Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.5lovelanguages.com/results/?id=2824ac20-ea56-4e53-a407-75541080a227

Man kan føle seg elsket av mange handlinger, men det er noen ting som ligger øverst. Hva er ditt kjærlighetsspråk? Hva skal partneren gjøre for at du virkelig skal føle deg elsket? Linken over er en test der man kan trykke på hva som er mest meningsfullt for en. 

Mitt kjærlighetsspråk er fysisk kontakt kvinne 22. 

Min mann sitt kjærlighetsspråk er gaver, han er 31.

Anonymkode: 6f816...811

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gaver! Føler det er då kjipt å ha, men kan ikke noe for det. Jeg viser kjærlighet ved gaver og jeg setter mest pris på å få gaver. Er bare sånn🤷🏼‍♀️ Skulle gjerne hatt et annet språk...

Anonymkode: 09a10...ce4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fysisk kontakt og kvalitetstid, jeg klarer ikke helt bestemme meg for hvilken som veier tyngst. Eksens var gaver og det ble skikkelig kræsj for min del, da det føles på meg som at folk tror at man kan kjøpe kjærlighet ved gaver.. 

Anonymkode: 7a08d...ac4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvalitetstid! :) 

Anonymkode: eac27...0fd

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fysisk kontakt og kvalitetstid, jeg klarer ikke helt bestemme meg for hvilken som veier tyngst. Eksens var gaver og det ble skikkelig kræsj for min del, da det føles på meg som at folk tror at man kan kjøpe kjærlighet ved gaver.. 

Det er det som er så kjipt med det «språket». For meg som «snakker det», så er det ikke sånn i det hele tatt. 

Skrevet (endret)

Fysisk sensuelt

Givende/tjeneste

Tid sammen

Endret av dainty
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.5lovelanguages.com/results/?id=2824ac20-ea56-4e53-a407-75541080a227

Man kan føle seg elsket av mange handlinger, men det er noen ting som ligger øverst. Hva er ditt kjærlighetsspråk? Hva skal partneren gjøre for at du virkelig skal føle deg elsket? Linken over er en test der man kan trykke på hva som er mest meningsfullt for en. 

Mitt kjærlighetsspråk er fysisk kontakt kvinne 22. 

Min mann sitt kjærlighetsspråk er gaver, han er 31.

Anonymkode: 6f816...811

Mitt er ord -k46

Hans er fysisk -m-49

Anonymkode: f97ae...4e1

AnonymBruker
Skrevet

Fysisk kontakt er min, så det å bli gjort ting for som neste. Gaver er ikke eksisterende hos meg. 

Datet en mann, hvor hans var gaver, og fysisk kontakt var vel på bunn for han. Det gikk ikke så bra.

Anonymkode: 76760...846

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som å lese om meg og min ex😅 Min er vel kvalitetstid, og da er man ikke så veldig opptatt av det materiale. 

Min nåværende mann har tjenester som kvalitet. Litt bedre match. Det som likevel er veldig forskjell er at jeg ser hvordan jeg kan glede han. 

AnonymBruker
Skrevet

For min del er det fysisk nærhet og kvalitetstid. Mannen er ikke så kjempeflink på fysisk nærhet, men han har kvalitetstid og tjenester som sine kvaliteter, noe jeg elsker.

Jeg tror det er mange som ikke forstår hvor viktig det er å se hva partneren sitt språk er og prøve å prioritere det. Mange forventer at partneren bruker språket de selv bruker, og tror at det ikke er noe kjærlighet der om det er en mismatch. 

Anonymkode: e6af8...de5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gaver! Føler det er då kjipt å ha, men kan ikke noe for det. Jeg viser kjærlighet ved gaver og jeg setter mest pris på å få gaver. Er bare sånn🤷🏼‍♀️ Skulle gjerne hatt et annet språk...

Min kjæreste har også gaver som språk. Heldigvis elsker jeg å kjøpe gaver til han, der jeg virkelig setter meg inn i hva han liker og interessene hans. Jeg synes ikke det er et kjipt språk, for de som har det er lett å få dem til å føle seg elsket! 

Jeg foretrekker fysisk, og det å motta gaver for min del er lite givende 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fysisk, deretter ord.

