Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke tro at vi endelig har bestemt oss for å prøve👏🏼 Dette er så spennende! 

Vi har lenge snakket om barn, og har nå konkludert med at vi ønsker å starte å prøve til sommeren. Jeg skal fjerne p-stav om noen dager og skal etter det begynne med å ta tilskudd av folsyre en periode før selve prøvingen. 

Er det ellers noen gode råd eller tips dere har å dele med meg som jeg bør merke meg før vi starter å prøve og/eller under prøvingen? 

Takk på forhånd❤️ 

Anonymkode: 5c051...df6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på alder. Er dere relativt unge og friske ville jeg anbefale å slappe helt av, leve normalt sunt og ha sex når dere selv har lyst. Ikke stress :) 

Selv prøver jeg å mannen på nr 3, startet for bare noen uker siden. Vi har bestemt oss for å ikke stresse med noe. Jeg har slutta på p-piller og vi har sex når det passer oss, ca 3 ganger i uka. Ellers tar jeg test når mensen slutter å dukke, det skjer når det skjer! 

Anonymkode: 4b203...615

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på alder. Er dere relativt unge og friske ville jeg anbefale å slappe helt av, leve normalt sunt og ha sex når dere selv har lyst. Ikke stress :) 

Selv prøver jeg å mannen på nr 3, startet for bare noen uker siden. Vi har bestemt oss for å ikke stresse med noe. Jeg har slutta på p-piller og vi har sex når det passer oss, ca 3 ganger i uka. Ellers tar jeg test når mensen slutter å dukke, det skjer når det skjer! 

Anonymkode: 4b203...615

Vi er 25 og 28 år😊 Takk for fine råd. Lykke til med prøving på nummer 3😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Tenk minst mulig på det. Ha sex jevnlig, og fordi dere har lyst. Lev som vanlig. 

Mølla med el-tester, temping, div. lett tvilsomme tilskudd, tidlig testing, stress og mas kan dere vente med. 

Anonymkode: 1a92f...20d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folat, jod og en spennende hobby er det du trenger det første året 😉

Anonymkode: 6f60e...233

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke forvente at det skal skje med en gang. Det kan ta tid 

Anonymkode: b35f3...a04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær forberedt på at det kan ta tid, og vit at det er veldig vanlig å miste tidlig i svangerskapet. 
Dette er hvertfall de to tingene jeg skulle ønske jeg visste før jeg begynte prøvingen. Det er litt lettere å takle når man er forberedt på sånt på forhånd. 
De fleste blir gravide innen et år, og de fleste svangerskap går veldig bra. Men det er fler enn man tror som opplever spontanabort likevel. Så hvis det skjer deg - bare vit at du ikke er alene, og at det er ikke noe galt med deg. 

Ellers, spis sunt og variert, vær aktiv og kos deg med prøvingen. Lykke til 💕

Anonymkode: 73271...d28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit å bli kjent med syklusen sin ved hjelp av eggløsningstester. Jeg har en syklus på 35 dager, noe jeg aldri har tenkt på før etter at vi ikke fikk til å bli gravide ved hjelp av jevnlig sex. Gikk på første forsøk når jeg ble bevisst på eggløsning. 

Anbefaler å bruke Flo-appen, eggløsningstester og temp-måler om du vil systematisere prøvingen litt mer. 

Anonymkode: 0edf7...0b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode råd alle sammen❤️

Ts

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær forberedt på at det kan ta tid, og vit at det er veldig vanlig å miste tidlig i svangerskapet. 
Dette er hvertfall de to tingene jeg skulle ønske jeg visste før jeg begynte prøvingen. Det er litt lettere å takle når man er forberedt på sånt på forhånd. 
De fleste blir gravide innen et år, og de fleste svangerskap går veldig bra. Men det er fler enn man tror som opplever spontanabort likevel. Så hvis det skjer deg - bare vit at du ikke er alene, og at det er ikke noe galt med deg. 

Ellers, spis sunt og variert, vær aktiv og kos deg med prøvingen. Lykke til 💕

Anonymkode: 73271...d28

Tusen takk for gode råd og lykke-ønskning❤️ Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...