AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Noen som har fått bruke dette i barnefordelingssak el.? Anonymkode: e61ea...6ce
FluffyChix Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Det er strenge regler for telefonopptak for å kunne bruke det. Det står masse om på datatilsynets sider. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Bør unngås hvis det ikke er snakk om straffbare handlinger. Ødelegger tilliten. Anonymkode: 9bdb3...da5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 Det er ikke straffbart å ta opp samtaler man selv er del av, med andre ord at du selv deltok i samtalen. Hva gjelder om opptak i det hele tatt bør tas, og deretter brukes, er et helt annet spørsmål. Hadde tatt en god runde med advokat før jeg hadde lagt frem noe sånt. Kan slå tilbake på en selv ... innbyr ikke til tillit ... Hilsen advokat som alltid har frarådet klienter å ta lydopptak Anonymkode: 69434...866 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 Jeg sier som advokaten over, det er slett ikke slik at retten tolker lydopptaket på samme måte som deg. Ei heller det at du valgte å ta lydopptak i det hele tatt. Tenk deg godt om. Anonymkode: bc573...d9c
Hunmedham Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Det er ikke ulovlig å ta opp samtaler man er en del av. Hvorvidt der er uetisk å gjøre det er en annen sak. Men vær obs på at et lydbåndopptak ofte ikke godkjennes som bevis. Slike opptak kan manipuleres, klippes, redigeres etc. og det er høyst sannsynlig at de vil bli avvist brukt.
Hr. Aktiv Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Hvis det er barnefordelingssak får mor lov til å bruke lydklipp tilpasset hennes forklaring, men ikke far.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 Takk for svar, det var det jeg var redd for. Barnet mitt vet at jeg var rett utenfor rommet og brettet klær. Ettersom samtalen utviklet seg ble jeg så sjokkert over hva faren sa at jeg tok opp mobilen og tok på videoopptak, og lot telefonen ligge ved siden av meg. Jeg tenkte at det var en mulighet for at det ikke kunne brukes, men tenkte også at det var dumt å ikke ta opp noe av det han sa. Hadde vært så godt å kunne bevise den psykiske mishandlingen han driver med mot barnet, men hvis jeg fremstår som totalt idiot så lar jeg så klart være. hi Anonymkode: e61ea...6ce
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar, det var det jeg var redd for. Barnet mitt vet at jeg var rett utenfor rommet og brettet klær. Ettersom samtalen utviklet seg ble jeg så sjokkert over hva faren sa at jeg tok opp mobilen og tok på videoopptak, og lot telefonen ligge ved siden av meg. Jeg tenkte at det var en mulighet for at det ikke kunne brukes, men tenkte også at det var dumt å ikke ta opp noe av det han sa. Hadde vært så godt å kunne bevise den psykiske mishandlingen han driver med mot barnet, men hvis jeg fremstår som totalt idiot så lar jeg så klart være. hi Anonymkode: e61ea...6ce Det opptaket ville jeg spilt av for rette innsats Anonymkode: 2716b...001
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 Du kan nevne dette til sakkyndig i saken, avklar med advokaten din først. Anonymkode: 2d652...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #11 Skrevet 27. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, det var det jeg var redd for. Barnet mitt vet at jeg var rett utenfor rommet og brettet klær. Ettersom samtalen utviklet seg ble jeg så sjokkert over hva faren sa at jeg tok opp mobilen og tok på videoopptak, og lot telefonen ligge ved siden av meg. Jeg tenkte at det var en mulighet for at det ikke kunne brukes, men tenkte også at det var dumt å ikke ta opp noe av det han sa. Hadde vært så godt å kunne bevise den psykiske mishandlingen han driver med mot barnet, men hvis jeg fremstår som totalt idiot så lar jeg så klart være. hi Anonymkode: e61ea...6ce Du deltok altså ikke i samtalen ? Da har du ikke lov til å ta den opp. Anonymkode: eedd1...0f3 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #12 Skrevet 28. april 2020 Vi har ikke en sak enda, men det kan gå den veien. Vi har en kjennelsen fra før, som er 8 år gammel. Denne er utydelig og utdatert, og jeg ønsker en ny, da samarbeidet er veldig dårlig. Barnevernet åpnet undersøkelsessak i høst der det ble anbefalt å få hjelp fra fvk til å lage en skikkelig avtale slik at vi trenger å ha minst mulig kontakt. Der møtte han ikke opp, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre nå. I tillegg har han fått et nytt barn seinere som han mistet både omsorg og foreldreansvar for. Barnet mitt vil til far og har det greit der fysisk, men blir kraftig manipulert. Nå i disse hjemmeskoletider er det et voldsomt press fra far om mer samvær, og det presset går gjennom barnet, ikke direkte til meg. hi Anonymkode: e61ea...6ce
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #13 Skrevet 4. mai 2020 Andre som har fedre som tar spørsmål om mer samvær gjennom barna før du som mor er spurt? Anonymkode: e61ea...6ce
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #14 Skrevet 4. mai 2020 På 27.4.2020 den 15.32, AnonymBruker skrev: Takk for svar, det var det jeg var redd for. Barnet mitt vet at jeg var rett utenfor rommet og brettet klær. Ettersom samtalen utviklet seg ble jeg så sjokkert over hva faren sa at jeg tok opp mobilen og tok på videoopptak, og lot telefonen ligge ved siden av meg. Jeg tenkte at det var en mulighet for at det ikke kunne brukes, men tenkte også at det var dumt å ikke ta opp noe av det han sa. Hadde vært så godt å kunne bevise den psykiske mishandlingen han driver med mot barnet, men hvis jeg fremstår som totalt idiot så lar jeg så klart være. hi Anonymkode: e61ea...6ce Begge parter må vel være klar over opptak, eller at du må være en del av samtalen selv. Ellers er det ulovlig Anonymkode: c85ca...b8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå