AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Del Skrevet 26. april 2020 Hva er feil med "gruppe"? Anonymkode: 08d82...c8e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #2 Del Skrevet 26. april 2020 Vil du bli meg hjem for å se på kohorten min? Anonymkode: f758c...954 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #3 Del Skrevet 26. april 2020 Hahahaha er helt enig. Anonymkode: 4b57a...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #4 Del Skrevet 26. april 2020 Vil du bli med på toalettet å hilse på kohorten min...? (Finnes nok bedre "pickup lines"...) Anonymkode: e0ef5...1aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #5 Del Skrevet 26. april 2020 Det skal høres smart ut.... Fra snl: Kohort er en gruppe mennesker født i samme tidsperiode. uttale:kohˈårt etymologi: latin cohors, egentlig ‘innhegning’, overført ‘skare’ For eksempel vil de som er født i samme fødselsår, tiår eller generasjon sies å være i samme kohort. 2014-kohorten av jenter betyr for eksempel den gruppen jenter som er født i 2014. Kohort ble opprinnelig brukt som benevnelse på en romersk hærstyrke, en tidels legion. Anonymkode: d21a3...00d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #6 Del Skrevet 26. april 2020 Kohort er et enkelt begrep. I all enkelhet står det for mennesker i samme generasjon: altså aldersinndelte grupper i barnehagen. I skolen blir det små kohorter innenfor en kohort. Gruppe blir et for vidt begrep; alle kan være deltakere. Anonymkode: b3d54...d2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #7 Del Skrevet 26. april 2020 Måtte du seriøst lage en ny kohort på KG om kohorter 🙄 Anonymkode: d9eed...720 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #8 Del Skrevet 26. april 2020 Kohort brukes i dag vanligvis i helsevesenet, det er å ha egne avdelinger for mennesker med samme smitte. Grunnen til at kohort også brukes i barnehager er for å synliggjøre at gruppene skyldes koronaviruset, og at det ikke er en vanlig gruppe. Anonymkode: f350c...c30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 26. april 2020 #9 Del Skrevet 26. april 2020 Gi en av de barnehageansatte en blomst en dag... spør hva kohort betyr. De blir nok glade over å kunne forklare det til deg. På den måten får de en fin dag jeg synes det er fint om vi alle gir hverandre noen blomster fra tid til annen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #10 Del Skrevet 26. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kohort er et enkelt begrep. I all enkelhet står det for mennesker i samme generasjon: altså aldersinndelte grupper i barnehagen. I skolen blir det små kohorter innenfor en kohort. Gruppe blir et for vidt begrep; alle kan være deltakere. Anonymkode: b3d54...d2b Gruppe for vidt begrep? Jeg trenger ikke et fancy ord for å skjønne at skolen skal dele klassene inn i tre gupper og at dehar samme alder. Jeg forstår at det ikke er random grupper av alle som går i 1-4 klasse.. Barnehagen har derimot barn i flere aldre i de ulike gruppene. Der er det hver avdeling som har gruppert sine barn. Mitt barn er sammen med to andre barn fra samme avdeling, men de er ikke like gamle. Anonymkode: 3fb0d...903 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #11 Del Skrevet 26. april 2020 Kohort er like smittsom og farlig som korona. Bare vent🤪 Anonymkode: 61b94...f7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 26. april 2020 #12 Del Skrevet 26. april 2020 Herregud, hvor ofte skal vi ha dette emnet oppe da? Dette er da blitt diskutert her mange mange ganger før. Jeg skjønner at du og andre flisespikkere ikke liker ordet, men det er må en gang det ordet som er blitt brukt, og derfor fortsetter man å bruke det i denne sammenhengen. At folk ikke har andre bekymringer i disse tider er det som bekymrer meg mest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #13 Del Skrevet 26. april 2020 Kohort kohort kohort kohort kohort kohort kohort kohort kohort kohort kohort kohort kohort kohort kohort Ordet har mistet all betydning Anonymkode: c693e...4ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rorodinbåt Skrevet 26. april 2020 #14 Del Skrevet 26. april 2020 Fordi man presiserer at det er noe anna en vanlige små grupper som man vanligvis har I barnehagen. Man har en pandemi I landet og man jobber på en helt anna måte enn vanlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 26. april 2020 #15 Del Skrevet 26. april 2020 Er det deg igjen?🤦♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #16 Del Skrevet 26. april 2020 Æsj, ekkelt ord! Høres ut som en kjønnssykdom! Jeg NEKTER å bruke det ordet. Anonymkode: 937eb...a6c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #17 Del Skrevet 26. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Gruppe for vidt begrep? Jeg trenger ikke et fancy ord for å skjønne at skolen skal dele klassene inn i tre gupper og at dehar samme alder. Jeg forstår at det ikke er random grupper av alle som går i 1-4 klasse.. Barnehagen har derimot barn i flere aldre i de ulike gruppene. Der er det hver avdeling som har gruppert sine barn. Mitt barn er sammen med to andre barn fra samme avdeling, men de er ikke like gamle. Anonymkode: 3fb0d...903 Dette! Anonymkode: 08d82...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 26. april 2020 #18 Del Skrevet 26. april 2020 23 minutter siden, Galanga skrev: Herregud, hvor ofte skal vi ha dette emnet oppe da? Dette er da blitt diskutert her mange mange ganger før. Jeg skjønner at du og andre flisespikkere ikke liker ordet, men det er må en gang det ordet som er blitt brukt, og derfor fortsetter man å bruke det i denne sammenhengen. At folk ikke har andre bekymringer i disse tider er det som bekymrer meg mest. Dette er faktisk første gang jeg har sett dette og ble faktisk glad for å se det, for jeg har nemlig lurt på det samme som TS. Så hvor mange ganger har dette vært diskutert da? Jeg henger ikke her 24/7 og har ikke mulighet til å få med meg alt som skrives til en hver tid. Dette er et helt merkelig ord. Jeg trodde først at det var skolen hos oss som hadde funnet på det ordet, men skjønner jo nå at det er nasjonalt. Og jo, vi har andre bekymringer. Dette er ikke noen bekymring, men mer en undring. Det må være lov. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #19 Del Skrevet 26. april 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er feil med "gruppe"? Anonymkode: 08d82...c8e Fordi alle nå plutselig er blitt eksperter i medisinske uttrykk... Anonymkode: 16359...95d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #20 Del Skrevet 27. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Æsj, ekkelt ord! Høres ut som en kjønnssykdom! Jeg NEKTER å bruke det ordet. Anonymkode: 937eb...a6c Ser ingen andre steder enn her inne det blir brukt heller. Sto vel i veilederen, så da må det brukes 😅 Anonymkode: b4220...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg