AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Kjenner mange som er sammen med besteforeldre til tross for at de er over 65 år. Når er det lov til å besøke besteforeldre? Anonymkode: 4961e...d08
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Når besteforeldrene ønsker det og er villige til å ta risken. Dette vil være individuelt fra besteforelder til besteforelder. Anonymkode: b0550...0fa 1
Mezzosoprena Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner mange som er sammen med besteforeldre til tross for at de er over 65 år. Når er det lov til å besøke besteforeldre? Anonymkode: 4961e...d08 Det er jo selvfølgelig lov - det er bare anbefalt at man ikke gjør det. Noen besteforeldre synes det er verdt å ta denne risikoen, og det synes jeg er helt greit. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 2 timer siden, Teatrica skrev: Det er jo selvfølgelig lov - det er bare anbefalt at man ikke gjør det. Noen besteforeldre synes det er verdt å ta denne risikoen, og det synes jeg er helt greit. Men jeg lar ikke besteforeldre ta den sjansen. Hadde de vært under 65, ville det stilt seg annerledes. Viktigere å beholde dem i mange år enn å være innendørs med dem i 2020. Anonymkode: 76c74...376 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Vi har kun vært på "avstandsbesøk" hos besteforeldrene i løpet av nedstegningen. Møttes og vinket i hagen. Og vi kommer ikke til å besøke dem innendørs framover heller, spesielt nå når barnehagen og skolen til mine har åpnet og de blir i større grad utsatt for smitte. En av barnehagene i nærheten har påvist smitte hos ansatte og barn. Jeg er ikke engstelig for å sende barna avgårde, men jeg er engstelig for å kunne smitte familie som er eldre enn oss. Kunne ikke levde med det, spesielt når både foreldre og svigers er forsiktige av seg ellers. Anonymkode: c57fd...b32 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Jeg er ikke ts, men lurer veldig selv. Dette synes jeg er kjempevanskelig. Her er bestemor ganske sint på meg rett og slett, fordi de ikke får møte barna. Jeg vil jo ikke risikere å smitte dem. Samtidig, de er jo godt voksne mennesker som bør kunne ta ansvar for seg selv og velge hvilken risiko de vil utsette seg for? Kan jeg bruke argumentet om å ikke overbelaste helsevesenet? Anonymkode: 1ab98...e94 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke ts, men lurer veldig selv. Dette synes jeg er kjempevanskelig. Her er bestemor ganske sint på meg rett og slett, fordi de ikke får møte barna. Jeg vil jo ikke risikere å smitte dem. Samtidig, de er jo godt voksne mennesker som bør kunne ta ansvar for seg selv og velge hvilken risiko de vil utsette seg for? Kan jeg bruke argumentet om å ikke overbelaste helsevesenet? Anonymkode: 1ab98...e94 Å det er vanskelig. Svigermor har også vært litt der. Da minner vi henne om at svigerfar har høyt blodtrykk og er i midten av 60-årene, og sier at det er trist å kunne møte deg uten farfar da. Så tenker hun seg om og sier, "sukk, jaja, du har vel rett". Anonymkode: c57fd...b32 1
Mezzosoprena Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg lar ikke besteforeldre ta den sjansen. Hadde de vært under 65, ville det stilt seg annerledes. Viktigere å beholde dem i mange år enn å være innendørs med dem i 2020. Anonymkode: 76c74...376 Nå spurte du strengt tatt når det skulle bli lov igjen da, så jeg bare presiserte det. Hva slags valg dere tar må jo da bli opp til dere... 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 Bor i en kommune i nord, uten noen smittetilfeller, barna er også hjemme fra barnehagen enda. Vi tenker å få besteforeldre på besøk neste helg. Satser på at vi ikke har smitte her. Anonymkode: 36938...4c3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #11 Skrevet 27. april 2020 Vi besøker familie nå. Var og besøkte min mormor på 76 på søndag, for første gang siden alt stengte, for da spurte hun selv om vi ville komme en tur. Så det må jo rett og slett bare være opp til hver enkelt familie Anonymkode: bd310...9fc
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #12 Skrevet 27. april 2020 Når besteforeldrene selv ønsker det er vel en god regel. Her er de unge nok til at det ikke er noe problem uansett. Oldemor klarte heller ikke vente lenger, og det får være greit. Når man nærmer seg 90 er man såpass langt ut i siste vers at man risikerer å ikke kunne møte familien sitt siste år, og det er jo også urimelig. Er man gammel mister man jo all livskvalitet om man er veldig streng om dagen. Anonymkode: 7e711...022 1
Glitnir Skrevet 27. april 2020 #13 Skrevet 27. april 2020 1 time siden, Teatrica skrev: Nå spurte du strengt tatt når det skulle bli lov igjen da, så jeg bare presiserte det. Hva slags valg dere tar må jo da bli opp til dere... Det var ikke TS du svarte der.
Silva Pluvialis Skrevet 27. april 2020 #14 Skrevet 27. april 2020 (endret) . Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
Anbefalte innlegg