AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 Jeg er alene med en liten smårolling på to år, og selger boligen min i mai. Ikke aner jeg hvordan visningen kommer til å gå, men hvis det kommer folk vil de jo ta på tingene mine, potensielt legge igjen corona- virus...når jeg og smårollingen kommer hjem må jeg jo rett i vaskingen, men siden jeg er alene får jeg jo ikke vasket noe særlig før barnet er i barnehagen neste dag! Hjelp åssen kan jeg løse dette? Anonymkode: 078c6...47b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Sett han foran Disney junior på TV og gi han en skål med noe han liker (blåbær, kjeks ol), og vask raskt over dørhåndtak osv. Anonymkode: 01dd5...bdb 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Det er regler nå for dette. Jeg hadde en privatvisning og da fikk jeg beskjed av megler at kun jeg fikk ta på noe. De som skulle se måtte spørre meg om å åpne skapdører etc. Ta kontakt med megleren din så får du vite hva som gjelder nå. Anonymkode: dbe3a...8f3 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er regler nå for dette. Jeg hadde en privatvisning og da fikk jeg beskjed av megler at kun jeg fikk ta på noe. De som skulle se måtte spørre meg om å åpne skapdører etc. Ta kontakt med megleren din så får du vite hva som gjelder nå. Anonymkode: dbe3a...8f3 Hvorfor skal man åpne skapdører på visning? Spesielt når det bor folk der... Anonymkode: 92bca...383
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man åpne skapdører på visning? Spesielt når det bor folk der... Anonymkode: 92bca...383 Noen ganger er det greit å åpne én dør i innebygde garderobeskap for å sjekke dybden. Merket meg dog da vi gikk på visninger at enkelte åpnet samtlige skap. Til og med kjøleskap som ikke var integrerte. Noen er nok bare veldig nysgjerrige 😂 Anonymkode: 07018...354 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Det er regler for dette nå. Har nettopp solgt leiligheten min, og har hatt en del privatvisninger her. Megler ga tydelig beskjed om at ingenting skulle røres her inne. Så ikke vær redd for det Lykke til med salg! Anonymkode: 0d2d2...770 2
Marye Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Jeg hadde med i kontrakten at leiligheten ikke skulle vaskes flere ganger enn en gang før visning
solmåneogstjerner Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man åpne skapdører på visning? Spesielt når det bor folk der... Anonymkode: 92bca...383 Kjøkkenskapene bør åpnes. Spesielt det under vasken og over komfyren. Sjekke at rør og vifte er i orden, at ikke det er vannskader. Det er også helt greit å åpne alle skap som er integrerte/følger med i salget for å se på tilstand og utforming (størrelser osv). Man vurderer jo å kjøpe det, skulle bare mangle at man ikke skulle få se først. Man kommer heller ikke langt med krav om erstatning for mangler om man ikke har undersøkt og lagt merke til ting man burde sett. Man åpner selvsagt ikke skap ig skuffer på møbler man ikke skal kjøpe/få med. (Noen gjør drt selvsagt, men det er jo uhørt for de fleste). 6
Nerine_ Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man åpne skapdører på visning? Spesielt når det bor folk der... Anonymkode: 92bca...383 Det er jo greit å se dybde og inndelingen i diverse skaper, både på kjøkken, bad og soverom. Vi har flere innebygde skap, og du aner ingenting om dybden før du åpner de.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 Kjøp slik desinfeksjonsspray så du kan spraye over kontaktflater etter visning. Tilby plasthansker til de som kommer på visning. Jeg solgte akkurat, hadde flere privatvisninger. Jeg gikk over med klorin eller antibac på alle kontaktflater etter hver visning, tok meg 5 min (dørhåndtak, vinduer, skapdører, dørhåndtak osv). Anonymkode: 5845b...c6a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #11 Skrevet 27. april 2020 4 minutter siden, solmåneogstjerner said: Kjøkkenskapene bør åpnes. Spesielt det under vasken og over komfyren. Sjekke at rør og vifte er i orden, at ikke det er vannskader. Det er også helt greit å åpne alle skap som er integrerte/følger med i salget for å se på tilstand og utforming (størrelser osv). Man vurderer jo å kjøpe det, skulle bare mangle at man ikke skulle få se først. Man kommer heller ikke langt med krav om erstatning for mangler om man ikke har undersøkt og lagt merke til ting man burde sett. Man åpner selvsagt ikke skap ig skuffer på møbler man ikke skal kjøpe/få med. (Noen gjør drt selvsagt, men det er jo uhørt for de fleste). Det er problematisk når man leier og ikke får beskjed om at det skal selges før takstmannen ringer på og sier hvorfor han er der. At skap skal åpnes er da selvsagt problematisk i en knøttliten leilighet der det ikke er plass til lagring og rot annet enn i skap Anonymkode: 92bca...383
solmåneogstjerner Skrevet 27. april 2020 #12 Skrevet 27. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er problematisk når man leier og ikke får beskjed om at det skal selges før takstmannen ringer på og sier hvorfor han er der. At skap skal åpnes er da selvsagt problematisk i en knøttliten leilighet der det ikke er plass til lagring og rot annet enn i skap Anonymkode: 92bca...383 Det er jo en helt annen sak. Du skal selvsagt få beskjed i god tid. Men når du da har fått det så må de få se i skapene.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #13 Skrevet 27. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man åpne skapdører på visning? Spesielt når det bor folk der... Anonymkode: 92bca...383 Sjekke for vannskader under vasken på kjøkkenet f.eks. Anonymkode: 51406...502
Anbefalte innlegg