Gå til innhold

Har dere fortsatt hjemmekontor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om barnehager og skoler (delvis) er åpne igjen?

Anonymkode: 9bd08...969

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Delvis. Har fått 2 kontordager i uka og 3 dager med hjemmekontor. Håper det endrer seg snart

Anonymkode: 7961f...039

AnonymBruker
Skrevet

Samboer har hjemmekontor nå selv om vi ikke har barn 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 837f0...a15

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen er ikke åpen lenge nok til at jeg kan jobbe ennå...

Anonymkode: 224d9...cdd

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Ja. Hjemmekontor har ingenting med åpne barnehager direkte å gjøre, men er et eget smittevernstiltak som fortsatt er anbefalt. Lederne våre tror det er fare for at vi har hjemmekontor til over sommeren. 

Skrevet

Har hjemmekontor, ingen barn. Dette gjelder hele firma frem til eventuelt nye beskjeder kommer

• Liker 7
Skrevet

Ja, vi skal nok ha det til over sommeren. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er tilbake på jobb.

Anonymkode: 59714...48a

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Får mer info 1.mai.

Anonymkode: 2cd10...48a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg jobber ikke på småskolen eller andre steder som åpner nå. 

Anonymkode: 4b14e...368

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jo et smitteverntiltak. Alle som har kunnet har jo hatt hjemmekontor de siste ukene, uavhengig om de har barn..

Anonymkode: 49544...14e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nei, desverre. Det er ikke jeg som bestemmer det, så må jo bare på jobb, men det er helt unødvendig i vår bransje. 

Anonymkode: d6500...11b

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er fortsatt myndighetenes anbefalinger. Det er gradvis åpning av samfunnet. 

Anonymkode: 8f9c8...91e

• Liker 5
Skrevet

Alle som kan skal fortsette med hjemmekontor til myndighetene gir annen beskjed, så ja, vi har det fortsatt. Vi er blant de som kan.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jobber med grafisk design i en stor bedrift og har fortsatt hjemmekontor ja. Kan gjøre akkurat det samme hjemme som på jobb. Sjefen har sagt vi skal ha det slik inntil videre. 

Anonymkode: 9a882...4df

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om barnehager og skoler (delvis) er åpne igjen?

Anonymkode: 9bd08...969

ja.

Det er jo enda viktigere enn noensinne.

Hjemmekontor, forutsatt at forholdene ligger til rette, er jo et relativt rimelig og effektivt smittevernstiltak, som det ikke er noen grunn til å slutte med nå som andre deler av samfunnet åpnes litt. Det er viktig å holde på det som er billig og effektivt, når man åpner på det som er for kostbart, som skole/barnehagestengingen.

Jeg jobber for en stor offentlig virksomhet som heldigvis tar samfunnsansvar ved å holde på hjemmekontoret en god stund til. Det er utrolig viktig at de som kan, gjør det.

Anonymkode: 11cbe...a68

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har ikke barnehagebarn, hjemmekontor er for alle på min jobb unntatt de som har oppgaver som gjør at de fysisk MÅ være på arbeidsplassen (ulike driftsoppgaver i f eks eiendom og it). Vi aner ikke når vi skal tilbake. Flere hundre ansatte, store landskap, ideelt for smittespredning...

Anonymkode: 1550d...cb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Signalene fra ledelsen er at det ser ut som om dette opprettholdes til sommerferien. 

Anonymkode: d2b41...4d4

• Liker 1
Skrevet

Ja. Hjemmekontor for min del er ikke begrunnet i barnehage- eller skolestenging, men smittevern. Vi har fått beskjed om at hjemmekontorsituasjonen kan vare til over sommeren. 
Vi KAN få lov til å jobbe fra kontoret, men da må vi kun sitte inne på vårt eget kontor, ikke bruke pauserom eller toalett + at vi ikke kan besøke hverandre på kontorene. Da er poenget med å være på kontoret borte for min del og jeg sitter helle hjemme til vi kan få lov til å gjenoppta vanlige rutiner som å ta kaffepause og lunsj sammen, holde teammøter og ta faglige drøftinger på kontorene til hverandre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Albbas skrev:

Ja. Hjemmekontor har ingenting med åpne barnehager direkte å gjøre, men er et eget smittevernstiltak som fortsatt er anbefalt. Lederne våre tror det er fare for at vi har hjemmekontor til over sommeren. 

Samme som i vår bedrift. Har fått signaler på at vi blir sittende hjemme til over sommeren.

Anonymkode: 08f5d...933

• Liker 1
  • Opprett ny...