Gå til innhold

Hvor mye klær trenger man i størrelse 62-68

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på hvor mye klær vi trenger i størrelse 62-68. Jeg har 7 langermede skjorter/gensere og 4 «myke» bukser, i tillegg til 6 bodyer. Holder dette? Jeg kjøpte inn altfor mye i størrelse 50-56 og angrer nå. Er det nødvendig å kjøpe inn jakke i den størrelsen? 

Anonymkode: 6141a...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så veldig individuelt.. har du et lite barn bruker du kanskje størrelsene lenger.

Jeg derimot har en 2 uker gammel baby som passer str 62, men lite å gå på, så hun vil nok bruke 62 bare en kort periode. Kanskje 68 varer lenger. 

Min første hoppet over str 68 mener jeg og gikk rett på 72. 

Jeg ville begynt med antallet bodyer og bukser som du har. Genser brukte jeg ikke på så små. Jeg bruker også en strikkejakke for å ha på i vogna, da overkroppen er litt eksponert i åpning på posen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor har du kjøpt så mange skjorter/gensere til en baby? Det er så upraktisk! Jakke trenger du heller ikke.

Om det er nok kommer helt an på hvor ofte du vasker klær. Jeg har vel ca det antallet bodyer og bukser i 74 til min på 4 måneder nå. Det går helt fint, men jeg må vaske klær ca annenhver dag. 

Anonymkode: a34d4...20e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville tenkt at det holder, og så evt. kjøpe inn mer etter hvert. Det er, som andre påpeker, individuelt. Og så syns jeg størrelsene glir litt over i hverandre. Noen merker virker små i størrelsen, andre store.

Babyen her på tre måneder bruker 62 og 68 om hverandre nå. 62 passer fint, 68 er stort, men funker. Jeg har ikke noe jakke i de størrelsene. Men storesøsteren brukte fortsatt 56 på samme alder, og hun brukte særlig 68 lenge. Jeg ville tenkt det samme om jakke, ikke kjøpt på forhånd, men skaffet en hvis jeg merket at jeg begynte å savne det. 

Anonymkode: 35acc...48c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brukte bare bodyer, fikk noen pene gensere i arv, men det var veldig upraktisk og brukte derfor ikke. Hoppet over str 68, men det er jo individuelt. Hadde gulpebaby, men klarte meg med ca 8-10 bodyer og halvparten i bukser. Jakke brukte vi ikke- brukte bare heldress. 

Anonymkode: 5ee97...a95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig individuelt. Min brukte 62 i 4 mnd, og 68 i 5,5 måned. (Begynte med 74 ved 14-15 mnd alder) Men noen hopper over. Så du må bare kjøpe litt og så heller fylle på hvis det ikke er nok. 

Anonymkode: 1f581...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes du har veldig mye. Jeg ville ikke kjøpt noen skjorter eller gensere. Vi har bare brukt body. Vi har heller ikke brukt ytterjakke da babyene var så små, kun heldress i ull eller en enkel strikkejakke i ull. Når de er så små, ligger de jo stort sett. Og skulle du mot all formodning ha behov for jakke eller annet tøy, går det an å kjøpe. Det er bedre enn å kjøpe klær som ikke blir brukt.

Sånn generelt er det vanlig å "strekke" størrelsene. Man bruker f.eks. 56 også når det begynner å bli knapt, og plutselig kan man ta på babyen 68 og det passer selv om det er litt stort. Vips har man plutselig ikke brukt 62 i det hele tatt.

Med andremann var jeg mer bevisst på strekking av størrelsene, men med førstemann var det dessverre en del klær som knapt ble brukt.

Om du skal investere i barnetøy, ville jeg valgt ulldress fra Lillelam. De er kjempegode og praktiske, de holder lenge og man kan fint hoppe over en størrelse. Ulempen er at de koster mye. Sjekk Finn eller kanskje du kan arve.¹   1æ

Anonymkode: bd169...56f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er babyen?

Det er jo veldig forskjellig. Min baby brukte str 50 i åtte uker, hoppet over 56 og brukte 62 ganske lenge. Er et halvt år nå, og 68 begynner å bli passe. Har en del i denne størrelsen, ca like mange bodyer som deg, pluss to gensere til å ha utenpå. Siden han er såpass stor har han behov for jakke da han sitter mye på fanget osv når vi er ute. Til nå har han nesten ikke trengt vindtett yttertøy siden han for det meste har ligget i vognen når vi har vært ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min baby på 3,5 mnd har 3 ullbodyer, 10 i bomull, to heldrakter, tre strikkagensere, to pysj, pluss strømpebukser og bukser. Men bruker heldraktene mest ute. 

Anonymkode: f208f...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig individuelt. Min begynte med 62 ved ca 2mnd alder og jeg har akkurat pakket bort resten i 62. Straks 7 mnd nå. Siden januar ca har han brukt 62-68 og passer fortsatt godt i 68. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...