Er sammen med en som ikke gjør så mye av noen av delene. Det tærer såpass på meg at jeg tenker på det HVER DAG. Har prøvd å snakke om det. Burde nok ta det opp igjen. Jeg føler meg nesten dårlig av så lite fysisk kontakt, det høres sikkert dust ut for en som har feks gave som språk, men... jeg føler meg så alene og usikker uten den kontakten. Hjelper ikke at vi er sammen hver dag nei. 

Anonymkode: 64c0a...ca7

Skrevet

Jeg har tid og tjenester og fysisk berøring. En liten blanding der. Mest tid og tjenester.  Ene eksen min kunne si ørten ganger i døgnet at han var glad i meg og ja - det er fint å høre, men noen ganger er det å få "bevis" for det i form at en tjeneste eller noe man gjør for den andre gull verdt. Enda så glad jeg var i å å frokost på sengen så gjorde han det for meg kanskje 4-5 ganger i løpet av forholdet vårt (8 år). Så vi snakket ikke samme språk nei 😛

AnonymBruker
Skrevet

Min er kvalitetstid og tjenester. Samme hos mannen. 

Anonymkode: 05086...3fd

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fysisk, deretter ord.

Er sammen med en som ikke gjør så mye av noen av delene. Det tærer såpass på meg at jeg tenker på det HVER DAG. Har prøvd å snakke om det. Burde nok ta det opp igjen. Jeg føler meg nesten dårlig av så lite fysisk kontakt, det høres sikkert dust ut for en som har feks gave som språk, men... jeg føler meg så alene og usikker uten den kontakten. Hjelper ikke at vi er sammen hver dag nei. 

Anonymkode: 64c0a...ca7

Dette skjønner jeg veldig godt. For min del går det bra å leve uten den ene tingen, men ikke uten begge. Min kjæreste er dødsdårlig på ord og sier bare han er glad i meg når jeg er lei meg og har aldri sagt han elsker meg selv om vi har vært sammen i to år og er godt over tredve. Men til gjengjeld er han fysisk tilstede 100 % noe som gjør opp for alt. Uten det siste hadde alt gått åt helvete.

Anonymkode: 541f8...092

AnonymBruker
Skrevet

Når dere skriver tjenester, hva mer konkret mener dere da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kombinasjon av alle! Jeg elsker å gi gaver, gjøre ting for han, kose masse og være fysisk og er veldig verbal. Jeg tror kanskje ord er mitt sterkeste kjærlighetsspråk av de. Kjærlighetserklæringer, komplimenter og å snakke om ting er utrolig viktig for meg.

Anonymkode: 8e29b...73b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt er tjenester og til tider fysisk. Mannens er ord og tjenester. Savner mer gaver, han kommer med blomster og snop fra tid til annen, men jeg vil også ha litt bling og pene ting. Han sier alltid at jeg "fortjener noe godt", jeg sier da at jeg heller vil fortjene noe fint😂

Anonymkode: 76c8c...fc2

AnonymBruker
Skrevet

Min er fysisk, min mann har tjenester. I tillegg liker jeg å spe på med både ord og tid, men gaver er et språk som er vanskelig å forstå. Heldigvis har ikke mannen heller gaver. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når dere skriver tjenester, hva mer konkret mener dere da?

Når mannen ønsker å gjøre noe for meg, er det mest å ordne at alt er greit så jeg ikke trenger å gjøre det. Det at han prioriterer det skal vise meg at han ønsker å gjøre det for meg og oss. Om han er sliten en dag, så setter han mer pris på at jeg står ved oppvaskbenken enn at jeg sitter i sofaen med han og koser, og det vil gi ham energi til å gi meg fysisk kontakt etterpå. Eller at jeg organiserer neste dag, eller at jeg bygger noe praktisk, eller at jeg hjelper til med det han holder på med. 

Anonymkode: cb166...c3b

Skrevet

Mine er fysisk og tjenester, hans er fysisk og tid. Som vil si at jeg vil kose på sofaen med en film ETTER at oppvasken er tatt, mens han vil se film først. 

Og at dersom han skal ta en middagslur så vil jeg "vise at jeg elsker ham" ved å shine huset, passe ungene og la ham sove så lenge han vil - men han ikke helt skjønner at det er en kjærlighetserklæring fra min side..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...