Hulderen Skrevet 10. mai 2020 #161 Skrevet 10. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Situasjonen er helt lik der. Nesten ingen døde under 50. https://www.statista.com/statistics/1105061/coronavirus-deaths-by-region-in-italy/ Anonymkode: 24566...bac Men nesten 1000 døde i alderen 50-59 og nesten 3000 i alderen 60-69 år. Syns du det er greit? Folk i disse aldersgruppene har normalt god helse og bør ha mange gode år foran seg. 9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #162 Skrevet 10. mai 2020 6 minutter siden, Hulderen skrev: Men nesten 1000 døde i alderen 50-59 og nesten 3000 i alderen 60-69 år. Syns du det er greit? Folk i disse aldersgruppene har normalt god helse og bør ha mange gode år foran seg. Hvorfor spør du om det er greit? Vi vet at folk dør av dette. Anonymkode: 51ded...2bf 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #163 Skrevet 10. mai 2020 3 timer siden, Hulderen skrev: Men nesten 1000 døde i alderen 50-59 og nesten 3000 i alderen 60-69 år. Syns du det er greit? Folk i disse aldersgruppene har normalt god helse og bør ha mange gode år foran seg. Men hadde akkurat de som døde i de aldersgruppene god helse fra før? Anonymkode: 36c03...4f0 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #164 Skrevet 10. mai 2020 Oppdatering idag: Den vonde halsen er tilbake igjen, men hosten er nå borte. Feberen er også tilbake, men moderat (38.5). Alt i alt føler jeg meg stadig bedre selv om denne sykdommen utvikler seg i bølger. Nå er forøvrig tungpusten helt borte også, så jeg begynner å tro at ting vil ordne seg i lengden. Jeg må nok bare la dette gå sin langdryge gang om ikke annet har jeg en unnskyldning for å drikke sukkercola nå om dagen Ellers så hørte jeg av en medstudent at en av veilederne hans døde på fredag. Synes det er så trist at vi ikke klarte å hindre denne sykdommen. Når jeg leser, og hører hvordan andre har det her i landet blir jeg fylt med takknemmelighet for å ha kommet meg igjennom dette (over det verste ihvertfall). Jeg tenker å fortsette oppdateringen en stund til. Hold avstand, vask hender og hold dere friske der hjemme! - ts Anonymkode: c8a7a...372 20
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #165 Skrevet 10. mai 2020 Takk for oppdateringene dine. Fortsatt god bedring til deg Anonymkode: 60902...bdc 4
Frida Skrevet 10. mai 2020 #166 Skrevet 10. mai 2020 Ønsker deg også fortsatt god bedring! Takk for at du delte din historie. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #167 Skrevet 10. mai 2020 Takk for at du deler. Blir kanskje feil å si at det er interessant å lese oppdateringene dine men jeg syns det er greit å høre om forløpet fra noen som er i ca samme alder som meg. Fortsatt god bedring! Anonymkode: 11e42...1d4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #168 Skrevet 10. mai 2020 17 timer siden, Hulderen skrev: Dere som mener at Covid-19 bare er en influensa, les om denne 55-årige legen som var frisk og sprek før han ble smittet. Sånn har han det https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo83eP/lakaren-per-kunde-inte-ga-efter-coronavarden Anekdotisk bevis for spesielle komplikasjoner er ikke spesielt vanskelig å finne for influensa heller https://www.coastmountainnews.com/news/b-c-father-paralyzed-after-apparent-flu-has-regained-some-movement-recovery-continues/ Anonymkode: 65af1...32e 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #169 Skrevet 10. mai 2020 På 27.4.2020 den 12.44, AnonymBruker skrev: Oppsøkte legekontoret i dag med like symptomer som deg TS. Samt veldig dårlig allmenntilstand. Fikk ingen coronatest, eller andre tester what-so-ever. Ble sendt hjem for å "se det an". Jeg har da vitterlig sett det an i 4 dager allerede, og føler meg verre enn noensinne. Hater denne skjevfordelingen av testing. Noen får uoppfordret, andre er det aldri aktuelt. Anonymkode: b6a5a...db2 Hva skulle være vitsen med å bruke en test på deg i denne situasjonen? Det er jo ikke som om det finnes noen medisin, og du er uansett ikke så dårlig at du må innlegges. Du jobber ikke i helsevesenet, og man skal uansett isolere seg ved luftveissymptomer og sykdom. Ingenting skulle blitt gjort anderledes om du fikk påvist corona. Og på denne tiden var testene mangelvare. Anonymkode: 39297...048 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #170 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skulle være vitsen med å bruke en test på deg i denne situasjonen? Det er jo ikke som om det finnes noen medisin, og du er uansett ikke så dårlig at du må innlegges. Du jobber ikke i helsevesenet, og man skal uansett isolere seg ved luftveissymptomer og sykdom. Ingenting skulle blitt gjort anderledes om du fikk påvist corona. Og på denne tiden var testene mangelvare. Anonymkode: 39297...048 Vitsen er å kartlegge smittespredning. Det er ganske viktig hvis vi skal unngå ny nedstengning til høsten/vinteren. Anonymkode: 02148...61a 13
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #171 Skrevet 10. mai 2020 8 timer siden, Hulderen skrev: Men nesten 1000 døde i alderen 50-59 og nesten 3000 i alderen 60-69 år. Syns du det er greit? Folk i disse aldersgruppene har normalt god helse og bør ha mange gode år foran seg. 84,6% av de døde i Italia er altså 70+. 56% av totalen er 80+. Ja det er trist at gamle mennesker dør, men så langt virker det ikke som Koronatiltakene kan rettferdiggjøres på noen som helst måte. Må selv belage meg på å sove på sofaen hos familie fremover pga. arbeidsløshet takket være denne hysteriske nedstengingen av verdensøkonomien. Og så lenge politikerne lover en usikker fremtid hvor de truer med å stramme inn igjen når som helst så er det få som tør eller kan ansette nye folk nå. Se på Hviterussland, de har 9,5 mill innbyggere, gir fullstendig faen i å innføre tiltak, og 126 stk. har dødd så langt. Anonymkode: 65af1...32e 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #172 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vitsen er å kartlegge smittespredning. Det er ganske viktig hvis vi skal unngå ny nedstengning til høsten/vinteren. Anonymkode: 02148...61a Men det var jo det den magiske appen til FHI skulle gjøre... eller er det faktisk sånn at den er så ubrukelig til det formålet som noen få av oss har ropt høyt om hele tiden? De tester ingen men sporer alle, hehe... Anonymkode: 65af1...32e 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #173 Skrevet 10. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vitsen er å kartlegge smittespredning. Det er ganske viktig hvis vi skal unngå ny nedstengning til høsten/vinteren. Anonymkode: 02148...61a Ja nå som vi har nok tester er det slik. Men da innlegget jeg siterte ble skrevet var i april, da tester var mangelvare og måtte brukes der de var til nytte, og gjorde en forskjell helsemessig. Anonymkode: 39297...048 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #174 Skrevet 10. mai 2020 22 timer siden, Hulderen skrev: Jeg får svare litt bedre på det med blodtype. Jeg hadde håpt at du skulle være blodtype A. Jeg har selv blodtype 0. For noen uker siden hadde jeg tørrhoste og et merkelig trykk i brystet som varte i en uke. Jeg har aldri før kjent noe som ligner det trykket. Jeg var ikke tungpustet og hadde ikke feber. Men det føltes som om ribbeina ikke fjæret som de skulle, som om lungene møtte motstand og ikke ville fylles helt. Trykket var der hele tiden, på innpust også. Jeg har lurt på om det kunne være Covid-19. Jeg sørget for å isolere meg i to uker, men siden symptomene var så svake, så var det ikke vits i å be om å bli testet. Det har vært ganske strengt her i Norge, de har bare testet prioriterte grupper. Fra nå av skal alle som fastlegene mistenker at kan ha fått sykdommen testes. Men jeg er jo for lengst frisk igjen, så det gjelder nok ikke meg. Jeg var i London i starten av mars, kom hjem 10. mars, og havnet da i karantene når den ble satt i verks fra 12. mars. Jeg hadde litt av det du beskriver, en tørrhoste og var tung i brystet i noen dager - kanskje 4. Det var noen dager etter at vi kom hjem, og etter det har jeg nettopp hatt en runde til med veldig lett forkjølelse. Vi finner nok ut etterhvert om det er dette vi har hatt i mild grad, når det blir vanlig å teste, men for meg også var det uaktuelt å bli testet på tidspunktet. Isolert oss etter reglene hele tiden Anonymkode: f8fb7...321 3
