AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #81 Skrevet 2. mai 2020 1 time siden, Apocalypte skrev: Jeg hadde heller ikke totalisolert meg hvis jeg bare hadde vært forkjølet og sykehuset nektet å teste meg. Du skal få testet deg med luftveissymptomer framover. Men er du syk og forkjølet så er det avgjørende at du ikke løper rundt ute blant folk og sprer smitten din. Håper da virkelig at folk tar dette ansvaret seriøst så vi slipper å stenge ned igjen. Anonymkode: 5553d...bad 10
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #83 Skrevet 2. mai 2020 1 hour ago, Apocalypte said: Jeg hadde heller ikke totalisolert meg hvis jeg bare hadde vært forkjølet og sykehuset nektet å teste meg. Virkelig? Så ekstremt smålig. Det er ikke sånn at de lar være å teste dere for å være ekle, liksom. Men likevel ønsker dere å gå rundt og potensielt smitte folk i lokalmiljøet? Anonymkode: ccdcc...5d6 13
Gjest Tutte Skrevet 2. mai 2020 #84 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virkelig? Så ekstremt smålig. Det er ikke sånn at de lar være å teste dere for å være ekle, liksom. Men likevel ønsker dere å gå rundt og potensielt smitte folk i lokalmiljøet? Anonymkode: ccdcc...5d6 Skulle ikke alle med symptomer testes snart? Synes jeg har hørt om dette lenge nå, men det blir liksom bare med praten.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #85 Skrevet 2. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virkelig? Så ekstremt smålig. Det er ikke sånn at de lar være å teste dere for å være ekle, liksom. Men likevel ønsker dere å gå rundt og potensielt smitte folk i lokalmiljøet? Anonymkode: ccdcc...5d6 Så sånne som meg som har allergi og som får snue og litt irritert hals hver tredje dag fra mars til september skal bare isolere meg? Anonymkode: 416ce...3fa 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #86 Skrevet 2. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så sånne som meg som har allergi og som får snue og litt irritert hals hver tredje dag fra mars til september skal bare isolere meg? Anonymkode: 416ce...3fa Du smitter ikke andre med allergi. Basic immunologi. Men du smitter andre med infeksjoner. Du kjenner vel selv forskjellen? Anonymkode: 5553d...bad 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #87 Skrevet 3. mai 2020 Dette var faktisk veldig interresant lesing, noe som alle av oss kan ha nytte av å lese. Takk for at du deler, TS! Håper du blir frisk og rask snart❤️ Anonymkode: b8ef3...798 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #88 Skrevet 3. mai 2020 Det kan være lurt å kjøpe et pulsoksymeter, så en selv kan følge med på oksygenmetningen sin. Da kan man ringe legevakten når oksygenmetningen er for lav, istedenfor å ringe når den er kritisk lav uten at man vet om det. Anonymkode: 16d87...335 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #89 Skrevet 3. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du smitter ikke andre med allergi. Basic immunologi. Men du smitter andre med infeksjoner. Du kjenner vel selv forskjellen? Anonymkode: 5553d...bad Hvis du ser l i t t på TV vil du høre at de sier svært ofte at det er vanskelig å merke forskjell. Anonymkode: 3ca81...199 5
Gjest Albbas Skrevet 3. mai 2020 #90 Skrevet 3. mai 2020 13 hours ago, Apocalypte said: Jeg hadde heller ikke totalisolert meg hvis jeg bare hadde vært forkjølet og sykehuset nektet å teste meg. Quote Det vil være en stor gruppe som har symptomer på luftveisinfeksjoner. Norge tester mange for covid-19, og frem til nå har kun om lag 5 prosent av alle de testede fått påvist koronavirus. Det er med andre ord svært mange med luftveisinfeksjoner hvor symptomene skyldes noe annet enn koronavirussykdom (covid-19). Foreløpige funn tyder på at vi er mest smittsomme tidlig i sykdomsforløpet og at vi raskt blir mindre smittsomme når symptomene er borte. Derfor er det et generelt råd at hele denne store gruppa skal holde seg hjemme til ett døgn etter at symptomene er borte. Fra Helsenorge.no Det bør ikke være så vanskelig å følge rådene. Det tar tid å bygge opp testkapasitet, og å nekte å følge rådene som en straff mot at det tar TID er bare latterlig barnslig. Vet ikke hva du legger i å totalisolere deg. Du skal holde deg hjemme hvis du har symptomer på luftveisinfeksjon. Ser en annen i tråden hevder man skal isolere seg i 14 dager, men det er ikke riktig. Man skal holde seg hjemme til ett døgn uten symptomer.
Gjest Albbas Skrevet 3. mai 2020 #91 Skrevet 3. mai 2020 11 hours ago, Tutte said: Skulle ikke alle med symptomer testes snart? Synes jeg har hørt om dette lenge nå, men det blir liksom bare med praten. "Blir bare med praten"... Skjønner ikke folk at det faktisk tar litt tid å få på plass storstilt testing?
Gjest Tutte Skrevet 3. mai 2020 #92 Skrevet 3. mai 2020 2 timer siden, Albbas skrev: "Blir bare med praten"... Skjønner ikke folk at det faktisk tar litt tid å få på plass storstilt testing? Problemet er at når det blir sagt at det skal være på plass da og da, så tror man på det da.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #93 Skrevet 3. mai 2020 Ny oppdatering: Jeg er dessverre blitt mye dårligere siden siste oppdatering. Feberen har steget til 39 igjen, og jeg kjenner på tungpusten, men hoster lite. Hodepinen er tilbake med full tyngde og jeg ligger for det meste til sengs. Jeg har konsultert med lege, og helsepersonell kommer hjem til meg i ettermiddag. Jeg håper nesten på at jeg blir innlagt. Jeg er egentlig ganske redd nå kjenner jeg. Spesielt dette med tungpusten har tiltatt ganske merkbart. Jeg blir andpusten dersom jeg beveger meg mye, og hodet er som om jeg hadde på en altfor liten hjelm. Håper ikke denne oppdateringen skremmer dere for mye. Jeg kjenner flere medstudenter som har opplevd milde forløp, og som nå er tilbake med studier for fullt. Oppdaterer om jeg blir innlagt i ettermiddag. - ts Anonymkode: c8a7a...372 14
Gjest Optimo Skrevet 3. mai 2020 #94 Skrevet 3. mai 2020 Dette var trist lesing. Håper du klarer å riste av deg skiten. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #95 Skrevet 3. mai 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du ser l i t t på TV vil du høre at de sier svært ofte at det er vanskelig å merke forskjell. Anonymkode: 3ca81...199 Hvis man har allergi så kan man bruke allergimedisiner og merke at man blir bedre. Det er bare en av måtene man kan kjenne forskjell på allergi og annen sykdom. Lykke til i ettermiddag TS. Håper du blir tatt godt vare på. Anonymkode: 53cff...afe 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #96 Skrevet 3. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ny oppdatering: Jeg er dessverre blitt mye dårligere siden siste oppdatering. Feberen har steget til 39 igjen, og jeg kjenner på tungpusten, men hoster lite. Hodepinen er tilbake med full tyngde og jeg ligger for det meste til sengs. Jeg har konsultert med lege, og helsepersonell kommer hjem til meg i ettermiddag. Jeg håper nesten på at jeg blir innlagt. Jeg er egentlig ganske redd nå kjenner jeg. Spesielt dette med tungpusten har tiltatt ganske merkbart. Jeg blir andpusten dersom jeg beveger meg mye, og hodet er som om jeg hadde på en altfor liten hjelm. Håper ikke denne oppdateringen skremmer dere for mye. Jeg kjenner flere medstudenter som har opplevd milde forløp, og som nå er tilbake med studier for fullt. Oppdaterer om jeg blir innlagt i ettermiddag. - ts Anonymkode: c8a7a...372 ❤️❤️ Krysser fingre for deg Anonymkode: 79112...d5c
Hulderen Skrevet 3. mai 2020 #97 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ny oppdatering: Jeg er dessverre blitt mye dårligere siden siste oppdatering. Feberen har steget til 39 igjen, og jeg kjenner på tungpusten, men hoster lite. Hodepinen er tilbake med full tyngde og jeg ligger for det meste til sengs. Jeg har konsultert med lege, og helsepersonell kommer hjem til meg i ettermiddag. Jeg håper nesten på at jeg blir innlagt. Jeg er egentlig ganske redd nå kjenner jeg. Spesielt dette med tungpusten har tiltatt ganske merkbart. Jeg blir andpusten dersom jeg beveger meg mye, og hodet er som om jeg hadde på en altfor liten hjelm. Håper ikke denne oppdateringen skremmer dere for mye. Jeg kjenner flere medstudenter som har opplevd milde forløp, og som nå er tilbake med studier for fullt. Oppdaterer om jeg blir innlagt i ettermiddag. - ts Anonymkode: c8a7a...372 Uff, god bedring! Hvor gammel er du?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #98 Skrevet 3. mai 2020 Oppdatering: Har fått direktenummer til sykehuset om jeg blir merkbart dårligere, men oksygenmetningen min er over 85 prosent så jeg ble vurdert til stabil nok til fortsatt hjemmeisolasjon. Fikk vite at de sliter med kapasiteten, og at det er grunnen til den høye terskelen for innleggelse. De må visst prioritere knallhardt. Likevel ble jeg oppfordret til å ha lav terskel for å ringe om tilstanden forverrer seg. Synes det er litt uansvarlig at jeg ikke blir innlagt nå, men hva skal man gjøre? For de som lurer er jeg en 27 år gammel kvinne. - ts Anonymkode: c8a7a...372 11
Hulderen Skrevet 3. mai 2020 #99 Skrevet 3. mai 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering: Har fått direktenummer til sykehuset om jeg blir merkbart dårligere, men oksygenmetningen min er over 85 prosent så jeg ble vurdert til stabil nok til fortsatt hjemmeisolasjon. Fikk vite at de sliter med kapasiteten, og at det er grunnen til den høye terskelen for innleggelse. De må visst prioritere knallhardt. Likevel ble jeg oppfordret til å ha lav terskel for å ringe om tilstanden forverrer seg. Synes det er litt uansvarlig at jeg ikke blir innlagt nå, men hva skal man gjøre? For de som lurer er jeg en 27 år gammel kvinne. - ts Anonymkode: c8a7a...372 Er du alene? Er det noen som kan ringe sykehuset for deg hvis du blir for dårlig selv? Jeg syns dette var skummelt, det er jo vanskelig å vurdere selv når man trenger sykehushjelp og klare å argumentere godt for seg når man er så dårlig. 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #100 Skrevet 3. mai 2020 God bedring, TS! Jeg har ikke noe annet å si, men tenker på deg. Anonymkode: 42859...26c 3
Fremhevede innlegg