AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Jeg merket i dag at jeg har fått bittelitt skrapete hals. Ikke sånn at jeg egentlig vil beskrive det som vondt, jeg bare merker halsen min litt mer enn jeg pleier. Vanligvis ville jeg ikke tenkt over det overhodet, men jeg er tilbake igjen på jobb nå, og har kolleger, og ble plutselig bekymret for om dette var en sånn ting jeg egentlig skulle holde meg hjemme for nå. Det er et stort problem for jobben hvis jeg ikke kan komme, og det føles helt latterlig å bli hjemme når jeg føler meg helt frisk. Likevel er det jo spesielle tider og litt andre hensyn å ta. Hva er rett avgjørelse her? Anonymkode: 212d7...71b
Den Sagnomsuste Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Hvis du må kjenne skikkelig etter om du har vondt, tenker jeg at du kan gå på jobb. Blir det verre går du hjem umiddelbart. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Du drar såklart ikke på jobb. Alle med lettere forkjølelsesymptomer blir hjemme. Dette er en del av dugnaden. Anonymkode: 29859...844 8
Gjest Warrior Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 Synes alt symptom bør tas hensyn til pga litt vondt i halsen kan ende med døden for andre. Synes du bør holde deg hjemme hvis det ikke er noe du ofte har pga allergi eller lignende. Hjelper ikke å gå hjem hvis du blir verre for da har du alt smittet noen.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 Spør kollegaene hva de synes. Anonymkode: 39049...ea3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Lettere luftveisproblemer OG sykdomsfølelse skal bli hjemme. Du har ikke sykdomsfølelse (varm, kald, slapp)? da drar du på jobb. Snakk evt mez dun sjef, ikke dine kollegaer. Anonymkode: 12647...5d5
Den Sagnomsuste Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Kommer jo så klart an på hva du jobber med også. Glemte den delen i svaret mitt. Jobber du på kreftavdelingen holder du deg selvsagt hjemme, men jobber du på bensinstasjon er det jo annerledes.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 Mez dun= med din Anonymkode: 12647...5d5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lettere luftveisproblemer OG sykdomsfølelse skal bli hjemme. Du har ikke sykdomsfølelse (varm, kald, slapp)? da drar du på jobb. Snakk evt mez dun sjef, ikke dine kollegaer. Anonymkode: 12647...5d5 Kollegaene fortjener også å vite det om TS kommer på jobb med vondt i halsen. Kanskje en av dem er i risikogruppen etc. Anonymkode: 39049...ea3 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 Nei. Det blir hysteri. De har krav om å vite om du har korona, ikke annet pjusk. Lettere luftsveiproblemer OG sykdomsfølelse, bli hjemme (oppvekst, vet ikke helse, så ikke hør på meg om det gjelder helse. Da snakker du med din leder) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kollegaene fortjener også å vite det om TS kommer på jobb med vondt i halsen. Kanskje en av dem er i risikogruppen etc. Anonymkode: 39049...ea3 Anonymkode: 12647...5d5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #11 Skrevet 27. april 2020 Jeg har hatt vondt i halsen og hodet i flere dager, jobber innen helse. Kontaktet smittervernansvarlig hos oss i dag, og fikk beskjed om at dersom jeg ikke hadde feber, ukontrollerbar hoste, tørrhoste eller tungpust, og ville gått på jobb i min tilstand om det ikke var cororna, så var det bare å komme på jobb. Litt rart syns jeg, men må bare forholde meg til de beskjeder som blir gitt. Gleder meg til det kommer en kjapp og grei test som viser om man er smittet eller ikke. Anonymkode: afb2c...b23 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #12 Skrevet 27. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt vondt i halsen og hodet i flere dager, jobber innen helse. Kontaktet smittervernansvarlig hos oss i dag, og fikk beskjed om at dersom jeg ikke hadde feber, ukontrollerbar hoste, tørrhoste eller tungpust, og ville gått på jobb i min tilstand om det ikke var cororna, så var det bare å komme på jobb. Litt rart syns jeg, men må bare forholde meg til de beskjeder som blir gitt. Gleder meg til det kommer en kjapp og grei test som viser om man er smittet eller ikke. Anonymkode: afb2c...b23 Sånt er så utrolig dumt synes jeg... minner litt om øyelegen på Ullevål egentlig. Anonymkode: 32a8d...6c0 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #13 Skrevet 27. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hatt vondt i halsen og hodet i flere dager, jobber innen helse. Kontaktet smittervernansvarlig hos oss i dag, og fikk beskjed om at dersom jeg ikke hadde feber, ukontrollerbar hoste, tørrhoste eller tungpust, og ville gått på jobb i min tilstand om det ikke var cororna, så var det bare å komme på jobb Realiteten er vel at om alle skal holde seg hjemme ved milde symptomer så ville samfunnet kollapset i løpet av året. Så sånn er det nå bare Anonymkode: 1beae...336 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #14 Skrevet 27. april 2020 Takk for alle svar så langt. Jeg har INGEN symptomer annet enn halsen, så jeg heller foreløpig mot at det er greit å være på jobb. Utrolig kjedelig det ikke er mulig å bare teste seg og få vite. 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt vondt i halsen og hodet i flere dager, jobber innen helse. Kontaktet smittervernansvarlig hos oss i dag, og fikk beskjed om at dersom jeg ikke hadde feber, ukontrollerbar hoste, tørrhoste eller tungpust, og ville gått på jobb i min tilstand om det ikke var cororna, så var det bare å komme på jobb. Litt rart syns jeg, men må bare forholde meg til de beskjeder som blir gitt. Gleder meg til det kommer en kjapp og grei test som viser om man er smittet eller ikke. Anonymkode: afb2c...b23 Hvis du jobber innen helse og får lov til å dra på jobb i din tilstand, bør jeg kunne dra på jobb og. Anonymkode: 212d7...71b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #15 Skrevet 27. april 2020 Vond hals var starten på koronasmitte for de to jeg kjenner. Feberen kom først etter noen dager. Dette er et symptom på en luftveisinfeksjon og da SKAL du være hjemme. Skjønner virkelig ikke hvorfor enkelte tar så lett på dette 🤨 Anonymkode: a2655...564 9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #16 Skrevet 27. april 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Realiteten er vel at om alle skal holde seg hjemme ved milde symptomer så ville samfunnet kollapset i løpet av året. Så sånn er det nå bare Anonymkode: 1beae...336 Alle med symptomer på sykdom, milde eller ei, skal holde seg borte fra situasjoner hvor de kan smitte andre! Vi er ikke i januar lenger. Vi er i en pandemi. Ta dette ansvaret alvorlig, da. Anonymkode: a2655...564 5
OPIgirl Skrevet 27. april 2020 #17 Skrevet 27. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du drar såklart ikke på jobb. Alle med lettere forkjølelsesymptomer blir hjemme. Dette er en del av dugnaden. Anonymkode: 29859...844 Er enig med deg. Men å kalle dette vi nå går igjennom for dugnad blir bare for dumt. Dugnad er frivillig. Karantene og andre restriksjoner er tvang. Myndighetene får finne på noe annet å kalle det. Men dugnad er det ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #18 Skrevet 27. april 2020 Alle med tegn på luftveisinfeksjon skal holde seg hjemme! Her er en bruker som forteller at sår hals var hovedsymptomet på Koronasmitte Anonymkode: e9421...251 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #19 Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, OPIgirl skrev: Er enig med deg. Men å kalle dette vi nå går igjennom for dugnad blir bare for dumt. Dugnad er frivillig. Karantene og andre restriksjoner er tvang. Myndighetene får finne på noe annet å kalle det. Men dugnad er det ikke. Du er ikke i isolasjon eller karantene, men tar ingen sjanser og blir hjemme=dugnad. Anonymkode: ce41e...06d 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #20 Skrevet 27. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle med tegn på luftveisinfeksjon skal holde seg hjemme! Her er en bruker som forteller at sår hals var hovedsymptomet på Koronasmitte Anonymkode: e9421...251 Men denne personen hadde jo kjempevondt i halsen. Jeg har ikke vondt overhodet, kun lett ubehag. Anonymkode: 212d7...71b
Anbefalte innlegg