Gå til innhold

Hvor finner jeg blandingshunder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finner bare renrasede fra kennel. Er ikke sikker på hva jeg vil ha ennå, men er åpen for en blandingsrase, men hvor finner man dem, bortsett fra Finn?

Og kan noen gi meg noen eksempler på populære blandingshunder? Ikke sånne jeg må fly til USA for å kjøpe, men sånne jeg kan finne her til lands?

Er klar over at det er en evig diskusjon rundt hvor greit dette er, men denne posten er ikke et forsøk på å starte en diskusjon. Nok av informasjon på nettet.

Anonymkode: e81ec...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn og omplasseringssteder (FOD, Solplassen, Tunge hundesenter o.l.)

Det er (heldigvis) ingen registrerte kenneler som avler blandingshunder (ikke lov om man er registrert kennel under NKK). 

Noen privatpersoner avler systematisk blandinger, men de legges nok ut på Finn.

Om du bevisst søker en blandingsvalp, vær nøye med hvem foreldredyrene er. Sjekk om eieren vet om foreldredyra har noen arvelige sykdommer. "Aldri vært syk" er ingen garanti for at ikke valpene får patellaluksasjon eller hofteleddsdysplasi eller allergier.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn.no oversømmes jo av pomchi, pooshit, doodles og fandens oldemor. Finnes annonser hvor folk etterlyser spesifikke blandinger og hannhund/tispe for å lage blandinger, så er jo bare å følge med der.

Drøbakk Hundehotell driver vel systematisk med blandingsavl ( doodle ).

Anonymkode: fd8e9...3ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...