AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 Har ikke erfaring med vannbåren varme fra tidligere, så jeg vet ikke noe om det her. Det er vannbåren varme i hele huset, og vi begynte å merke at stua i underetasjen er glovarm da den første runden med vår kom hos oss, i slutten av februar/begynnelsen av mars. Gulvvarmen var da skrudd av på soverommene og i stua nede, og stua ble aldri kjølig. Gulvet i stua er glovarmt hele tiden, sånn som gulvene overalt ellers er når de står på 30. Teknisk rom (hvor "stasjonen" til den vannbårne varmen er), er også kokende varmt, men det har vi ikke tenkt så mye over siden både varmtvanntanken og "stasjonen" er der inne. Leste at det kunne være tegn på noe galt om enkelte rom/soner i huset er mye varmere enn resten, men klarte ikke helt suge tak i hva som kan være galt. Har tatt kontakt med rørlegger som er spesialist på vannbåren varme, og regner med å bli kontaktet i løpet av uka. Men skulle gjerne forberedt meg litt på hva som kan være galt, og hvor dyrt det blir å fikse. Noen med erfaring med det her som har noe input? Kan nevne at vi flytta inn i november, så vi har ikke bodd her så lenge og har ikke fått så mye erfaring med det rare varmeopplegget her. Anonymkode: 291de...254
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Er termostaten trådløse, på batteri? I så fall ville jeg begynt med å sjekke om batteriene må skiftes. Vårt anlegg er slik at når batteriene er tom går temperaturen til maks. Antar det er en sikkerhetsfunksjon for å unngå at anlegget i verste fall fryser. Dersom det ikke er det kan det være at ventilene har hengt seg opp, og må byttes. Ikke veldig uvanlig feil på vannbåren varme, men må utføres av rørlegger. Anonymkode: ba7ce...136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå