AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Under spanskesyken døde mange ungdommer (rundt 28 år). De fant ut at for ca 28 år siden var det en influensalignende sykdom som flere spedbarn ble syke av, men ikke døde. Det de da fant ut var at den sykdommen gikk på immunforsvaret til barna og svekket noe av det. Som gjor at når spanskesyken kom fungerte ikke immunforsvaret som det skulle og de døde. Hva om det samme skjer med koronaviruset? Ødelegger deler av immunforsvaret og at vi derfor blir enda sykere når andre sykdommer kommer? Forskere er bekymret for hvordan koronaviruset påvirker immunforsvaret vårt. Er det dette de har i tankene kanskje? 🤷♀️ Anonymkode: 192e7...04c 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Slapp av, vi skal alle dø en dag. Vi bør leve mer og engste oss mindre. Livet er faktisk ganske fint frem til oppløpssiden Anonymkode: 774ea...e7d 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Jeg vil ikke at jeg eller mine nærmeste skal få dette viruset, i hvertfall så lenge det er så mye usikkerhet rundt det. Hvordan andre forholder seg til dette kan jeg ikke gjøre stort med, men håper de i det minste tar hensyn til andre. Anonymkode: bad6a...661 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Livet er faktisk ganske fint frem til oppløpssiden Anonymkode: 774ea...e7d Overraskende nok er det for mange at livet er best på oppløpssiden. Fordi dem har slått seg til ro med at døden kommer, engster seg ikke for framtiden og bruker tid på å høste gode minner fra fortiden. Anonymkode: c95be...44d 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 Ja, det kan skje. Det vet vi ikke enda. Derfor kan det være risikabelt å få viruset selv om du ikke blir veldig syk av sleve forkjølelsen. Men det er ikke så mye vi kan gjøre med det, annet enn å forsøke ikke bli syke selv Anonymkode: b2f80...151 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Overraskende nok er det for mange at livet er best på oppløpssiden. Fordi dem har slått seg til ro med at døden kommer, engster seg ikke for framtiden og bruker tid på å høste gode minner fra fortiden. Anonymkode: c95be...44d Har hørt det samme faktisk. Vi som tror på Gud har jo også den tryggheten. En trygghet som er forankret utenfor oss selv. Nå sier selvsagt ikke jeg at ateister ikke lever meningsfulle liv, men troen på livet etter døden gir oss trygghet i møte med det vi ikke kan kontrollere. Interessant tanke at vi endelig kan slappe av når man er på oppløpet. Alt jaget er over. Anonymkode: 774ea...e7d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan skje. Det vet vi ikke enda. Derfor kan det være risikabelt å få viruset selv om du ikke blir veldig syk av sleve forkjølelsen. Men det er ikke så mye vi kan gjøre med det, annet enn å forsøke ikke bli syke selv Anonymkode: b2f80...151 Nettopp, hva skal vi engste oss så mye for?? Dersom vi overholder smittevernreglene kan vi ikke gjøre så mye mer. Da får det egentlig bare spille seg ut slik det gjør... Anonymkode: 774ea...e7d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt det samme faktisk. Vi som tror på Gud har jo også den tryggheten. En trygghet som er forankret utenfor oss selv. Nå sier selvsagt ikke jeg at ateister ikke lever meningsfulle liv, men troen på livet etter døden gir oss trygghet i møte med det vi ikke kan kontrollere. Interessant tanke at vi endelig kan slappe av når man er på oppløpet. Alt jaget er over. Anonymkode: 774ea...e7d Skulle stått "de av oss" og ikke vi som tror. Jeg refererer her til meg selv og andre troende. Kan jo selvsagt ikke vite om AB tror på Gud. Anonymkode: 774ea...e7d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 55 minutter siden, AnonymBruker said: Hva om det samme skjer med koronaviruset? Ødelegger deler av immunforsvaret og at vi derfor blir enda sykere når andre sykdommer kommer? Nå må dere f**n meg slutte å dikte opp tull her altså... Anonymkode: 47d55...7c8 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt det samme faktisk. Vi som tror på Gud har jo også den tryggheten. En trygghet som er forankret utenfor oss selv. Nå sier selvsagt ikke jeg at ateister ikke lever meningsfulle liv, men troen på livet etter døden gir oss trygghet i møte med det vi ikke kan kontrollere. Interessant tanke at vi endelig kan slappe av når man er på oppløpet. Alt jaget er over. Anonymkode: 774ea...e7d Jeg kan fortelle deg at det går fint an å ikke tro på Gud eller være tilknyttet religion, men samtidig tro på et liv etter døden. Anonymkode: c95be...44d 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #11 Skrevet 27. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må dere f**n meg slutte å dikte opp tull her altså... Anonymkode: 47d55...7c8 Dette er ikke tull. Men ett spørsmål. Jeg synes det er skremmende at det er mange der ute som driter i viruset. Vi vet jo ikke ettervirkningene på det. Men vi vet at det fucker med immunsystemet vårt. Grunnen til jeg laget tråden er for jeg synes dette er interessant. Jeg tror vi alle må være obs på dette og tenke framover. Ikke bare her og nå. "litt forkjølelse" er det ikke. Anonymkode: 192e7...04c 5
