AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Baby 4 mnd, og jeg har kjøpt to like rangler, en babygym og en bamse til henne. Er dette for lite? Regner med hun trenger mer etterhvert? Hva da i så fall? Anonymkode: 31b25...5a3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Jeg har to barn, som har masse leker nå som de er større. Men en liten baby trenger ikke mye leker. Kjøkkenutstyr er bra, visp og sleiver, tomme brusflasker. Noen leker med lyd og lys er nok gøy for baby. Anonymkode: 111ba...6ad 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Leker som lager lyd/musikk ved berøring er fascinerende for dem. Speil. Fargerike leker. Taktile leker. Noe å bite i når tennene klør (etterhvert). Badeleker. Anonymkode: 0a9b1...37c 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 Nei. Hadde masse men lekte kun med èn leke og sov med en bamse. Nå er de eldre og tuller ikke når jeg sier at jeg kunne gitt bort 70% uten at de merket det eller ville savnet det... Anonymkode: 46f1e...a5c 3
vikilLJA Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 Høres fint det du har til en baby på 4 mnd. Lekene kommer av seg selv til jul og bursdager. Pappesker er artige å gjemme seg i, hvis du har det. Syltetøy lokk er også fine. Er også fint å arve. Så kan du bruke penger på annet babyen behøver. Babyen vår 1,5 år syns det er mere gøy og tømme sokke-skuffen enn egne leker😺 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Min baby på 7 mnd har noen få favoritter. Det er tresleiv, brusflaske, garnnøste, reklameblad, en rangle og en bamse han har hatt siden fødselen. Vi har derfor ikke veldig store utgifter til leker ennå. Anonymkode: 7f2a7...e9f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Hvorfor har du kjøpt to like rangler? Jeg ville heller kjøpt to forskjellige 🤷 Min erfaring er at kjøkkenredskaper, flasker, plastbokser o.l. er like spennende som leker, men min eldste var også veldig glad i babybøker. Goboken velkomstpakke er gratis (men du må betale frakt) og inneholder mye fint. Anbefaler å bestille en sånn hvis du føler at dere trenger mer å leke med 🙂 Anonymkode: aae2c...208
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 Min erfaring er at 1. Leker har en tendens til å finne veien inn i huset til folk med småbarn uansett. Bursdager, andre selskap, barselgaver, arv fra familie og venner osv. 2. Andre ting som ikke er leker er ofte like populært. Tomflasker var en stor hit i alderen 5-9 måneder her. (bare vær obs på at du ikke gir baby noe med små biter som kan falle av osv.) 3. Små babyer kan ofte bli overveldet hvis det ligger en haug med leker foran de. Sååå kort fortalt så ville jeg ikke stresset så mye med det. Det kan godt hende at du trenger mer etter hvert, men det er fint å se an fremfor å kjøpe masse greier. En god del av lekene som jeg kjøpte til min baby var spennende i ca. 4 minutter før de var «ferdig utforsket». Anonymkode: 4e093...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 favoritt"leken" til vår er en treplate pappaen som er elektriker har montert lysbrytere, ledninger (uten strøm så klart), låser osv på. Den kan han holde på med leeeeenge. Ellers er det gøy med kjøkkenredskaper og klosser. Har også en sånn leke man trykker på for å få lyd som er populær. 9 mnd. Anonymkode: 2c8f9...74d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 Babyer trenger ikke masse leker. Ting som babygym er ikke laget for barnas del, men for foreldrenes del. Det beste et barn vet er å ha interaksjon med sine foreldre Anonymkode: 4f504...a8c
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #11 Skrevet 27. april 2020 Ville hatt litt mer etterhvert, men det der holder nok foreløpig. Det lekes vel mest på babygym uansett? Jeg syns vår baby på 10 mnd har kvalmende mye leker, jeg har prøvd å fortelle besteforeldre at det holder, men det dukker stadig opp mer. Så ikke bruk penger på noe særlig selv Anonymkode: 5161a...b96
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #12 Skrevet 27. april 2020 Babyen min på 3,5 mnd har babygym, spilledåse (uro)- flere typer, ball, bitering, bamser, smokker, brettebøker med speil og noen i stoff. (Disse er beregnet på alder til baby og vi leser og ser ofte i de.) Men ellers leker baby kun med babygym. Er for liten til å holde noen spesielle leker i hånda. Når vi har magetrening ser han på bøkene med speil. Bitelekene er for store for den lille neven enda. Så nei, synes ikke du har for lite leker. Anonymkode: febfa...dc3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #13 Skrevet 28. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Babyer trenger ikke masse leker. Ting som babygym er ikke laget for barnas del, men for foreldrenes del. Det beste et barn vet er å ha interaksjon med sine foreldre Anonymkode: 4f504...a8c Dette stemmer ikke. Babygym er supert for å trene øye-hånd-koordinasjon og gripeteknikk. Interaksjon med foreldre er kjempeviktig, men babyen må trene motorikken og utforske alle sansene sine også. Strekke seg etter, utforske ulike farger og teksturer, høre lyden av en rangle når man beveger på den, smake på osv. Det holder ikke å bare se på mamma. Anonymkode: aae2c...208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå