Gå til innhold

Smarte innredningstips for å unngå fullstappet leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte og nå som leiligheten er klargjort for visning innser jeg hvor fullstappet leiligheten er til vanlig.

Vi har en god del ting og skal definitivt ta en runde og kvitte oss med mye greier, men den største utfordringen er bøker og plater. Vi har utrolig mange plater og det er ikke aktuelt å kvitte oss med dem. Vinylhyllen er ganske massiv og jeg ser etter andre løsninger. Blir veldig glad for tips til lagrindsløsning til vinyl.

Når det kommer til bøker har jeg planer om å kjøpe en mye mindre bokhylle og kun ha fremme favorittbøkene mine, har mange bøker jeg ikke har lest og tenker at de kan lagres i et skap eller lignende. Har for øvrig kjøpt meg Kindle, men tar uansett tid å komme gjennom alle bøkene i hylla!

Om du sitter med smarte løsninger for bøker, vinyl eller andre ting blir jeg veldig glad om du deler!

Anonymkode: 0f5b2...4bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange vinyl er det snakk om? Skal alle vises eller kan de ligge/stå i bunker?

I såfall kan dere ha lange hyller nesten helt opp mot taket (feks 50cm til tak) og ha De i bunker bortover. Da slipper dere bruke gulvplass. Bøker kan du gjøre det samme med. 

En annen løsning kan være å montere en stang oppe i taket (Eller lengre nede om dere vil). Så kan dere feste kroker i og lage et lite hull i hjørnet på coveret og henge en og en bortover. Da er det lett å bla.

Anonymkode: d829e...6da

AnonymBruker
Skrevet

Våre interesser er blant annet vinglass, kjøkkenutstyr, bøker og vesker (min). 

Vi har tenkt litt utradisjonelt. Ja, kjøkkenet blir stappfullt, fort. Men rundt TV skjermen (vegghengt) var det god plass for skap, over og under. Så her oppbevares mengder med vinglass. Vi har vaskerom. Vi reduserte antall handklær og sengeklær ned til 4 sett og 2 sett. Så flere av kjøkkenmaskinene står faktisk på vaskerommet. Vi klarer ikke fylle opp garderoben, så enkelte hyller her brukes til helt andre ting. 

Videre er vi ikke redd for å sette ting til lagring. Bøker, for eksempel, alt må ikke stå fremme. Vi pakker i esker, setter tett i tett i bod, tar frem innimellom og omorganiserer bokhyllen. 

Tips er altså;

1) kast ALT som ikke har vært i bruk det siste året. Med mindre det er knyttet til en hobby eller interesse.

2) lagre ting der du har lagringsplass. Ha gjerne vinyl på vaskerommet, om det er det som skal til. 

3) Sett ting på lager i perioder, finn det frem igjen, bytt ut. Som en bonus er det gøy å gjenoppdage gamle skatter. 

Anonymkode: dfa9f...22c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tips er altså;

1) kast ALT som ikke har vært i bruk det siste året. Med mindre det er knyttet til en hobby eller interesse.

2) lagre ting der du har lagringsplass. Ha gjerne vinyl på vaskerommet, om det er det som skal til. 

3) Sett ting på lager i perioder, finn det frem igjen, bytt ut. Som en bonus er det gøy å gjenoppdage gamle skatter. 

Anonymkode: dfa9f...22c

Veldig enig. Vi har veldig mange bøker og jeg vil ikke kvitte meg med dem. Det jeg har gjort er å kjøpe en GALANT hylle fra IKEA hvor bøkene jeg leser oftest står og resten er i plastesker på loftet. 3-4 ganger i året går jeg gjennom alle bøker på nytt og bytter litt bøkene som er i hylla.

Anonymkode: a21bd...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...