Gå til innhold

Kunne du ha et aseksuelt forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at det er frustrerende å være seksuelt i et aseksuelt forhold men har du tenkt på dette alternativet? Tror du det er en endelig eller midlertidig avgjørelse? Hvorfor?

Anonymkode: 05f5f...165

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hvis samboer er aseksuell, synes jeg ikke de kan de ikke forvente et monogamt forhold. Hvorfor skal man tillate at den ene parten i forholdet legger så sterke premisser ene og alene? 

Min mening er at den aseksuelle parten har like lite rett til å kreve monogami som den seksuelle parten har til å kreve sex med den aseksuelle.

Løsningen må med andre ord bli en eller annen variajon av et åpent forhold. 

Anonymkode: e9958...a0f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har tenkt veldig mye på det, og min konklusjon ble at jeg ikke kunne bli i forholdet.

Det er fordi jeg ikke helt tror på at man kan ha følelser for en partner og avvise all slags sex. Da er ikke følelsene gjensidige. Hadde det vært sykdom så ville det kanskje vært annerledes.

Hvis noen tror jeg mener folk bør ha sex uten å ha lyst så misforstår de 100%. Jeg sier bare at man ikke bør late som man er i et  "forhold" hvis man egentlig ikke vil være kjæreste.

Anonymkode: 78334...564

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg er grinebiter nå, etter to uker uten sex (tilfeldighetene har gjort det slik). 
Seriøst, føler meg uønsket, passiv aggressiv og bitter fordi jeg ikke har blitt tilfredsstilt på to uker. Det hadde ikke gått å måtte vente lenger.

Anonymkode: da646...571

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kunne jeg. Men måtte hatt masse kos:) K 38

Anonymkode: 8fbe0...450

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det kunne jeg. Men måtte hatt masse kos:) K 38

Og kyssing da.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg kunne ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever i et ufrivillig aseksuelt forhold. Om en kan si det på den måten. Han har sykdom som setter stopper for lyst/holde reisningen. Jeg derimot elsker sex og kunne hatt noen kjappe flere ganger om dagen. Lever nå på femte året uten sex. Han mener jeg skal være monogam. Er jeg utro, blir det slutt. På en måte kunne jeg tenkt meg en som tilfredstilte mine sexbehov, men samtidig så er jeg alt for glad i samboeren min til at jeg går hen og skaffer meg en elsker. 

Anonymkode: d5d5a...bcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lever i et ufrivillig aseksuelt forhold. Om en kan si det på den måten. Han har sykdom som setter stopper for lyst/holde reisningen. Jeg derimot elsker sex og kunne hatt noen kjappe flere ganger om dagen. Lever nå på femte året uten sex. Han mener jeg skal være monogam. Er jeg utro, blir det slutt. På en måte kunne jeg tenkt meg en som tilfredstilte mine sexbehov, men samtidig så er jeg alt for glad i samboeren min til at jeg går hen og skaffer meg en elsker. 

Det er jo så mye leketøy dere kan bruke sammen eller du alene. Regner med du får kos og sånn ellers av ham? 

Anonymkode: 83f5c...ae1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sensuell, ikke seksuell. Kan ikke ha samleie, men vil gjerne ha barn og et monogamt forhold.

Anonymkode: 65aa1...c50

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo så mye leketøy dere kan bruke sammen eller du alene. Regner med du får kos og sånn ellers av ham? 

Anonymkode: 83f5c...ae1

Jeg leker alene. Vil jo ikke "tvinge" han til å leke med meg når han ikke har lyst. Jeg kan få kos, men jeg er ikke en kjælen person. For jeg får lyst på sex så fort han begynner å stryke på meg feks. En klem eller sitte inntil i fem minutter går greit. Så det blir så og si aldri noe intimt.

AnonymBruker
Skrevet

Den aseksuelle vil eller kan ikke ha sex og påtvinger samtidig sin egen aseksualitet på partneren. Den seksuelle kan derimot utøve sin seksualitet uten å forandre ved partnerens seksualitet.

Hvis begges seksualitet er like viktig er det å pålegge en seksuell person sølibat ikke et kompromiss men et ultimatum som kun tar høyde for den aseksuelles interesse. Kompromisset ville derimot vært åpent forhold.

Anonymkode: e9958...a0f

Gjest Hildur70
Skrevet

Ja det kunne jeg. Så lenge vi har mye nærhet. Og kysser og sitter i armkroken. 

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg alt er i et veldig sexuelt forhold, så kunne jeg fint vært med en/ei som er asexuell og :)

Anonymkode: 1d8b6...9d4

Skrevet

Ja. Jeg er aseksuell selv, så for meg ville ikke det vært et problem.

• Liker 2
Skrevet

Nei, sex med partner er altfor viktig for min del 

• Liker 1
Skrevet

Gjorde det i 6 måneder, det var veldig vanskelig så tror ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke vært noe problem for meg å avstå fra sex, men kos (holde rundt hverandre, stryke på hverandre, klemme) er viktig for meg. 

Anonymkode: fea80...296

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kan ikke date noen som ikke vil ha sex. 

Anonymkode: c7a18...5c0

Skrevet

Tror ikke det holder for de som frivillig bare kunne levd med kos, kyss og ligge tett, da får man jo normalt enda mere lyst på sex...Sexlysten har ingen av og på bryter akkurat, den kommer bare snikende uansett om man prøver å stoppe den🙄

Jeg har ikke sjans på å bli frivillig aseksuell, jeg har opplevd alt for mye deilig sex?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...