Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 8 år siden ble jeg kjent med en type via Internett og sosiale medier, la oss kalle han Kåre. Jeg ble så sammen med eksen min, og samtalen med Kåre ble helt avsluttet, siden Kåre var forelsket i meg og derfor ikke ville ha noe med meg å gjøre når jeg hadde kjæreste. Dette syns jeg også var like greit, for Kåre var egentlig en veldig innpåsliten, irriterende og sjalu type. For 6 år siden ble det slutt med eksen, og jeg ble sammen med en annen, som jeg er sammen med fortsatt. Idag tok Kåre kontakt på SMS. Første meldingen var «gratulerer med dagen». Et minutt etter på sendte han «hvordan har du det?» og 5 minutter etterpå «er du ikke interissert i å snakke med meg?!?». Jeg gadd ikke å svare, og 30 minutt etterpå sendte han melding igjen «hvorfor svarer du meg ikke?». 

Det har seg slik at jeg ikke er interissert i å ha kontakt med Kåre. Hvirdan kan jeg avvise han-på en hyggelig måte? 

Anonymkode: 0a1df...2a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har pratet med han på flere år, hadde jeg faktisk vært tilbøyelig til å bare slette eller blokke. Det er ikke normalt å ta kontakt på den måten. 

Er det telefon eller Facebook eller hvor? 

Er det telefon kan du jo bare blokkere, så vet jo ikke han om du har fått nytt nr eller hva du har. Litt verre på Facebook. Men igjen, jeg hadde ikke følt at jeg skyldte noen noe i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 39f6b...f74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er høflig å gi et svar, som for eksempel "Hei! Takk for gratulasjonen. Hyggelig å høre fra deg, men jeg synes ikke det er riktig å gjenoppta kontakten med deg siden jeg er i et forhold. Vennlig hilsen Mari"

Vil si at dette er å avvise på en hyggelig måte, der du skriver at grunnen er at du er i et forhold, selv om grunnen også er at du egentlig ikke liker denne Kåre så godt. Hvis han ikke godtar denne avvisningen, er det bare å blokkere.

Anonymkode: 2010f...d1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville rett og slett ikke svaret.

Anonymkode: ad61f...c98

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare blokkert vedkommende.

Anonymkode: 01bbe...459

Gjest Gullfisken2
Skrevet

Du kan blokkere.... Men for å bli kvitt han en gang for alle ville jeg gått for varianten der du gir mannen beskjed om at du ikke er intressert i noe kontakt. Aldri.

Skrevet
På 26.4.2020 den 22.50, AnonymBruker skrev:

jeg ble sammen med en annen, som jeg er sammen med fortsatt. Idag tok Kåre kontakt på SMS. Første meldingen var «gratulerer med dagen». Et minutt etter på sendte han «hvordan har du det?» og 5 minutter etterpå «er du ikke interissert i å snakke med meg?!?». Jeg gadd ikke å svare, og 30 minutt etterpå sendte han melding igjen «hvorfor svarer du meg ikke?». 

Jeg er en gammal gubbe, -som ikke driver med "fjesbok" og sånnt... 

Men... Se hva du selv skriver...

Hva med å bare si det som sant er ..? 

Finni meg  "drømmetypen" jeg er happy med, så er opptatt på min kant, -håper det er bra med deg...

a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...