Gå til innhold

Var det voldtekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne forteller at hun møtte en fyr på Tinder for en stund siden. De hadde drukket en del og endte hjemme hos han. Hun husker at de satt på sofaen og pratet, og det neste hun husker er at de har sex i sengen hans. Dvs at han tar henne i misjonæren. Hun har absolutt ingen minne hva som skjedde imellom de to episodene. Hun har en uggen følelse og kuttet all kontakt med fyren, men får seg ikke til å plassere skylden hos noen andre enn seg selv, da hun ikke husker om hun har vært frivillig med på det eller ikke. Hva skal hun gjøre?

Anonymkode: 88578...290

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre vanskelig å seie i ettertid 🤷‍♀️ husker hun om ho "våknet"? Allså at ho har vert bort eller bevisstløs? Uansett sikkert fornuftig å kutt ut fyren. 

Anonymkode: 6dcc3...7e0

AnonymBruker
Skrevet

Den er ikke enklel. Dersom hun var dritings og han benyttet seg av det, er det helt klart voldtekt, men det kan man jo ikke si for sikkert. 

Anonymkode: b29e3...72d

Skrevet

Det var voldtekst hvis han dopet henne. Men det nevner du ikke, så det er altså ingen option.

Det var vel også voldtekt dersom hun var så dritings at hun ikke var ved bevissthet i gjerningsøyeblikket.

Men det er ikke akkurat voldtekt dersom promillen fikk henne til å være med på notene og oppføre seg villig, selv om hun hadde blackout.

Uansett vanskelig å gjøre noe med det nå.

Dette er ellers en diskusjon som har vært på KG før, og som det vil komme 200 engasjerte innlegg om, og som aldri gir noen løsning.

AnonymBruker
Skrevet

Dropp hele saken. Når hun ikke selv vet om det var frivillig eller ei, hvordan skal dommere tro at det var ufrivillig?

Usikkerheten hennes tilsier at det ikke er usannsynlig at de kan ha hatt frivillig sex.

Anonymkode: 2b020...2fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er voldtekt dersom en person er ute av stand til å gi samtykke. For eksempel ved rus eller fordi de er barn.

Voldtekt er tilnærmet umulig å bevise i rettssak uansett rus eller ikke. Men det betyr ikke at det ikke er voldtekt og at hun ikke kan få hjelp i etterkant. Så selv om hun ikke ønsker å anmelde, bør hun likevel oppsøke hjelp og få bearbeidet voldtekten.

Anonymkode: 34155...777

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det beste er å legge det bak seg og komme videre. Hun bør skrive det på kontoen for dårligere erfaringer og ikke tenke så mye på det. Å skulle analysere dette på alle bauger og kanter og deretter gi seg selv stempelet "voldtektsoffer" er ikke oppskriften på et godt liv. Man har god sex og dårlig sex, og man har erfaringer man gjerne skulle vært foruten. Slik er det å leve. Å redusere seg til offer, og påføre seg unødige traumer, er bare dumt. Gode venninner forstår det og heier henne videre fremfor å trekke henne ned.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun kunne vært for full til å si nei også kunne han utnyttet henne. Men det kan jo være andre veien rundt at han var så full at han ikke kunne si nei å at hun utnyttet han. Så det blir vanskelig å anmelde for sånne ting blir som oftest henlagt.

Men hvis hun føler seg utnyttet osv anbefaler jeg sykolog!

Lykke til❤️

Anonymkode: 63e2f...09f

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vil si det er voldtekt. Har opplevd veldig lignende selv. Var hos en jeg hadde småflørtet med og han begynte å sjenke meg. Siste jeg husker var at jeg begynte å føle meg dårlig og fikk for å kaste opp. Neste våkner jeg i senga kledd av på underkroppen. Ble forvirra og trodde jeg hadde blitt med på dette men fikk det ikke til å stemme. Som en forsvarsmekanisme innledet jeg ett forhold til denne mannen for da måtte jeg jo ha valgt det selv. Sleit i mange år etterpå fordi jeg blandt annet følte meg skikkelig dum. 

Husker venninna di om hu var helt eller delvis avkledd feks? Ofte så kler de bare av underkroppen for å rekke det de hadde tenkt til uten problemer. Disse vil gjerne ikke bli ferska i øyeblikket. 

Desverre er det veldig vanskelig å komme noe videre med dette. Ønsker venninna di alt godt, og selv om det ikke føles sånn nå så blir det bedre med tia ❤️

Anonymkode: a88de...0e9

Skrevet

Umulig for oss å si. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Umulig for oss å si. 

Enig men stor klem til hun❤

AnonymBruker
Skrevet

Hun burde gått og få tatt blodprøve og sjekket underlivet. Om hun var dopet ville hun ha spor etter inntrenging og være øm. Man er jo ikke med på det npr man ikke er tilstede.

Og gi politiet navnet, for det kan hende han har gjort dette mot andre.

Bedre at hun varsler og at det blir registrert enn at hungår og nager på det. 

Mest sannsynlig har han gitt henne noe.

Anonymkode: f0feb...db2

Skrevet

Det høres ut som en vond opplevelse. 😢

Var hun i kontakt med voldtektsmottaket for å ta prøver av underlivet og evt blodprøver for å sjekke om hun ble dopet? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem ba hun bli med en fremmed mann hjem? Selvforskyldt. Fylleangst også kaller man det voldtekt. Spar oss.

Anonymkode: e2d43...278

AnonymBruker
Skrevet

Tinder...drikker seg full...drar hjem til tinder hookupen...er ikke det oppskriften på å utsette seg for voldtektsfare så vet ikke jeg. 
Hun venninna de har vært jævlig dum og bør ta dette som en dyrekjøpt lærepenge. 

Anonymkode: 5cd25...39f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Spør for en venninne». Hun har frivillig blitt med hjem på tinderdate, og 50/50 tror hun at hun har samtykket til sex.

Ikke voldtekt.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en forsvarsmekanisme innledet jeg ett forhold til denne mannen for da måtte jeg jo ha valgt det selv.

Anonymkode: a88de...0e9

Er det mulig? 

Anonymkode: 2b020...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenke noe over det? Sånt skjer. Voldtekt er det mest sannsynlig ikke, men det er umulig å finne ut av.

Anonymkode: 606fd...387

AnonymBruker
Skrevet

Tror også det er bare fylleangst. Dere var sikert like fulle og kåte begge to. Beste er å se på det som et dårlig ons, og kutte han ut. Evt snakke med han om det så hun kan komme over det. Men det er absolutt ikke voldtekt. Tro meg, ble hun voldtatt så kjenner hun det jævla godt dagen etter! 

Anonymkode: f73a2...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Noe sånt var jeg med på også, lenge før Tinder. Det sorterer under dårlig sex og dårlige avgjørelser. Voldtekt var det i hvert ikke.

Anonymkode: fe0e7...139

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å drikke seg full og ha sex er ikke voldtekt. I såfall har jo hun voldtatt han like mye som motsatt?

Anonymkode: 21c01...4df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...