Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 3 uker siden tok mannen og jeg grep. Vi er alt for tung begge to. Begge har gått ned ca. 5 kilo.

MEN! Kostholdet vårt består nå av mye grønsaker, salat, egg, fisk, kylling, litt svin, knekkebrød og havregryn. Problemet er at vi sliter helt enormt med luft i magen! Ingen av oss har vært plaget med det før. På fredag fikk jeg diare også 🙈 Er det normalt? Vil det gå over? 

Anonymkode: 0f19d...550

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at magen reagerer når man endrer kosthold. Det vil bli bedre, men basert på egen erfaring vil jeg si at du må regne med mer gass enn før. :fart2: Du vil etterhvert finne ut hva som gir mer og mindre gass akkurat for deg. 

Anonymkode: ee80f...3c4

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 3 uker siden tok mannen og jeg grep. Vi er alt for tung begge to. Begge har gått ned ca. 5 kilo.

MEN! Kostholdet vårt består nå av mye grønsaker, salat, egg, fisk, kylling, litt svin, knekkebrød og havregryn. Problemet er at vi sliter helt enormt med luft i magen! Ingen av oss har vært plaget med det før. På fredag fikk jeg diare også 🙈 Er det normalt? Vil det gå over? 

Anonymkode: 

Så flinke dere er! Har lest at det kan være lurt å drikke litt mer vann (ikke i ekstreme mengder) og at det kan være lurt å spre inntak av grønnsaker og annen fiberrik mat utover dagen. Selv pleier jeg å få magen i gang igjen med en gåtur. Spiser dere noen matvarer dere spiste veldig lite av før? Jeg får f.eks ekstrem luft i magenav banan og måholde meg unna det.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Svartfugl skrev:

Så flinke dere er! Har lest at det kan være lurt å drikke litt mer vann (ikke i ekstreme mengder) og at det kan være lurt å spre inntak av grønnsaker og annen fiberrik mat utover dagen. Selv pleier jeg å få magen i gang igjen med en gåtur. Spiser dere noen matvarer dere spiste veldig lite av før? Jeg får f.eks ekstrem luft i magenav banan og måholde meg unna det.

Takk 💪

Jeg er ikke særlig god på vann, så det kan jeg prøve å få i meg mer av! Gåtur blir det endel av, siden vi har hund. Ingen nye matvarer egentlig,  bare mengden som er endret. Vi får gi det litt tid, ellers må vi finne ut av det. Jeg ser jo 7 måneder gravid ut 😭

AnonymBruker
Skrevet

Mye kunstig søtning fra lettbrus, skyr eller lignende? Mange blir oppblåst av det. 

Noen må også være forsiktig med fruktsukker. Jeg kan feks ikke spise druer, plommer, epler eller pære hvis jeg skal være ute blant folk:P Tørket frukt er bare å glemme. 

Anonymkode: 35cea...d59

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk 💪

Jeg er ikke særlig god på vann, så det kan jeg prøve å få i meg mer av! Gåtur blir det endel av, siden vi har hund. Ingen nye matvarer egentlig,  bare mengden som er endret. Vi får gi det litt tid, ellers må vi finne ut av det. Jeg ser jo 7 måneder gravid ut 😭

Har litt samme problem selv. Jeg spiser ofte for fort og leste i dag at det ogsåkan bidra til problemet.

Gjest WhisperingWind
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vanlig. Mye grønnsaker og mye fiber. Men vil anbefale at dere damper grønnsakene så de blir helt myke. Mye lettere for magen å fordøye. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg og mannen gikk over til et totalt plantebasert kosthold over natten for 2 år siden, opplevde vi det samme.  Mye luft og ofte på do. Det var rart i begynnelsen men nå etter altså 2 år har vi nok mer luft enn før, men ikke besværende mye da. Men vi går på nr 2 på do fra 2 til 4 ganger om dagen, da grønt går mye fortere gjennom tarmene 🤗 Syns det er helt topp! Vi skulle ikke ned i vekt da.. selv gikk jeg ned 3 kilo men det er bare sånn det er.. ( Vi spiser ingenting animalsk)

Og hurra så flinke dere er! 🙌🙌

Anonymkode: fa576...ce6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...