klem:

Skrevet

Her har du alt du trenger om Torrevieja på norsk.

Gjest Gjest
Skrevet

Så snille og hjelpsomme dere er :)

Åh, skooooo... Jeg kommer til å gå helt amok, skal ikke ha med meg en krone selv, jeg skal jo flytte hjemmefra, så mor og far må nok sponse masse stæsj jah! Åh, gleder meg nå ja! Vi har allerede booket bil, og jeg er ikke noe strandmenneske, så papsen skal nok få kjørt seg på markeder og diverse ja :ler:

Nei, nå MÅ jeg legge meg!

Natta jah!

Gjest Gjest
Skrevet

Så snille og hjelpsomme dere er :)

Åh, skooooo... Jeg kommer til å gå helt amok, skal ikke ha med meg en krone selv, jeg skal jo flytte hjemmefra, så mor og far må nok sponse masse stæsj jah! Åh, gleder meg nå ja! Vi har allerede booket bil, og jeg er ikke noe strandmenneske, så papsen skal nok få kjørt seg på markeder og diverse ja :ler:

Nei, nå MÅ jeg legge meg!

Natta jah!

Skrevet

Ja, jeg går også amok der nede.. :sjarmor: God natt da, og håper du får en fin tur! Dessuten er jo ikke dit du skal så langt fra Alicante, så da kan dere dra dit og handle også. Leiebil er alltid et must i Spania. :)

Gjest allium
Skrevet

Alicante er en ganske forglemmelig by. Den har dessuten de vanlige butikkene: El Corte Ingles, Zara...

Jeg pleier å nøye meg med å gå til Carrefour. Der har de både matbutikk, Zara og Massimo Dutti, pluss diverse annet.

Men sist jeg var der sto jeg den siste kvelden og pratet med naboen over terrassekanten. Og han kunne fortelle meg at i utkanten av Elche (en liten by litt inn i landet, og forøvrig kjempekoselig - anbefales uansett !) er det masse skofabrikker med fabrikkutsalg.

Så dit må jeg iår.

Skrevet

Jeg er ikke så veldig glad i Carrefour. Men i sentrum av Torrevieja er det mest souvernirer og annet dilldall.

Jeg har funnet to butikker som jeg alltid må innom når jeg er der. Heldigvis ligger disse to ved siden av hverandre.

Den ene heter Torrero og har mye dresser/drakter og litt penere tøy, den andre har et rart navn som jeg aldri husker. Men den ligger altså i lokalet ved siden av. Masse retro-klær, smykker, vesker, belter osv. Butikken er ganske liten, men de har utrolig mye tøft der.

Butikkene er litt knotete å finne, men de ligger 2-3 kvartaler rett opp fra havna. Helt i utkanten av sentrum.

Skrevet

Hei, hopper på her jeg! Når jeg bodde i SPania var det alltid Bershka, Zara, HM, Vero Moda vi gikk på, hm og vero moda var jo litt siden de var kjente hjemme i fra, så det trenger jo ikke du gå på :) husker ikke så mange andre, men veldig mye fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...