missmcbeal Skrevet 10. mai 2020 #175 Skrevet 10. mai 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: 84,6% av de døde i Italia er altså 70+. 56% av totalen er 80+. Ja det er trist at gamle mennesker dør, men så langt virker det ikke som Koronatiltakene kan rettferdiggjøres på noen som helst måte. Må selv belage meg på å sove på sofaen hos familie fremover pga. arbeidsløshet takket være denne hysteriske nedstengingen av verdensøkonomien. Og så lenge politikerne lover en usikker fremtid hvor de truer med å stramme inn igjen når som helst så er det få som tør eller kan ansette nye folk nå. Se på Hviterussland, de har 9,5 mill innbyggere, gir fullstendig faen i å innføre tiltak, og 126 stk. har dødd så langt. Anonymkode: 65af1...32e Du stoler fullstendig på rapportene som gis fra et land som Hviterussland? Vel.... 9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #176 Skrevet 10. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det var jo det den magiske appen til FHI skulle gjøre... eller er det faktisk sånn at den er så ubrukelig til det formålet som noen få av oss har ropt høyt om hele tiden? De tester ingen men sporer alle, hehe... Anonymkode: 65af1...32e For å få data som appen kan bruke må man jo nettopp teste, og da må man teste bredt. Appen blir ikke bedre enn datagrunnlaget den bygger på. Anonymkode: 02148...61a 5
Hulderen Skrevet 10. mai 2020 #177 Skrevet 10. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i London i starten av mars, kom hjem 10. mars, og havnet da i karantene når den ble satt i verks fra 12. mars. Jeg hadde litt av det du beskriver, en tørrhoste og var tung i brystet i noen dager - kanskje 4. Det var noen dager etter at vi kom hjem, og etter det har jeg nettopp hatt en runde til med veldig lett forkjølelse. Vi finner nok ut etterhvert om det er dette vi har hatt i mild grad, når det blir vanlig å teste, men for meg også var det uaktuelt å bli testet på tidspunktet. Isolert oss etter reglene hele tiden Anonymkode: f8fb7...321 Takk for info, flott å høre at noen har opplevd det samme som meg! 👍🏻
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #178 Skrevet 10. mai 2020 På 4.5.2020 den 18.47, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle hun lyve om det egentlig? Og hun bor i London. Klart det ikke er det samme som i Norge. Les hele tråden hvis du skal beskylde henne for løgn. Anonymkode: 162b0...6cd Det finnes én grunn for at historien kan være løgn, å det er for å skremme yngre personer slik at de skal ta Covid-19 på alvor. Hun poengterer jo tydelig sin noe unge alder her. Ingen her vet om dette er trolletråd. Anonymkode: 9694a...4f4 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #179 Skrevet 10. mai 2020 6 timer siden, missmcbeal skrev: Du stoler fullstendig på rapportene som gis fra et land som Hviterussland? Vel.... Nei, men om det faktisk hadde vært slik at folk dauet som fluer av dette, så hadde de ikke kunnet skjule det. Vi ble jo forespeilet at hele helsevesenet kom til å oversvømmes av folk som måtte på respirator, og at titusener kom til å dø i køen for å få intensivbehandling. Det var liksom det som var alternativet til nedstenging av samfunnet. Hvis titusener av folk hadde dødd pga dette i Hviterussland så hadde det vært veldig lett å avdekke det. Samfunnet hadde vært i panikk og folk hadde gjemt seg i husene sine frivillig. Men nei da, det har selvfølgelig ikke skjedd. Anonymkode: 65af1...32e 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #180 Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes én grunn for at historien kan være løgn, å det er for å skremme yngre personer slik at de skal ta Covid-19 på alvor. Hun poengterer jo tydelig sin noe unge alder her. Ingen her vet om dette er trolletråd. Anonymkode: 9694a...4f4 Enig med deg. Dette tenkte jeg fra samme stund. Ellers er det jo slik at noen blir veldig syke av dette, mens andre knapt kjenner det. Dette gjelder faktisk både unge og gamle. Det er rapportert om eldre over 80 med viruset som knapt kjente noen symptomer, til en 22-åring som ble så dårlig at hun trodde hun skulle dø. Så det at Ts, med sin unge alder oppdaterer om sin sykdom, har lite å si, da man aldri vet hvordan viruset vil ramme deg, selv om du er like gammel. Men stort sett rammes de unge mildt, og de eldre hardere. Med variasjoner der imellom. Anonymkode: 228d8...74a 1
Fremhevede innlegg