lilla2103 Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Jeg har en ullkåpe som jeg dessverre nesten har sluttet å bruke helt pga. jeg synes den lukter. Lukten minner om våt hund/våte gamle bøker (i den grad noen skjønner hva jeg mener med det 😂), og jeg mistenker at det rett og slett stammer fra en gang jeg var ute i regnet med den. Jeg har hatt kåpen på rens, uten at jeg synes det hjalp i det hele tatt. Er det noen som har noen tips for hva jeg kan prøve for å fjerne denne lukten? Alle innspill mottas med stor takk!
Rosmarin(ert) Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Merkelig at det ikke forsvant etter rens! Jeg har tøyposer med lavendel hengende eller liggende blant mine ullklær. Veldig glad i ullgensere, ikke så glad i sauelukten som kommer fra enkelte typer ull 🙈 også er det utlufting da. Kan du henge den ute et par døgn eller mer? Eventuelt prøve å fryse den for så å lufte ut? 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Sprit/vodka. Hel litt vodka i en sprayflaske, spray kåpa godt ute, la den henge ute over natta - balkongen, terrasse. Det er ennå bedre hvis det er kaldt. Hvis det ikke hjelper med en gang, men du merker forbedring, gjør samme engang til. Anonymkode: 60875...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 Jeg hadde vasket den om jeg hadde prøvd "alt" annet. Reddet på den måten en ullfrakk som ikke "kunne vaskes" fordi den stinket røyk. Den hang ute i minusgrader, men stinket så fort den kom inn igjen. Vasket på ullvask, og det gikk bra. Om ikke hadde den blitt kastet. Anonymkode: 552b0...cad 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 legg den i fryseren et pr tre dager. Da er det iallefall ikke noe bakterier som lager lukt. Anonymkode: aadce...262 1
lilla2103 Skrevet 27. april 2020 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2020 Tusen hjertelig takk for alle tips! Jeg skal definitivt prøve både det ene og det andre (og oppdatere dere på resultatet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå