AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Del Skrevet 27. april 2020 Hei! Er det noen som har opplevd å bli helt frisk etter dette? Null smerter ved samleie? Hvor lang tid tok det? Gjorde du noe spesielt for å bli frisk? Jeg er snart på det sjette året og begynner å føle det litt håpløst... hadde vært gøy å høre om noen har positive erfaringer :) Anonymkode: 9522f...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #2 Del Skrevet 27. april 2020 Huff, du har all min sympati. Jeg slet selv med dette i mange år, men helt bra nå🤩. Ex og jeh avstod fra samleie lenge, begynte sakte med lillefinger, når jeg var våt og klar, økte sakte men sikkert ( over måneder) til tykkere finger, flere fingre, så penis. Han var hele tiden forsiktig, gjorde alt langsomt og forsiktig. Nå har jeg ny partner, og han er mindre utrustet enn ex. Med han går det fint at han bare kjører på, noe som jeg faktisk foretrekker. Viktig at du snakker med en gynekolog som er god på dette, slik at du får hjelp ! masse lykke til😊😊 Anonymkode: 7e041...cba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #3 Del Skrevet 17. mai 2020 Jeg slet med vaginisme en god stund. Tok celleprøve som var positiv, måtte koniseres. Etter konisering hadde jeg null smerter. Før celleprøve brukte jeg også p-piller, oralcon. I og med det var så smertefult å ha samleie så sluttet jeg jo på pillene naturligvis, trengte ikke gå på dem da jeg ikke hadde samleie. Nå driver jeg på med en ny type, og er begynt på p-piller igjen, og lurer faktisk på om jeg er begynt å få det. Merker at det blir trangere og trangere. Mistenker faktisk at det er p-pillene som har gjort til vaginismen, og vurderer å få satt inn en kobberspiral. Anonymkode: e97ad...d26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Del Skrevet 18. mai 2020 For meg gikk det over når jeg endelig fikk en antibiotikakur. Da tok det to dager og deretter har problemet vært borte for godt. Anonymkode: 8e423...b01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Del Skrevet 18. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg gikk det over når jeg endelig fikk en antibiotikakur. Da tok det to dager og deretter har problemet vært borte for godt. Anonymkode: 8e423...b01 Tror heller du har hatt en betennelse eller noe for vagisme/vulvodyni går ikke over av en atibiotikakur. Det er mer alvorlig enn som så. Anonymkode: ed23e...af1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Del Skrevet 18. mai 2020 vulvodyni er ofte nervesmerter. og da hjelper ikke antibiotika, soppmedisin eller lignende. mange må bruke sterke medisiner som epillepsi medisiner for å bryte smertesignal. for de med vaginisme/muskulære problem er det andre behandlinger, som feks fysioterapi. Anonymkode: 3004d...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Del Skrevet 18. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror heller du har hatt en betennelse eller noe for vagisme/vulvodyni går ikke over av en atibiotikakur. Det er mer alvorlig enn som så. Anonymkode: ed23e...af1 Selvfølgelig har jeg det. Men tviler på at jeg er den eneste som egentlig har en betennelse. Strengt talt kan det hende disse diagnosene faktisk er betennelsestilstander med følgessymptomer. Jeg er ikke den eneste jeg vet om som er blitt bedre av antibiotika. Anonymkode: 8e423...b01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 18. mai 2020 #8 Del Skrevet 18. mai 2020 (endret) Har en venninne som ble helt frisk. Jeg har selv vaginisme og har en god periode nå så har ikke startet behandlingen enda, men har store planer om å gjennomføre det. Behandlingen går ut på Xylocain og forsiktig avlære nervene at berøringen ikke er smertefull. Fikk "oppskrift" på dette fra gynekolog. Endret 18. mai 2020 av pia mater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 18. mai 2020 #9 Del Skrevet 18. mai 2020 Har noen her prøvd medisiner for sykdommen? Mistenker selv at jeg har vestibulitt da det svir veldig mye når jeg har sex, men også om jeg bruker trange jeans osv.. Har ikke vært ho lege enda, men det virker jo som at det er en sykdom som er vanskelig å få bukt med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Del Skrevet 18. mai 2020 Noen med vestibulitt som opplever forvirring rundt/etter mensen? Anonymkode: a216b...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 18. mai 2020 #11 Del Skrevet 18. mai 2020 3 timer siden, Mimmii skrev: Har noen her prøvd medisiner for sykdommen? Mistenker selv at jeg har vestibulitt da det svir veldig mye når jeg har sex, men også om jeg bruker trange jeans osv.. Har ikke vært ho lege enda, men det virker jo som at det er en sykdom som er vanskelig å få bukt med? Anbefaler sterkt en tur til gynekolog! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #12 Del Skrevet 18. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen med vestibulitt som opplever forvirring rundt/etter mensen? Anonymkode: a216b...835 Forverring* Anonymkode: a216b...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #13 Del Skrevet 18. mai 2020 Vaginal fødsel, tro det eller ei! Jeg var ikke like plaget som mange andre da, jeg klarte etter en stund å gjennomføre samleie med samboeren min dersom vi fulgte et strengt regime på forhånd. Rett etter fødsel var smertene helt aldeles ulidelige noen måneder, klarte ikke å få fingeren inn selv en gang og trodde jeg var helt ødelagt - men etter noen måneder var plutselig alle smerter borte. Også de jeg hadde før fødselen. Nå kan mannen min fint knulle meg på vaskerommet uten noen forberedelser eller smerter! Håper dere alle får det bedre. Sånne underlivsplager fortjener ingen. Slet i 10 år med smerter før barnefødselen, og nå er de endelig borte! Anonymkode: 757b2...241 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 18. mai 2020 #14 Del Skrevet 18. mai 2020 42 minutter siden, pia mater skrev: Anbefaler sterkt en tur til gynekolog! Har tenkt tanken ja, men jeg har ikke vært i et langvarig forhold på noen år nå, så det har på en måte ikke satt en stopper for sexlivet, bortsett fra ONS da. Står på en høy dose Sarotex som visstnok skal hjelpe mot vestibulitt i ganske små doser, men det har dessverre ikke hatt noe effekt at all. Må vel kanskje komme meg en tur til legen, men synes det er litt ubehagelig å snakke om, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #15 Del Skrevet 18. mai 2020 23 minutter siden, Mimmii skrev: Har tenkt tanken ja, men jeg har ikke vært i et langvarig forhold på noen år nå, så det har på en måte ikke satt en stopper for sexlivet, bortsett fra ONS da. Står på en høy dose Sarotex som visstnok skal hjelpe mot vestibulitt i ganske små doser, men det har dessverre ikke hatt noe effekt at all. Må vel kanskje komme meg en tur til legen, men synes det er litt ubehagelig å snakke om, dessverre. anbefaler deg å ta tak i dette. jeg har fått to prolapser i ryggen pga smertene i underlivet. er på veg mot ufør; fungerer ikke lenger. er begynt å bruke sterke medisiner for å døyve smerten. har aldri prøvd hasj eller noe stoff, men kjenner at jeg potensielt kan bli misbruker på hele greia. jeg, som har spist sunt og trent i 20 år nå. er 39 år. helt forjævligt. Anonymkode: 3004d...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 18. mai 2020 #16 Del Skrevet 18. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: anbefaler deg å ta tak i dette. jeg har fått to prolapser i ryggen pga smertene i underlivet. er på veg mot ufør; fungerer ikke lenger. er begynt å bruke sterke medisiner for å døyve smerten. har aldri prøvd hasj eller noe stoff, men kjenner at jeg potensielt kan bli misbruker på hele greia. jeg, som har spist sunt og trent i 20 år nå. er 39 år. helt forjævligt. Anonymkode: 3004d...e51 Uff, det var veldig trist å høre! Har du fått noe hjelp for smertene i underlivet bortsett fra sterke smertestillende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 18. mai 2020 #17 Del Skrevet 18. mai 2020 45 minutter siden, Mimmii skrev: Har tenkt tanken ja, men jeg har ikke vært i et langvarig forhold på noen år nå, så det har på en måte ikke satt en stopper for sexlivet, bortsett fra ONS da. Står på en høy dose Sarotex som visstnok skal hjelpe mot vestibulitt i ganske små doser, men det har dessverre ikke hatt noe effekt at all. Må vel kanskje komme meg en tur til legen, men synes det er litt ubehagelig å snakke om, dessverre. Jeg trodde mine smerter under samleie var helt normalt, så ble oppdaget i forbindelse med GU hos gynekolog. Fastlegen (var riktignok turnuslege jeg hadde time til da) sa ingenting om vaginisme, selv om jeg vrei meg i smerte når han forsøkte å "vide ut" for å se. Så er mest etter dette jeg har merket noe til plagene. På det verste klarer jeg nesten ikke å vaske meg nedentil etter samleie, uavhengig om det er røft eller ikke, pga smerter. Enn om jenter og kvinner bare kunnet snakke mer om slike plager så ikke flere som meg går rundt og tror det er normalt! Jeg fant min perfekte gynekolog privat, så kan være et alternativ for deg. Jeg ble henvist til gyn på sykehuset og fikk time etter seks måneder, så privat gyn har vært redningen for meg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #18 Del Skrevet 18. mai 2020 34 minutter siden, Mimmii skrev: Uff, det var veldig trist å høre! Har du fått noe hjelp for smertene i underlivet bortsett fra sterke smertestillende? har prøvd fysio, osteopati, biofeedback, akupunktur, nevrorefleksolog, kiropraktor mm. blitt noen hundre tusen fattigere-i takt med at inntekten synker. har aap. penger er ikke det verste problemet. føler meg til tider suicidal, og lurer på om jeg skal legge meg inn på psyk. men blir vel avvist der og-slik jeg blir ellers. vet jeg høres bitter ut, men det er grusomt å leve slik. kan ikke sitte, stå eller gå langt. og ser frisk ut. Anonymkode: 3004d...e51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 18. mai 2020 #19 Del Skrevet 18. mai 2020 (endret) Ja! Endelig noe jeg kan svare på. Jeg fikk vestibulitt etter å ha vært med en kjæreste som i 3 år presset meg til sex når jeg ikke var klar. Hadde i tillegg mye uvi og sopp og gikk mye på medisin pga dette. På slutten av dette forholdet så tok gynekologen en q-tips mot fitta mi og det kjentes ut som hun brant meg med en lighter. Auch. Redningen for min del ble en fantastisk gynekolog, snill og tålmodig med kompetanse på området. Hun ba meg om å kjøpe jordnøttolje og smøre dette på fitta hver dag. Jeg masserte det på og brukte det for å etterhvert strekke på åpningen. Forsiktig og ikke gjør det hvis man har mye smerter. Etter noen år ble jeg i lag med en ny kjæreste. Jeg hadde fortsatt smerter, men ikke like ille som med eksen. Denne typen var tålmodig, og han ba meg om å alltid stoppe sex hvis det var vondt. Han ville kun ha sex hvis jeg var helt klar og uten smerter. Over tid fikk han meg til å stole på at jeg ikke trengte å ha sex hvis det var vondt. Kombinasjonen av selv behandling med jordnøttolje og en snill og tålmodig kjæreste ble løsningen for meg. I tillegg sluttet jeg helt å bruke canesten og slikt mot sopp, det gjorde meg definitivt verre. Bruker kun Diflucan nå. Jeg kan også nevne at jeg var så dårlig at jeg kunne ikke sykle og jeg klarte nesten ikke å jobbe. Jeg hadde enorme smerter og spente musklene hardt sammen uten at jeg la merke til det selv. Håper at noe av dette kan være til hjelp. Hvis jeg hadde gått igjennom det på nytt ville jeg nok ha prøvd fysio for vestibulitt og vaginisme. Finn noen som er dyktig og som du kan stole på. Jeg har nå vært symptomfri i nesten 2 år. En annen ting som også har hjulpet meg er at jeg nesten alltid bruker glidemiddel under sex i TILLEGG til å vær helt klar. Gjerne er det lurt at du selv har hatt et par orgasmer før penetrering. Og hvis det er mye smerter så burde man ikke gjøre penetrering. Endret 18. mai 2020 av Solstrålen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #20 Del Skrevet 19. mai 2020 På 18.5.2020 den 11.11, AnonymBruker skrev: vulvodyni er ofte nervesmerter. og da hjelper ikke antibiotika, soppmedisin eller lignende. mange må bruke sterke medisiner som epillepsi medisiner for å bryte smertesignal. for de med vaginisme/muskulære problem er det andre behandlinger, som feks fysioterapi. Anonymkode: 3004d...e51 Har du prøvd epilepsi medisiner? Anonymkode: 2b1f5...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå