AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Jobber 100% ferdig på skole. Hva gjør de hjemme? Rydde, vaske, ute/hage? Bor de gratis? Eller sitter de stort sett på rommene og spiller musikk, spill etc etter jobb? Anonymkode: 5d981...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Hvorfor bor de hjemme hvis de jobber 100%? Det er jo den sikreste veien til å legge seg til et altfor høyt forbruk. ( Hvis det ikke spares knallhardt til egenandel for bolig) Anonymkode: 87f58...959 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Kjøper egne klær, alkohol, fyller på kjøleskapet med det som trengs, hjelper med lekser, maler soverom, maler utemøbler, stabler ved, vasker klær, lager middag, baker kaker. Rydder kjøkken, vasker bad. Med andre ord bidrar på samme måte som en annen voksen. Anonymkode: 5af10...859 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 Gjør ingenting her, jobber, sover, musikk film, spiser. Drikker ikke, fester ikke, røyker ikke. Sparer penger. Greit å ha, de hjemme, men savner litt forståelse av deltagelse og hjelpende hender. Anonymkode: 5d981...4e7 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gjør ingenting her, jobber, sover, musikk film, spiser. Drikker ikke, fester ikke, røyker ikke. Sparer penger. Greit å ha, de hjemme, men savner litt forståelse av deltagelse og hjelpende hender. Anonymkode: 5d981...4e7 hvorfor lar du dem? Anonymkode: 2011f...7d6 10
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hvorfor lar du dem? Anonymkode: 2011f...7d6 Om du selv ikke har eller har hatt ungdommer så ikke uttal deg. Anonymkode: a5663...444 10
Pås Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Mine bidro ikke som voksne da de bodde hjemme... De holdt orden på egne ting og rom, og handlet til seg selv, men ikke snakk om noen vedhogst eller oppussing nei! De var (er) utrolig skoleflinke da, og brukte mye av tiden på studier, fritiden var fritid! 🤣 jeg kunne helt klart vært flinkere å gi beskjed om at de må bidra litt mer, men jeg tenkte hele tiden at det var snakk om kort tid før de flyttet uansett men de hadde det tydeligvis FOR godt, så det drøyde ja... 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hvorfor lar du dem? Anonymkode: 2011f...7d6 Lei av konflikter, det å forklare at de må delta, lei av å høre at jeg blir sur for ingenting når jeg ber om hjelp. Er dessverre for sår av meg til å starte atter en ny samtale om tema. Anonymkode: 5d981...4e7 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bor de hjemme hvis de jobber 100%? Det er jo den sikreste veien til å legge seg til et altfor høyt forbruk. ( Hvis det ikke spares knallhardt til egenandel for bolig) Anonymkode: 87f58...959 Hvorfor det? Får man automatisk et uansvarlig forhold til penger hvis man bor hjemme som 20-åring? Det kan være flere grunner til barna bor hjemme. Sparing er én, som du nevner. Noen foreldre og barn synes det er hyggelig å bo sammen selv om barna har blitt myndige. Anonymkode: 6a5bb...bf8 12
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du selv ikke har eller har hatt ungdommer så ikke uttal deg. Anonymkode: a5663...444 Jeg har hatt og har en preeteen, og jeg lurer også på hvorfor du lar dem? Anonymkode: 5af10...859 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #11 Skrevet 27. april 2020 Dyrt å leie, kjøpe må det spares lenge til. Bil er dyrt, tett og slett dyrt å starte livet utenfor, men er det greit å kreve en liten mnd betaling her, de tjener mye mer enn meg som er minste trygdet Anonymkode: 5d981...4e7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #12 Skrevet 27. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Lei av konflikter, det å forklare at de må delta, lei av å høre at jeg blir sur for ingenting når jeg ber om hjelp. Er dessverre for sår av meg til å starte atter en ny samtale om tema. Anonymkode: 5d981...4e7 Jeg mente mer hvorfor lar du dem bo hjemme Anonymkode: 2011f...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #13 Skrevet 27. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Dyrt å leie, kjøpe må det spares lenge til. Bil er dyrt, tett og slett dyrt å starte livet utenfor, men er det greit å kreve en liten mnd betaling her, de tjener mye mer enn meg som er minste trygdet Anonymkode: 5d981...4e7 det er klart de bør betale leie når de er i voksen alder. Anonymkode: 2011f...7d6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #14 Skrevet 27. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lei av konflikter, det å forklare at de må delta, lei av å høre at jeg blir sur for ingenting når jeg ber om hjelp. Er dessverre for sår av meg til å starte atter en ny samtale om tema. Anonymkode: 5d981...4e7 Da bunner det nok dessverre ut i oppdragelse og at de ikke har hjulpet til hjemme som barn og ungdommer heller? Man kan ikke forvente at barna plutselig endrer vaner når de treffer myndig alder, liksom. Anonymkode: 6a5bb...bf8 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #15 Skrevet 27. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør ingenting her, jobber, sover, musikk film, spiser. Drikker ikke, fester ikke, røyker ikke. Sparer penger. Greit å ha, de hjemme, men savner litt forståelse av deltagelse og hjelpende hender. Anonymkode: 5d981...4e7 Tenk deg når vedkommende skal ha seg samboer....kommer til å holde i ca 5 mndr, hvem gidder å bli ny hushjelp for noen som ikke har lært å bidra? Anonymkode: 87f58...959 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #16 Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da bunner det nok dessverre ut i oppdragelse og at de ikke har hjulpet til hjemme som barn og ungdommer heller? Man kan ikke forvente at barna plutselig endrer vaner når de treffer myndig alder, liksom. Anonymkode: 6a5bb...bf8 ikkesant. de har kanskje godt nytte av å ikke få lov til å bo hjemme og snylte på mor særlig mye lenger Anonymkode: 2011f...7d6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #17 Skrevet 27. april 2020 Kg er virkelig det verste stedet å spørre om råd når det gjelder myndige barn som bor hjemme. Du får mye bedre svar av å forhøre deg med noen i virkeligheten. Anonymkode: 0e29d...9bb 10
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #18 Skrevet 27. april 2020 De var veldig flinke som små opp til 15/16, ved siden av skole trente de masse, bra skole karakterer, faste oppgaver hjemme, skled sakte over. Opptil flere samtaler fra 18 års alder om hvor viktig det er, vaske egne klær, bruke oppvaskmaskin, vaske fellesrom m.m, hvor den plutselugecfrekkheten om å si at du blir sur støtt, ikke mas kom fra skjønner jeg ikke. De har mindre søsken som har fått lik oppdragelse, og som hjelper til. Ønsker bare å kreve mer fra de som er så store. Anonymkode: 5d981...4e7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #19 Skrevet 27. april 2020 Jeg har alltid vært motstander av at voksne barn skal bo hjemme. Men pga situasjonen med Corona risikerer jeg å få 24-åring hjem etter uteksaminering fra universitet i mai. Jobbmarkedet ligger jo i dvale, og ikke sikkert at det går å få sommerjobb heller. Kan jo drøye utover høsten før han får jobb innen det han er utdannet som. Selv om han er aldri så lett å ha med å gjøre, og utfører oppgaver han får uten å kny, så vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å like dette sånn 100% 🙂. Har heldigvis god plass. Men akkurat nå er jo situasjonen veldig spesiell, så man må bare gjøre så godt man kan. Vet heldigvis at han helst vil jobbe, så han er ikke en latsabb som ønsker denne situasjonen. Studentene har ikke rett til dagpenger heller. Regner med at det er mange studenter som tvinges til å flytte hjem i mai. Anonymkode: a0f0c...adc 2
Pås Skrevet 27. april 2020 #20 Skrevet 27. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid vært motstander av at voksne barn skal bo hjemme. Men pga situasjonen med Corona risikerer jeg å få 24-åring hjem etter uteksaminering fra universitet i mai. Jobbmarkedet ligger jo i dvale, og ikke sikkert at det går å få sommerjobb heller. Kan jo drøye utover høsten før han får jobb innen det han er utdannet som. Selv om han er aldri så lett å ha med å gjøre, og utfører oppgaver han får uten å kny, så vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å like dette sånn 100% 🙂. Har heldigvis god plass. Men akkurat nå er jo situasjonen veldig spesiell, så man må bare gjøre så godt man kan. Vet heldigvis at han helst vil jobbe, så han er ikke en latsabb som ønsker denne situasjonen. Studentene har ikke rett til dagpenger heller. Regner med at det er mange studenter som tvinges til å flytte hjem i mai. Anonymkode: a0f0c...adc Hvordan går det an å være motstander av at voksne barn skal bo hjemme? 🤔 Selv om det er en ordning som ikke passer for dere kan det vel tenkes at det passer for andre familier? Som skrevet over hadde vi det noen år, hvorfor i alle dager skulle noen vært motstander av det når de ikke vet noe om hvorfor de bodde hjemme og hvor godt vi hadde det alle sammen da de var her? 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå