AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #122 Skrevet 8. mai 2020 Oppdatering: Etter noen veldig kjipe dager denne uken merker jeg en generell bedring. Jeg hoster vesentlig mer nå enn jeg gjorde da jeg var tungpustet, men nå er tungpusten mye mindre merkbar. Dersom jeg beveger meg mye merker jeg den fortsatt, men det kan ikke sammenlignes med hvordan det var tidligere i uka. Feberen har også trukket seg tilbake. Tørrhosten har som nevnt tillatt, men hodepinen er også borte nå. Jeg håper virkelig at jeg er over kneika nå, men kjenner at jeg er veldig preget av å ha vært dårlig lenge. Kroppen føles veldig tung, og energiløs. Det kan sammenlignes med dagen etter en veldig tung treningsøkt. Jeg ligger dessverre på etterskudd med oppgaven min også nå. Orker heller ikke idag tanken på å skulle skrive noe som helst. Anyway, så er jeg på bedringens vei, men dette går fremover med museskritt. Jeg ønsker å rette en takk til alle som viser medlidenhet her inne, det varmer hjertet ❤ (Jeg vil oppdatere ettersom jeg blir bedre, og forhåpentligvis frisk etterhvert.) - ts Anonymkode: c8a7a...372 21
Hulderen Skrevet 8. mai 2020 #123 Skrevet 8. mai 2020 Så godt å få livstegn fra deg, og at du er blitt bedre! 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #125 Skrevet 8. mai 2020 Har tenkt på deg. Godt å høre at du føler deg bedre. Anonymkode: dad72...622
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #126 Skrevet 8. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: (Jeg vil oppdatere ettersom jeg blir bedre, og forhåpentligvis frisk etterhvert.) - ts Anonymkode: c8a7a...372 Klart du blir frisk, ingenting som tilsier noe annet. Men for noen tar det litt tid, og jeg skjønner godt at man blir psykisk utmattet av at formen er variabel og kan svinge. Fortsatt masse god bedring, ville bare si at så klart du blir frisk! 🙂 Anonymkode: 58293...a68 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #127 Skrevet 9. mai 2020 Gode nyheter! Virker med andre ord som ei skikkelig kule influensa. Det er ikke behagelig, men det går jo over for 99,9% av oss. Drikk masse vann og spis kyllingsuppe. Viktig å fylle på med energi. Anonymkode: 65af1...32e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #128 Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gode nyheter! Virker med andre ord som ei skikkelig kule influensa. Det er ikke behagelig, men det går jo over for 99,9% av oss. Drikk masse vann og spis kyllingsuppe. Viktig å fylle på med energi. Anonymkode: 65af1...32e Kødder du eller? Anonymkode: c5440...708 14
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #129 Skrevet 9. mai 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kødder du eller? Anonymkode: c5440...708 Absolutt ikke. TS har jo overlevd. Jeg har selv, i likhet med de fleste, vært igjennom noen skikkelige influensaomganger i mitt liv. Noen ganger har jeg vært skikkelig syk i 14 dager, og naturligvis følt meg helt mørbanket. Men det gikk greit, og verden gikk sin vante gang mens jeg lå til sengs. Ingen som mistet jobben av den grunn! Anonymkode: 65af1...32e 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #130 Skrevet 9. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. TS har jo overlevd. Jeg har selv, i likhet med de fleste, vært igjennom noen skikkelige influensaomganger i mitt liv. Noen ganger har jeg vært skikkelig syk i 14 dager, og naturligvis følt meg helt mørbanket. Men det gikk greit, og verden gikk sin vante gang mens jeg lå til sengs. Ingen som mistet jobben av den grunn! Anonymkode: 65af1...32e Det er gjerne mer alvorlig med pusteproblemer enn muskelverk, men for all del. Anonymkode: dad72...622 13
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #131 Skrevet 9. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er gjerne mer alvorlig med pusteproblemer enn muskelverk, men for all del. Anonymkode: dad72...622 Man får pusteproblemer av influensa også? Folk bukker under av influensa også. Anonymkode: 65af1...32e 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #132 Skrevet 9. mai 2020 Ts her: Jeg har aldri vært så syk som jeg var tidligere denne uken i hele mitt liv. Når man sitter med følelsen av å puste igjennom en plastpose får man veldig angst! Jeg er heldigvis bedre nå, og i dag har jeg til og med vært i stand til å sitte på terrassen. Feberen er borte, tungpusten er pr idag også borte. Jeg hoster fremdeles, men det er til å leve med. La meg stresse dette en gang til, jeg har hatt influensa flere ganger tidligere (senest 2017, og den var ganske ille), men jeg har aldri vært så dårlig som jeg var for noen dager siden! Jeg var faktisk redd for å dø om natten! Dette med pusten har aldri kjentes så livstruende som denne gangen. Jeg er trolig over kneika, men føler meg mørbanka i kroppen. Mentalt sitter denne erfaringen dypt. Jeg har alltid vært frisk, og tatt livet som en selvfølge. Dersom jeg hadde blitt dårligere istedenfor bedre når ting sto på som verst her, kunne jeg dødd av dette. Jeg kan ikke stresse dette nok! Det er ikke influensa! Vær så snill å unngå å bli smittet! Jeg gjorde alt jeg kunne for å unngå smitte, men ble likevel syk. Jeg gikk med maske, og jeg holdt 2 meters avstand der jeg kunne. Jeg trakk på skuldrene når jeg ble syk, og sa at dette har jeg hatt før. Alt dette er feil. Denne djevelskapen er noe kvalitativt nytt. Anonymkode: c8a7a...372 24
Hulderen Skrevet 9. mai 2020 #133 Skrevet 9. mai 2020 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Klart du blir frisk, ingenting som tilsier noe annet. Men for noen tar det litt tid, og jeg skjønner godt at man blir psykisk utmattet av at formen er variabel og kan svinge. Fortsatt masse god bedring, ville bare si at så klart du blir frisk! 🙂 Anonymkode: 58293...a68 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gode nyheter! Virker med andre ord som ei skikkelig kule influensa. Det er ikke behagelig, men det går jo over for 99,9% av oss. Drikk masse vann og spis kyllingsuppe. Viktig å fylle på med energi. Anonymkode: 65af1...32e 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. TS har jo overlevd. Jeg har selv, i likhet med de fleste, vært igjennom noen skikkelige influensaomganger i mitt liv. Noen ganger har jeg vært skikkelig syk i 14 dager, og naturligvis følt meg helt mørbanket. Men det gikk greit, og verden gikk sin vante gang mens jeg lå til sengs. Ingen som mistet jobben av den grunn! Anonymkode: 65af1...32e 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får pusteproblemer av influensa også? Folk bukker under av influensa også. Anonymkode: 65af1...32e Hvorfor dette behovet for å bagatalisere Covid-19? TS forteller jo at hun aldri har vært så syk før. Dette er IKKE influensa. Å sammenligne med influensa er skivebom på galt jorde. I Sverige har 7 personer i TS sin aldersgruppe (20-29 år) dødd av Covid-19. Til TS: Godt å høre at det går bedre med deg. Vet du forresten hvilken blodtype du har? En studie fra Kina viser at personer med blodtype 0 ser ut til å bli sjeldnere smittet, og få svakere symptomer, mens de med blodtype A får viruset lettest og blir også hardest rammet av symptomer. Personer med blodtype AB og B havner midt i mellom. Endret 9. mai 2020 av Hulderen 16
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #134 Skrevet 9. mai 2020 7 minutter siden, Hulderen skrev: Hvorfor dette behovet for å bagatalisere Covid-19? TS forteller jo at hun aldri har vært så syk før. Dette er IKKE influensa. Å sammenligne med influensa er skivebom på galt jorde. I Sverige har 7 personer i TS sin aldersgruppe (20-29 år) dødd av Covid-19. Til TS: Godt å høre at det går bedre med deg. Vet du forresten hvilken blodtype du har? En studie fra Kina viser at personer med blodtype 0 ser ut til å bli sjeldnere smittet, og få svakere symptomer, mens de med blodtype A får viruset lettest og blir også hardest rammet av symptomer. Personer med blodtype AB og B havner midt i mellom. Virker til å være et par brukere som har som mål å gå inn i hver coronatråd å bagatellisere, samt sammenligne corona med influensa. Ufattelig respektløst å gjøre det i en tråd med en som har sykdommen, spør du meg. Anonymkode: 2b19b...fea 19
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #135 Skrevet 9. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her: Jeg har aldri vært så syk som jeg var tidligere denne uken i hele mitt liv. Når man sitter med følelsen av å puste igjennom en plastpose får man veldig angst! Jeg er heldigvis bedre nå, og i dag har jeg til og med vært i stand til å sitte på terrassen. Feberen er borte, tungpusten er pr idag også borte. Jeg hoster fremdeles, men det er til å leve med. La meg stresse dette en gang til, jeg har hatt influensa flere ganger tidligere (senest 2017, og den var ganske ille), men jeg har aldri vært så dårlig som jeg var for noen dager siden! Jeg var faktisk redd for å dø om natten! Dette med pusten har aldri kjentes så livstruende som denne gangen. Jeg er trolig over kneika, men føler meg mørbanka i kroppen. Mentalt sitter denne erfaringen dypt. Jeg har alltid vært frisk, og tatt livet som en selvfølge. Dersom jeg hadde blitt dårligere istedenfor bedre når ting sto på som verst her, kunne jeg dødd av dette. Jeg kan ikke stresse dette nok! Det er ikke influensa! Vær så snill å unngå å bli smittet! Jeg gjorde alt jeg kunne for å unngå smitte, men ble likevel syk. Jeg gikk med maske, og jeg holdt 2 meters avstand der jeg kunne. Jeg trakk på skuldrene når jeg ble syk, og sa at dette har jeg hatt før. Alt dette er feil. Denne djevelskapen er noe kvalitativt nytt. Anonymkode: c8a7a...372 Er så glad for at du er blitt mye bedre! Ja, det er en veldig skummel sykdom. Jeg leste om han som var det første koronatilfellet som ble lagt inn i Trondheim. Han hadde ingen underliggende sykdommer og var ikke i noen risikogruppe. Han lå i respirator i ni dager og uka etter var det verste han har opplevd. Han hadde mistet all finmotorikk, klarte ikke å spise med en skje f.eks. og måtte lære å gå på nytt. Han lå på sykehuset en måned og 3 uker etter utskrivelsen sliter han fortsatt med pusten og klarer ikke åpne en flaske Farris. (link til Adresseavisen (betalingsartikkel) Dette er ikke noe som kan sammenlignes med influensa nei! Jeg hadde selv influensa i 2018 og var veldig syk, men slet ikke med pusten og hostet ikke. Lå i feberdøs i to døgn og var videre sengeliggende med feber omtrent en uke, samt vondt i hele kroppen. Slapp og uggen var jeg noen uker etterpå, men ikke noe i nærheten av det som blir beskrevet av koronapasienter. Anonymkode: 11576...1a0 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #136 Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, Hulderen skrev: Hvorfor dette behovet for å bagatalisere Covid-19? TS forteller jo at hun aldri har vært så syk før. Dette er IKKE influensa. Å sammenligne med influensa er skivebom på galt jorde. I Sverige har 7 personer i TS sin aldersgruppe (20-29 år) dødd av Covid-19. Til TS: Godt å høre at det går bedre med deg. Vet du forresten hvilken blodtype du har? En studie fra Kina viser at personer med blodtype 0 ser ut til å bli sjeldnere smittet, og få svakere symptomer, mens de med blodtype A får viruset lettest og blir også hardest rammet av symptomer. Personer med blodtype AB og B havner midt i mellom. Jeg har blodtype 0 så jeg må ha vært uheldig. Etter å ha vært igjennom det sykdomsforløpet jeg har ville jeg aldri risikert å smitte noen eldre med dette. Jeg føler meg ganske sikker på at jeg ville ha dødd av dette dersom jeg var 60 år gammel for å si det sånn! Natt til onsdag var jeg veldig dårlig. Jeg hostet til jeg brakk meg, og slet med pusten i tillegg til høy feber. Nå som jeg er bedre igjen er jeg litt skremt over meg selv. Jeg skulle ha ringt sykehuset, men jeg følte bare at jeg måtte ri bølgen når ting var som verst. Det er som om man går inn i en boble når man er så syk. Jeg blir helt forskrekket når jeg leser hvordan folk ser på denne sykdommen her inne! Dersom nordmenn ikke tar dette seriøst vil veldig mange dø i Norge! Stemmer det at ingen går med maske i Norge nå om dagen? - ts Anonymkode: c8a7a...372 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #137 Skrevet 9. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har blodtype 0 så jeg må ha vært uheldig. Etter å ha vært igjennom det sykdomsforløpet jeg har ville jeg aldri risikert å smitte noen eldre med dette. Jeg føler meg ganske sikker på at jeg ville ha dødd av dette dersom jeg var 60 år gammel for å si det sånn! Natt til onsdag var jeg veldig dårlig. Jeg hostet til jeg brakk meg, og slet med pusten i tillegg til høy feber. Nå som jeg er bedre igjen er jeg litt skremt over meg selv. Jeg skulle ha ringt sykehuset, men jeg følte bare at jeg måtte ri bølgen når ting var som verst. Det er som om man går inn i en boble når man er så syk. Jeg blir helt forskrekket når jeg leser hvordan folk ser på denne sykdommen her inne! Dersom nordmenn ikke tar dette seriøst vil veldig mange dø i Norge! Stemmer det at ingen går med maske i Norge nå om dagen? - ts Anonymkode: c8a7a...372 Veldig FÅ går med maske. Folk flest har begynt å leve som normalt nesten.. Kan jeg spørre om du har god kondisjon ts? God bedring foresten Anonymkode: f5643...586 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #138 Skrevet 9. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig FÅ går med maske. Folk flest har begynt å leve som normalt nesten.. Kan jeg spørre om du har god kondisjon ts? God bedring foresten Anonymkode: f5643...586 Til vanlig trener jeg flere ganger i uken. Jeg er normalvektig også. Nettopp fordi jeg er ung, tynn og trener jevnlig trodde jeg ikke at jeg ville bli særlig syk av dette. Dessverre har min opplevelse kun bevist at ingen er trygge når det gjelder dette viruset. Hvordan kan folk ignorere dette i Norge? Får de ikke høre hvor ille det er her i London? - ts Anonymkode: c8a7a...372 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #139 Skrevet 9. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Til vanlig trener jeg flere ganger i uken. Jeg er normalvektig også. Nettopp fordi jeg er ung, tynn og trener jevnlig trodde jeg ikke at jeg ville bli særlig syk av dette. Dessverre har min opplevelse kun bevist at ingen er trygge når det gjelder dette viruset. Hvordan kan folk ignorere dette i Norge? Får de ikke høre hvor ille det er her i London? - ts Anonymkode: c8a7a...372 Så bra at du trener jevnlig. Men er det kondisjonstrening eller styrke? Her er det veldig mange som tenker at "folk flest blir ikke så syke, og det er de eldre eller risikogruppene som blir det" holdningen. Jo de hører det. Men det er ikke så mange som har dødd i Norge og da tar ikke folk det så alvorlig.. Forstå det den som kan... Mange tror ikke det kommer en bølge 2 engang og ler når jeg sier at det kommer til å skje... Det er rett og slett utrolig at så mange er dumme og naive i landet her... Anonymkode: f5643...586 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #140 Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her: Jeg har aldri vært så syk som jeg var tidligere denne uken i hele mitt liv. Når man sitter med følelsen av å puste igjennom en plastpose får man veldig angst! Jeg er heldigvis bedre nå, og i dag har jeg til og med vært i stand til å sitte på terrassen. Feberen er borte, tungpusten er pr idag også borte. Jeg hoster fremdeles, men det er til å leve med. La meg stresse dette en gang til, jeg har hatt influensa flere ganger tidligere (senest 2017, og den var ganske ille), men jeg har aldri vært så dårlig som jeg var for noen dager siden! Jeg var faktisk redd for å dø om natten! Dette med pusten har aldri kjentes så livstruende som denne gangen. Jeg er trolig over kneika, men føler meg mørbanka i kroppen. Mentalt sitter denne erfaringen dypt. Jeg har alltid vært frisk, og tatt livet som en selvfølge. Dersom jeg hadde blitt dårligere istedenfor bedre når ting sto på som verst her, kunne jeg dødd av dette. Jeg kan ikke stresse dette nok! Det er ikke influensa! Vær så snill å unngå å bli smittet! Jeg gjorde alt jeg kunne for å unngå smitte, men ble likevel syk. Jeg gikk med maske, og jeg holdt 2 meters avstand der jeg kunne. Jeg trakk på skuldrene når jeg ble syk, og sa at dette har jeg hatt før. Alt dette er feil. Denne djevelskapen er noe kvalitativt nytt. Anonymkode: c8a7a...372 Godt du blir bedre skritt for skritt 😊 Det som er litt interessant er at de fleste tror at lett sykdom = forkjølelsessymptomer. Men fakta er at din opplevelse blir registrert som lett sykdom også, siden du ikke måtte legges inn. (I alle fall i Norge) Så når helsemyndighetene sier at de fleste får lett til moderat sykdom kan det like gjerne handle om alt fra litt snufsing, til "5 minutter fra innleggelse", og dette virket det som om mange har problemer med å innse. God bedring til deg! Anonymkode: 60902...bdc 7
Fremhevede innlegg