AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Læreren vår hang oss ut forran klassen ved å fortelle alle hva som var gjort feil i leksen. Ble avbrutt med et brøl og kjeft om vi leste feil ved høytlesning. Når vi måtte opp og løse mattepppgave ble hun sint hvis vi regnet feil. Leste høyt fra meldingsboken til de som hadde med melding, feks pga fravær osv. Fortalte elever at de var stygge.(når jentene begynte å prøve sminke) Gikk ofte hjem og var lei meg og følte meg dum etter skoledagen. Var redde for å si noe og grudde meg til skolen hver dag. Hadde samme lærer hver dag i 6 år.. Anonymkode: 12f93...e0f 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Tvinge oss til å tro på kristendommen, og alle som ikke gjorde det var bare uvitende og dumme ... samme lærer satt oss på ei fotballbane og ba oss krype rundt i et par timer for å plukke glass fra bakken for så å kaste det tilbake på banen. Det var heller ikke lov å gjespe eller hikke.. Om du snakket gebrokkent ble du hengt ut foran alle.. Anonymkode: fe684...cdf 11
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Mannlig lærer gikk inn i jentegarderoben på barneskolen for å sjekke at alle dusjet. Anonymkode: 6450f...87e 15
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 -Be for maten -"Tvinge" mobber og mobbeoffer til å være sammen i friminuttene for at de skal bli venner Anonymkode: 5dee6...919 15
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 Det er 30 år siden barneskolen, men kjenner meg ikke igjen i noe av det som allerede er nevnt. Men; - at vi syklet til skolen (2km) fra 3-4 klasse. - at vi hadde nøkler fra samme alder. Og ble sittende på trappa opp til to timer om vi glemte nøkler, da mobiltelefoner ikke fantes. - at det ikke var systematiske tiltak og opplæring rundt mobbing, det var stort sett noe som ble sett på som normalt. Når det gjaldt kristendom behandlet lærerne det som historie, men sett i etterkant er det utrolig at vi måtte bruke så mye tid på dette, i stedet for å lære om mangfoldet i samfunnet og kulturer. Anonymkode: bbfb2...db9 12
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Læreren min på ungdomsskolen pleide gi oss noen oppgaver vi skulle gjøre og så gikk han til lærerrommet resten av timen. Det ble mere kortspill enn det ble skolearbeid for å si det sånn. Utrolig slapp lærer, aldri noen undervisning og kunne ikke svare på spørsmål man hadde. Selvfølgelig ble det så som så med kunnskapene i de forskjellige fagene vi hadde ham i. Anonymkode: 9acb5...dd7 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 27. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: - at vi syklet til skolen (2km) fra 3-4 klasse. - at vi hadde nøkler fra samme alder. Og ble sittende på trappa opp til to timer om vi glemte nøkler, da mobiltelefoner ikke fantes Jeg irriterer meg litt over at sånne ting ikke er "lov" i dag. Ok, det med nøklene er ikke helt bra da, men det er jo ikke livsfarlig heller. Så glemmer sikkert ikke ungene nøklene flere ganger heller. 😂 Alt skal være så beskyttet og tenk om atte hvis om atte. Blir sprø noen ganger. Anonymkode: 1690f...e5d 51
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 Ei heks av ei lærerinne som sa at navnet mitt passet bedre på en hest! Har et litt uvanlig navn, som er blitt mer vanlig etter hvert. Heldigvis var hun bare vikar, så hun forsvant etter kort tid. Jeg savnet henne i hvertfall ikke. Dette er over 50 år siden.. Anonymkode: 492e0...dba 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 Fysisk og psykisk voldelig lærer: Kasta elever i gulvet og deretter sparka dem på kroppen. Husker at læreren kasta en elev i gulvet og deretter sa at han skulle beklage til gulvet for å ha landet for hardt på det. Holdt oss inne på skolen etter skoletid for å stelle oss på rekke og rad for å kjefte oss ned. Hele skoletimer som ble bortkastet fordi han brukte den til å «lære en lekse» og stå å kjefte på oss noen ganger fysiske avstraffelser. Slengte med stoler og rev opp oppgaver han synes ikke var bra nok. Ertet overvektig jente i klassen foran alle. Ja han var litt av en lærer. Husker ikke en gang hvorfor han ble så sint. Det var på grunn av små bagateller. Tror han hadde en skure løs når jeg tenker på det. Vi var 4 klassinger så ganske små. Heldigvis ikke i Norge, men ikke lenge siden. Var 4 klassing i 2011-2012 så det er ikke akkurat gamledager selv om det er en stund siden. Håper barna mine aldri får en sånn lærer. Veldig lite sannsynlig fordi jeg bor i Norge nå da, men husker jeg var livredd på skolen. Måtte alltid gå på tå og hev for den læreren. Anonymkode: a3028...7e6 3
