Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok.. En venn av meg som er hobbyregisør ba meg skrive et utkast til et manus basert på en idé jeg hadde i fylla om to karslige rørleggere som forviller seg inn på en trendy kunstnerbar. blei nettopp ferdig med første utkast nå.

Here goes:

Sketsj:

Medvirkende:

Børge - En a4 rørlegger med kone og barn. Ganske brei og stor fyr.

Roger - Børges kolega. ganske Feit men med sterke armer, sjegg og pilotbriller.

Metroseksuell bartender

Mann med blå fløyelsblazer

Middelaldrene Ullteppedame med kort rødt hår

Middelaldrene Ullteppedame med Halvlangt blondt/rødt hår

(Børge og Roger går på vei hjem fra jobb i Oslo. Sola steker)

Roger: Faen heller. Nå skulle jeg ha drept en svarting for en pils.

Børge: Jeg kunne ha drept to!

Roger: Jeg kunne seriøst drept 3 somaliere og 4 homsejævler for en pils nå! Det er faen meg varmere ute enn i senga til hora i Bergen.

Børge: Jeg kunne faen meg drept 10 svartinger, fem homser og 20 feministjævlær for en pils nå!

Roger: Jeg kunne ha drept 100 svartinger, 200 homser og hele Ottar!

(De kommer til et gatehjørne, går rundt og der er det en pub/café)

Roger: Fy faen! snakk om sendt fra Ove!

Børge: hva faen mener du?

Roger: Du veit.. "Oven".. "Sendt fra Oven" Jeg sier Ove istedet fordi jeg trur lissom mere på han Ove som bor nerrafor meg enn han derre gud eller jesus eller hva faen. Dessuten får jeg billig sprit fra'n

Børge: Ække Ove dau da?

Roger: Næh.. han er bare i koma. Han babla no om at'n hadde mista synet og fikk jævlig vondt i magan sist lørdag når vi drakk hjemme hos'n.

Børge: ah...

Børge: Hva er dette for slags sted da? (leser skiltet)

Børge: (leser høyt) "o´la petit mon bongo und fløyel"

Roger: Faen! Skal alle pubene ha sånne homo-navn nå a?

Børge: Drit i det vi stikker inn her jeg orker ikke gå lenger i denna klamme varmen.

(Børge og Roger går inn døra og ser seg om i lokalet. Ved baren så står bartenderen som er en meget Metroseksuell mann og fniser og snakker med en annen ung mann som har halvlangt blondt hår, slitte jeans og en blå fløyelsjakke/blazer. Klientellet består av erasmus montanuser og middelaldrene damer med kort rødt hår og masse ulltepper slynget rundt seg med grønne skjerf og gigantiske øreringer i det ene øret.)

Roger: (begynner med en subtil hissig gestikulering mot Børge og hvisker aggressivt) Hva faen er detta for et homo sted a? Det er jo bare breie ottarfitter og homser så langt jeg kan se!

Børge: (hvisker tilbake) Drit i det jeg vil ha en kald pils nå! Jeg orker ikke å gå ut i smeltevarmen igjen!

Roger: (hvisker høyt) Jammen for helvete!...

Børge (avbryter med høy hviskestemme) HYSJ!!

(De retter seg opp og drar kjeledressen godt på plass, Roger tar et godt tak og klør seg i ræva og snyter seg på armen. Så går de rolig mot baren.)

Roger: (Raper høyt og smeller høyre neven i bardisken) TO HALVE!

Metroseksuel bartender: (litt forvirret) Eh.. To halve hva?

Roger: Øl for faen! hva tror du?

Metroseksuel bartender: (Avventene og nervøs) Eh..

Børge: (Stirrer med et snev av avsky på bartenderen) Ja flekk opp noen kalde! Vi er tørste!

Metroseksuel bartender: (bestemt med en feminin stemme) Vi serverer ikke øl her. Kun et respektabelt utvalg av vin og brennvin.

Mann med Blå fløyelsblazer i enden av baren: (veldig hånlig) Øl er så passé

Roger: (snur seg mot mann med blå fløyelsblazer og roper agressivt) HVA KALTE DU MEG!!??

Mann med blå fløyelsblazer: (begynner å få panikk, setter fra seg drinken og småsnubler bakover)

Roger: KOM HIT SÅ FÅR JEG SNAKKE MED DEG!! KOM HIT SIER JEG! (peker ned)

(alle i lokalet blir stille. et veninnepar bestående av to snikende ulltepper nærmest baren, Ei med halvlangt pistrete blondt og farget rødt hår og ei med kort knallrødt hår; ved et rundt bord måper)

Mann med blå fløyelsblazer: (går sakte og nervøst mot roger og stammer nervøst) J..Jeg me..mente b..bare

Roger: (Tar tak i mann med blå fløyelsblazer og brutalt nikker han ned. så kaster han den semi bevisste erasmusen over bordet der de snikende ullteppedamene sitter slik at det knuser)

Ullteppedame med rødt kort hår: Herregud!!! (reiser seg opp og stirrer forskrekket vekselvis på Roger og mann med blå flyelsblazer)

Roger: Hva faen er det du bærer deg for di feite ottarfitte! (Roger tar en uåpnet vinflakse og kaster i ansiktet på ullteppedama med rødt kort hår så hardt slik at hun fyker bakover og lander på nakken.)

Ullteppedame med halvlangt blondt/rødt hår: (skriker) HJELP HJELP!

Børge: (Ler høyt) HAH! Hvor faen blei det av uavhengiheten deres nå!? Feministhorer!!

Roger: Hold kjeft di skrikekjerring! (brutalt slår Ullteppedame med halvlang blondt/rødt hår i ansiktet slik at ullteppene og skjerfet flagrer og hun faller bakover og lander over mann med blå fløyelsblazer)

(folk i lokalet stormer mot veggene og hjørnene)

Roger: (skriker) Hva faen er i veien med dette landet!! Alt jeg ville ha var en jævla halvliter med kald øl!! Er det det så jævla mye å be om!? HÆ!?

(idet roger skriker "Hæ" så skvetter alle i lokalet)

Roger: (snur seg mot den metroseksuelle bartenderen som er stiv av skrekk) Og du din homojævelfaens helvetes bastard! Neste gang så bør du faen meg få langfingern ut av ræva og servere oss no ånkli (ordentlig) Mannedrikk!!! Ikke det jævla homofeministraævpuleskvipet du har i de flaskene der (peker på vinsortimentet bak baren).

Roger: Kom Børge.. Vi stikker.. Hva var det jeg sa. Her er det bare homser og drittfolk uten smak!

(Roger og Børge går ut døren.)

Roger: Du børge..

Børge: Ja?

Roger: Hvorfor er verden slik et intollerant sted?

Det er noe med slutten som ikke stemmer. Jeg vil få frem at Roger føler at verden er kjip mot dem. Hvordan kan jeg få frem det bedre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Gamle hippiedamer, feminister, metroseksuell bartender, , ekle studenttyper som får bank, kan man ønske mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...