AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Del Skrevet 26. april 2020 Jeg skal plante sukkererter, gulrøtter og redikker i pallekarmer. Hvilken jord bruker jeg? Kan jeg blande grønnssksjord med jord fra hagen? Har også hørt gulrøtter liker sand. Kan jeg bruke hvilken som helst sand å blande i? Vil også dyrke poteter. Har en liten hageflekk. Må gress og mose fjernes? Eller kan man grave hull og legge dette over igjen? Hvor får jeg kjøpt billig, men bra jord? Og hvor før jeg kjøpt billig og bra gjødsel? Har ikke kompost. Anonymkode: daecc...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 26. april 2020 #2 Del Skrevet 26. april 2020 Jeg kjøper et traktorlass med jord fra en lokal bonde, men det er fordi jeg bruker jorda også i blomsterbed og krukker. Det finnes mye billig, men dessverre næringsfattig, jord der ute. Vil anbefale deg å ta en titt på Felleskjøpets nettsider, fk.no. Der får du kjøpt bl.a. kompostjord og diverse gjødsel. Ja, gras og mose må alltid fjernes. Du må ta gode spadetak, riste av jord og kaste klumpen med gress/mose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 27. april 2020 #3 Del Skrevet 27. april 2020 Du kan også Google området du bor i. Noen kommuner selger kompostjord av matavfall, og noen steder er det firma som tilbyr lass. Det er mye billigere enn å kjøpe i butikk, som regel, og bedre kvalitet. Anbefaler deg også å Google, og lese blogger. Feks Det grønne skafferi, spirea.no, garden iving. Der er det mye informasjon om både det å lage bed og dyrke i dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Del Skrevet 27. april 2020 Angående gjødsel så er hesteskit helt super, og den kan du få gratis. Finn ut om det er en stall eller rideklubb der du bor - du får garantert hente den møkka du vil. Ellers vil jeg anbefale Felleskjøpet for å kjøpe god jord. Anonymkode: 23f4e...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå