Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!😊

Er det noen som har erfaring med bruk av Lutinus grunnet kort lutealfase som har blitt gravide? 

Har snart vært prøvere i 1 år. Alt skulle være fint med meg og mannen. Har selv vært bekymret for defekt lutealfase, og klart å få legen til å skrive det ut til meg. 

Er det noen bivirkninger eller fare for senskader på foster/mor? Leste dette i felleskatalogen som skremte meg litt- "Foreløpig finnes kun begrensede og ufullstendige data for risiko for medfødte misdannelser, inkl. genitale abnormitete" .

Er det større sjanse for å få et bestemt kjønn eller tvillinger? 

Takk på forhånd 🌸

Anonymkode: 36c6d...39f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd Lutinus, men fikk Crinone pga kort lutealfase. Ble gravid første runde med det og skal bruke det frem til uke 12-14 😊

Lutinus og Crinone har samme virkestoff, men ser ut på Felleskatalogen som det er mye mer bivirkninger med Lutinus. Vil ikke tro det er særlig risiko for mor eller foster med noen av dem, slike ting skrives vel mest for å være «helt på den sikre siden» 😛

Skrevet (endret)
1 time siden, linni. skrev:

Jeg har ikke prøvd Lutinus, men fikk Crinone pga kort lutealfase. Ble gravid første runde med det og skal bruke det frem til uke 12-14 😊

Lutinus og Crinone har samme virkestoff, men ser ut på Felleskatalogen som det er mye mer bivirkninger med Lutinus. Vil ikke tro det er særlig risiko for mor eller foster med noen av dem, slike ting skrives vel mest for å være «helt på den sikre siden» 😛

TS, her. Vet ikke hvorfor jeg ble anonym.

Gratulerer så mye🥰

Lurer på hva som avgjør om en får resept den ene eller andre. Godt å høre at det fungerer iallefall! Skal høre med gyn.

Endret av Lamamama
Skrevet
2 minutter siden, Lamamama skrev:

Gratulerer så mye🥰

Lurer på hva som avgjør om en får resept den ene eller andre. Godt å høre at det fungerer iallefall!

Tja, si det! Sikkert bare den legen selv kjenner best til eller har erfaring med vil jeg tro 😛

AnonymBruker
Skrevet

Forhør deg med gynekolog. Jeg ødela for meg med lutinus. Men jeg brukte den feil, brukte den hele syklusen..

Anonymkode: c3c9e...9f4

Skrevet
På 28.4.2020 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Forhør deg med gynekolog. Jeg ødela for meg med lutinus. Men jeg brukte den feil, brukte den hele syklusen..

Anonymkode: c3c9e...9f4

Gyn sa det skulle være helt ufarlig i utgangspunktet, men leste i felleskatalogen i etterkant og ble litt bekymret. 

Oi, det hørtes ikke bra ut. Jeg fikk beskjed om å bruke fra positiv EL test og gi beskjed når jeg fikk positiv graviditetstest for å avtale om evt. videre bruk. 

Har du brukt den etter anvisning nå  i etterkant og blitt gravid? 😊  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...