SinfulBby Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 Vi ble slått med linjal over henda enda jeg er født på åtti tallet. Han var gammel og av den gamme skolen. Hadde en annen kvinnelig lærer som alltid skjelte ut den stygge jenta i klassen. Hadde en mannlig gymlærer som alltid skulle se at alle var kommet inn i dusjen med såpe på kroppen. Venninna mi hadde regelmessig sex med en kvinnelig assistent (altså hennes) i 9 klasse. Dama var 30 ca. Jeg skulket veldig mye tidlig på barneskolen, mamma fikk aldri beskjed.. Og skolen byttet ut lærerne våre 6 ganger i løpet av 3 år. Sikkert mye mye mere men d er d jeg husker
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #11 Skrevet 27. april 2020 Hadde musikk som valfag, og musikklæreren satte meg alene på et rom, ga meg noen noteark jeg skulle øve etter og gikk. Det ble et helt år der jeg kun satt og øvde på låter uten å engang få undervisning i hvordan jeg skulle spille og bruke instrumentet.Ingen feedback i hva jeg gjorde galt og hva jeg måtte forbedre. Noe som er rart da han livnærte seg som musiker i mange år. Mine tanker i ettertid er at denne mannen aldri skulle vært lærer. Anonymkode: 582e7...e97 2
Silva Pluvialis Skrevet 27. april 2020 #12 Skrevet 27. april 2020 Jeg hadde aldri godtatt at skolen sa til barnet mitt «bare ikke bry deg» om barnet ble mobbet. 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #13 Skrevet 27. april 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: - at vi hadde nøkler fra samme alder. Og ble sittende på trappa opp til to timer om vi glemte nøkler, da mobiltelefoner ikke fantes Her sto det lapp på døra om at nøkkelen lå under dørmatta. Anonymkode: 34832...ae3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #14 Skrevet 27. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannlig lærer gikk inn i jentegarderoben på barneskolen for å sjekke at alle dusjet. Anonymkode: 6450f...87e Det skjedde hos oss også, ganske ubehagelig å tenke på i ettertid. Anonymkode: 6be88...723 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #15 Skrevet 27. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: -Be for maten -"Tvinge" mobber og mobbeoffer til å være sammen i friminuttene for at de skal bli venner Anonymkode: 5dee6...919 Ååååå husker jeg ble tvunget til å si unnskyld til mobberne og de skulle si unnskyld til meg og alle tok hverandre i hånda selv om de dro genseren over hånden så jeg tok i den og fniste og lo. Helt jævelig. Anonymkode: b4363...4af 9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #16 Skrevet 27. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannlig lærer gikk inn i jentegarderoben på barneskolen for å sjekke at alle dusjet. Anonymkode: 6450f...87e Hva er problemet? Anonymkode: a11f6...d67 6
n_97 Skrevet 27. april 2020 #17 Skrevet 27. april 2020 At svært alvorlig vold og drapstrusler fra en alvorlig psykisk syk elev ikke fikk konsekvenser i det hele tatt unntatt litt tilsnakk. Den samme eleven brøt omtrent alle skoleregler som fantes, uten at noen brydde seg. Virker som lærerne tenkte at "jaja, så lengre han ikke prøver å drepe noen er det ikke så farlig". Så vi andre elever lærte at jo mer voldelig man var, jo flere fordeler fikk man. Lærere som latterliggjorde elever foran klassen. Lærer som ikke ga nødvendige forberedelser i forhold til avgangseksamen. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #18 Skrevet 27. april 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Mannlig lærer gikk inn i jentegarderoben på barneskolen for å sjekke at alle dusjet. Anonymkode: 6450f...87e Hos oss dusja guttene og jentene sammen i første klasse. Vi hadde en kvinnlig lærer som passet på at alle oppførte seg bra. Fra andre klasse ble kjønnene skilt og læren gikk ikke inn i garderoben med motsatt kjønn. Der var det selvføgelig texas. Jeg synes det er bedre med begge kjønn sammen og lærer tilstede enn kjønnsdelt uten lærer til å passe på. Anonymkode: 41639...470 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #19 Skrevet 27. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er 30 år siden barneskolen, men kjenner meg ikke igjen i noe av det som allerede er nevnt. Men; - at vi syklet til skolen (2km) fra 3-4 klasse. - at vi hadde nøkler fra samme alder. Og ble sittende på trappa opp til to timer om vi glemte nøkler, da mobiltelefoner ikke fantes. - at det ikke var systematiske tiltak og opplæring rundt mobbing, det var stort sett noe som ble sett på som normalt. Når det gjaldt kristendom behandlet lærerne det som historie, men sett i etterkant er det utrolig at vi måtte bruke så mye tid på dette, i stedet for å lære om mangfoldet i samfunnet og kulturer. Anonymkode: bbfb2...db9 Det var dine foreldres valg at du hadde kristendom. Anonymkode: cb7cc...55b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #20 Skrevet 27. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er problemet? Anonymkode: a11f6...d67 Ser du ikke problemet med det? Anonymkode: cb7cc...55b 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå