Gå til innhold

Hvorfor gråter babyen sånn når han skal legges?

Jens

Anbefalte innlegg

De tre siste dagene har vært helt like når vi skal legge gutten vår. Halveis i flasken begynner han å hylgråte!Han gråter og gråter når vi prøver å legge han, selv om vi ser han er super trøtt!Når han endelig har sovnet, våkner han gjerne noen ganger og gråter skikkelig, før han utmattet sovner til slutt......stakkars liten, kan det være noe galt, eller er han bare i en "vanskelig" periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan være luft. holder du ham opp slik at an får rape? Prøv å maser han forsiktig på mage når han ligger i sengen.

Noen barn trenger visst å gråte for å avreagere. Min er en avn dem desverre.....Gråter han lenge da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det samme resultat om du legger han litt tidligere? Små babyer kan fort bli overtrøtte, og vi fikk som regel dette resultatet hvis han kom seg litt forseint i seng. Men det er jo ikke alltid man rekker "fristen" heller da. Men det med luft høres sannsynlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nybakt mamma

Mye av det samme problemet, men ikke kl 20.00 ( så flinke dere har vært :-) ) det er luft som her problemet her: Ta han opp og få ham til og rape

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han raper alltid når han har drukket. Ikveld, drakk han hele flasken og sovnet med en gang. så gikk det ti minutter så våknet han og ville ikke sove. Når jeg sang til ham begynnte han å le!!! :ler: så begynnte han å gråte og sovnet, våknet og etter en time så sover han nå endelig. Skjønner ikke om jeg legger han for sent, eller for tidlig eller hva?Tror ikke det er maven, for han drakk jo hele flasken og koste seg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være tenner eller ørene da??? Smarte kjennes kanskje bedre når han ligger i ro og skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han alltid raper, så kan det fremdeles være luft igjen.

Lillebanan raper også alltid - diger raper. Men det er alltid luft igjen som kommer ut når han ligger på magen. Slik har det alltid vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tari i.i

Barn med kolikk eller mageproblemer vil likevel spise for de klarer ikke å skille mellom vondt i magen og om de er sultne. Vår sønn hadde kolikk og fikk masse mat før vi forstod at han ikke var sulten, men hadde vondt i magen. Han rapet også mye, men hadde like fullt problemer med magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestekimmi

kanksje han har reflux, det fant vi ut at vår datter hadde. hun oppførte seg likedan og vi ble sååå slitne og lei. men så fikk vi sjekket det med 24 timers ph måling, og hun ble medisinert ca 1 år. nå er hun helt fin. prøv å finn en gammel voksenpute, og legg hele barnet på den (ikke bare hodet altså!!!) slik at barnet ligger helt skrått. dette hjalp vår datter veldig, før hun hun ble helt bra. nå ligger hun i vanlig seng - men fortsatt med ganske stor pute (som hun ligger skrått på, ikke bare med hodet).

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt. Hvis hele barnet ligger på en pute ligger det jo ikke skrått?Mener du halve kroppen, og bena uttenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikkert gjøre samme nytten mot refluks å legge et par bøker e.l. under hodeenden på senga (evt. bruke pute under overkroppen i tillegg). Jeg bruker å gjøre det når poden har hoste, det letter slimproduksjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når legger du ham?

Og:

Hvor store smokkhull bruker du?

Kan han være trøtt/overtrøtt og at han blir frustrert at melken ikke kommer så raskt som han vil fordi han er sulten og trøtt på samme tid? Har du byttet til større smokkhull etter at han ble født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en liten gutt som alltid har grått en skvett før han sovner. Det har stort sett hendt hver kveld hele hans korte liv, og han er nok overtrøtt. Små babyer vet ofte ikke hva som er best for dem og defor vil de ikke sove.

Men som de andre her sier kan det jo være luft også?

Hvor gammel er gutten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med en sådanne lille baby ville jeg snakke med helsesøster/læge, da kan der være noget galt, havede han været større kan det være bare selvskabspapegøje, min 11 månders er sådanne han hyler når han vil underholdes og så er det bare at tage ham op og lege en halvtimes tid og så lægge igen og vips så sover han. Det er heller ikke godt hvis han får flaske at ligge med alene når de er så små skal man give flaske og så rape og så lægges til at sove hvis barne ligger ned med flaske kan mælken løbe til øret og give mellemørebetændelse og barnet har også behov for den nærhed når den får mad.

lykke til vidre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker luft i magen. Emma hadde det en stund og det hjalp litt å gi "MINIFOM". Hun kunne begynne å hylskrike ved puppen. Hun pleide ikke å skrike etter at vi hadde lagt henne men det er jo faktisk endel barn som er litt vanskelige å legge og noen skriker endel...tror det er helt vanlig jeg men du kan jo nevne det for helsesøster hvis du er bekymret likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...