Den Sagnomsuste Skrevet 27. april 2020 #12 Skrevet 27. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke tull. Men ett spørsmål. Jeg synes det er skremmende at det er mange der ute som driter i viruset. Vi vet jo ikke ettervirkningene på det. Men vi vet at det fucker med immunsystemet vårt. Grunnen til jeg laget tråden er for jeg synes dette er interessant. Jeg tror vi alle må være obs på dette og tenke framover. Ikke bare her og nå. "litt forkjølelse" er det ikke. Anonymkode: 192e7...04c Men hvis en stor andel av befolkningen uansett skal igjennom dette reduseres vel slik spekulasjon kun til frykt? Altås fight or flight er jo ikke et option i vårt tilfelle? Hvorfor skape frykt rundt noe vi vet at kommer uansett? Tenker man på mental helse er slike tråder unødvendig tøys! 1
Viktualia Skrevet 27. april 2020 #13 Skrevet 27. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke tull. Men ett spørsmål. Jeg synes det er skremmende at det er mange der ute som driter i viruset. Vi vet jo ikke ettervirkningene på det. Men vi vet at det fucker med immunsystemet vårt. Grunnen til jeg laget tråden er for jeg synes dette er interessant. Jeg tror vi alle må være obs på dette og tenke framover. Ikke bare her og nå. "litt forkjølelse" er det ikke. Anonymkode: 192e7...04c Jeg er enig i at det er altfor mange som tror det er mye fakta på bordet når det gjelder det nye koronaviruset. Jeg er glad for at helsemyndighetene virker til å legge opp til en linje der vi får forholdsvis få smittede inntil vi vet mer om ettervirkningene og/eller en vaksine er tilgjengelig. Meslinger er jo et eksempel på en sykdom det er veldig lurt å vaksinere seg mot, da den sykdommen nettopp ser ut til å herje med immunforsvaret: https://forskning.no/celler-immunforsvaret-sykdommer/meslinger-far-immunsystemet-til-a-glemme-sykdommer-barnet-har-hatt-for/1586299
Den Sagnomsuste Skrevet 27. april 2020 #14 Skrevet 27. april 2020 Akkurat nå, Viktualia skrev: Jeg er enig i at det er altfor mange som tror det er mye fakta på bordet når det gjelder det nye koronaviruset. Jeg er glad for at helsemyndighetene virker til å legge opp til en linje der vi får forholdsvis få smittede inntil vi vet mer om ettervirkningene og/eller en vaksine er tilgjengelig. Meslinger er jo et eksempel på en sykdom det er veldig lurt å vaksinere seg mot, da den sykdommen nettopp ser ut til å herje med immunforsvaret: https://forskning.no/celler-immunforsvaret-sykdommer/meslinger-far-immunsystemet-til-a-glemme-sykdommer-barnet-har-hatt-for/1586299 Meslinger har reproduksjonsrate på 8.5! Tenk hvordan det var å leve før i tiden! Vi må lese vår egen tid inn i historien. Dersom vi gjør det sover vi bedre om natten. Covid-19 et dumt, men det kunne vært så uendelig mye verre!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #15 Skrevet 27. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva om det samme skjer med koronaviruset? Ødelegger deler av immunforsvaret og at vi derfor blir enda sykere når andre sykdommer kommer? 19 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er ikke tull. Men ett spørsmål. Men jeg forstår bare ikke. Du spør på kvinneguiden om korona kan "ødelegge immunforsvaret". Ikke fordi det er noe som tyder på det på noe vis, men... bare fordi. Hvorfor i all verden spekulerer du i noe sånt da? Det er masse psykisk syke her som helt sikkert tror på dette nå Anonymkode: 47d55...7c8 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #16 Skrevet 27. april 2020 Hvis det er noen trøst, ble immunforsvaret mitt teppebombet av sterk cellegift i 9 måneder i fjor, og er allerede oppe og går igjen. Gidder ikke kaste bort tid på å bekymre meg om mulige koronasenvirkninger, og skjønner meg ikke på de som tilsynelatende leter med lys og lykte over ting å bekymre seg over. Don't worry, be happy, vask henda og vær fornuftig, så har du gjort det du kan. Fremtiden er det ingen som rår over uansett. Anonymkode: 88ef6...758 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #17 Skrevet 27. april 2020 Jeg har tidligere hørt at meslinger nullstiller den hukommelsen kroppen har i forhold til sykdommer som man bygger opp forsvar mot. Bra vi har vaksine med andre ord. Anonymkode: c1103...22f 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #18 Skrevet 27. april 2020 Koronaviruset forårsaker infeksjoner Anonymkode: 04b7c...892
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #19 Skrevet 27. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men jeg forstår bare ikke. Du spør på kvinneguiden om korona kan "ødelegge immunforsvaret". Ikke fordi det er noe som tyder på det på noe vis, men... bare fordi. Hvorfor i all verden spekulerer du i noe sånt da? Det er masse psykisk syke her som helt sikkert tror på dette nå Anonymkode: 47d55...7c8 Kvinneguiden er et diskusjonsforum, er det ikke? Det er til og med opprettet egen underkategori om koronaviruset. Så vil si innlegget mitt er helt ok. For det er nettopp det med koronaviruset, ingen vet! Kanskje koronaviruset fucker opp immunforsvaret i noen måneder bare, men så blir vi helt friske. Kanskje koronaviruset gjør hell i uhellet, at det gjør immunforsvaret bedre rustet mot et annet virus som kan komme senere. Who knows🤷♀️ Anonymkode: 192e7...04c 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #20 Skrevet 27. april 2020 2 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Meslinger har reproduksjonsrate på 8.5! Tenk hvordan det var å leve før i tiden! Vi må lese vår egen tid inn i historien. Dersom vi gjør det sover vi bedre om natten. Covid-19 et dumt, men det kunne vært så uendelig mye verre! Nei det har det ikke. R er avhengig av en drøss faktorer. Anonymkode: d898d...a17
Anbefalte innlegg