Gå til innhold

Er det skambelagt å bli smittet med korona nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skambelagt? Nei, det har jeg aldri tenkt. Har ikke falt meg inn. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er smittet. Ikke skam i der hele tatt. Bare oppgitt over at det kom en idiot på møte jeg måtte på og vedkomne var bekreftet smittet.

Anonymkode: b9921...c75

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hele familien er eksponert, da ene bruker timer på sykehuset, og står på, hver eneste dag. 

Så helt forferdelig om det skal være skambelagt på toppen. 

Anonymkode: f1ad4...e8c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og er redd for å få korona. At foreldre skal tenke dårlig om meg, at «nå må mine barn i karantene pga «Kari».» «vi kan ikke gå på jobb pga «Kari», «Kari følger ikke retningslinjene». Blir nesten litt på kanten, og føler jeg har symptomer hele tiden. 

Anonymkode: b0854...fd7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Får jeg det så vet jeg hvorfor. Jobber i helsevesenet. Vi jobber uten munnbind. Hansker får vi. Når ambulansene henter pasienter så kommer de i fullt smittevernsutstyr. De er sjokkert over at vi ikke bruker noe. Vi får ikke bruke smittevernsutstyr pga det er ikke nok.

Anonymkode: 5b341...05c

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Får jeg det så vet jeg hvorfor. Jobber i helsevesenet. Vi jobber uten munnbind. Hansker får vi. Når ambulansene henter pasienter så kommer de i fullt smittevernsutstyr. De er sjokkert over at vi ikke bruker noe. Vi får ikke bruke smittevernsutstyr pga det er ikke nok.

Anonymkode: 5b341...05c

Skammelig! Hadde nektet å jobbe med smitte dersom jeg ikke fikk utstyr! Helt utrolig! Vi er faktisk en bananrepublikk! 

Anonymkode: 6602e...80b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En av grunnene til de strenge tiltakene er vel på grunn av at viruset er så smittsomt som det er. Hvis man er uheldig og er i nærheten av noen som er smittet eller tar på noe som kan ha viruset på seg er det fort å bli smittet. Det virker som det er nytt for mange at de må vaske hendene, sprite seg og ikke ta seg i fjeset når de er ute, så det er fort å glemme seg. Jeg hadde nok ikke følt skam om jeg ble smittet, men jeg har alltid vært nøye på håndvask og å gjøre det jeg kan for å holde meg frisk.

Anonymkode: 59767...703

Skrevet

Syns ikke folk skal føle på skam. Man kan fint følge tiltak og likevel bli smittet så lenge man faktisk må ut av huset. Det kan være på vei til jobb, på jobb eller i butikken og lignende. 

Selvsagt kjipt at andre må i karantene, eller å smitte noen- men sånt kan jo skje så lenge man puster og eksisterer rundt andre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Derfor jeg prøver å holde 2 meter avstand til alle alltid.

Anonymkode: b4e66...330

Skrevet

Jeg kjenner 3 som har vært syke med korona og de har ikke nevnt det offentlig.

AnonymBruker
Skrevet
On 4/27/2020 at 11:08 AM, AnonymBruker said:

Bare for de som er såpass uopplyste at de ikke forstår at alle må igjennom dette og det aldri var intensjonen om at ikke dette skulle sprees. Kun begrenset spredning, og 23 i samme omgangskrets av 44000, er da begrenset spredning.

Anonymkode: eabca...465

Merkelig at noen kan være så uopplyste at de fortsatt tror at målet er at alle skal gjennom det etter så mange uker med "slå ned"-strategi fra myndighetene. Målet er at færrest mulig skal bli smittet inntil det kommer en vaksine eller bedre medisiner.

Anonymkode: cec3e...31d

• Opprett ny...