Gå til innhold

Hvordan testes om man ikke har bil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer det folk hjem til deg isåfall? 

Anonymkode: 7d5ab...05e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen kommuner har et tilbud hvor de kommer hjem til deg ja. Jeg tror Lørenskog kommune og Oslo kommune er kommuner som tilbyr det. 

Anonymkode: ac5eb...d1e

Skrevet

Har hørt at man skal oppsøke teststedene ettersom de blir opprettet. Skal ringe i forkant + man skal helst kjøre egen bil eller komme til fots. Man skal ihvertfall for enhver pris unngå kollektivtransport mm.

AnonymBruker
Skrevet

Da må testen gjøres analt.

Anonymkode: 84745...d65

• Liker 4
Skrevet

Tester de ikke bare de aller sykeste da? Da er det vel uaktuelt å komme til fots...

• Liker 1
Skrevet (endret)
Akkurat nå, Sirah skrev:

Tester de ikke bare de aller sykeste da? Da er det vel uaktuelt å komme til fots...

Kommer jo an på om man er helsepersonell eller ikke. Noen er helt oppegående igjennom hele sykdomsforløpet.

Endret av Den Sagnsomsuste
Skrevet
2 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Kommer jo an på om man er helsepersonell eller ikke. Noen er helt oppegående igjennom hele sykdomsforløpet.

Ja det er jo et godt poeng. Men nå tenkte jeg "folk flest". Her i området er det vist nok omtrent umulig å bli testet selv om man har klare symptomer.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Sirah skrev:

Ja det er jo et godt poeng. Men nå tenkte jeg "folk flest". Her i området er det vist nok omtrent umulig å bli testet selv om man har klare symptomer.

Da ville jeg ringt om jeg ble dårlig nok. Utenom det har du nok helt rett. Denne økte testkapasiteten de snakker om virker å være BS så langt. Skulle tro man spurte om ei nyre...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg lurt på også! Virker som alle tror at alle har engen bil og kan kjøre til teststed. Få hjemmeprøve virker tilnærmet umulig, og de fleste testklinikkene befinner seg på parkeringsplasser....

Er litt sånn typsik Norge. Først jobber man iherdig for at ferrest mulig skal ha egen bil, også lager man ett system der alle trenger engen bil...

Anonymkode: 6534f...d43

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Da ville jeg ringt om jeg ble dårlig nok. Utenom det har du nok helt rett. Denne økte testkapasiteten de snakker om virker å være BS så langt. Skulle tro man spurte om ei nyre...

Blir man dårlig nok så ringer man vel ambulanse og da blir man vel automatisk testet... Men ikke greit om man bare er "litt syk" og mistenker om det er corona. Greit å vite om man har vært i nærheten av en del mennesker osv 🤔 

Nå har jeg (bank i bordet) personlig vært frisk som en fisk i lenger tid, så heldigvis ikke noe jeg bør bekymre meg for i kveld iallfall. Men har flere venner som har hatt en del symptomer og bare fått beskjed om å bli hjemme... Greit å vite om det er corona eller ikke lissom. Sier ikke at man skal bli testet om man kommer med tre host, men er man skikkelig klein lissom...

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da må testen gjøres analt.

Anonymkode: 84745...d65

Herlig!

Anonymkode: 0c5ec...a28

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Har hørt at man skal oppsøke teststedene ettersom de blir opprettet. Skal ringe i forkant + man skal helst kjøre egen bil eller komme til fots. Man skal ihvertfall for enhver pris unngå kollektivtransport mm.

Teststed her er minst 1 mil fra leiligheten min. 2 mil er langt å gå om man blir syk... 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teststed her er minst 1 mil fra leiligheten min. 2 mil er langt å gå om man blir syk... 

Blir du friskere av å bli testet? 

Anonymkode: 082bc...097

Skrevet
På 27.4.2020 den 10.26, AnonymBruker skrev:

Så klart blir man ikke bedre av å bli testet, men om man f.eks har en jobb hvor man har vært i nærheten av en del mennesker så kan det jo være greit å vite om det bør settes inn tiltak for disse. Dumt å ringe rundt til hundre mennesker dersom man bare er forkjøla, men det kan være ganske viktig dersom det skulle være korona.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor i Oslo og jeg ble testet hjemme. Samboer måtte gå til en feberklinikk i nærheten.

AnonymBruker
Skrevet
På 26.4.2020 den 22.23, Sirah skrev:

Nei noen kommuner har åpnet for testing uansett. I min gamle kommune på Sørlandet kan du Drop in testes. Dette skjer ute og gjerne mens du sitter i bilen

Anonymkode: 55b20...24f

AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2020 den 10.26, AnonymBruker skrev:

Nei? Det finnes andre logiske grunner ser du til å testes

Anonymkode: 55b20...24f

• Opprett ny...