AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #61 Skrevet 27. april 2020 Er status quo idag. Har fremdeles skikkelig vondt i halsen, men hodepinen er moderat. Feberen er stabil. Har faktisk fått skrevet en del idag hvilket er helt essensielt for meg. Sover heldigvis godt om natten, men blir litt periodevis (sånn 2 timers bolker avbrutt av 20 min våkenhet). Trist å høre at andre ikke blir testet selv om de er syke. Det er det samme her. Mørketallene må være skyhøye! Har fått en medstudent til å levere mat til meg så er dekket for en stund. Takk for omtanke. God bedring til de andre i tråden som er syke. ❤️ - ts Anonymkode: c8a7a...372 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #62 Skrevet 27. april 2020 Tenker på deg ts, godt du i allefall er stabil, takk for at du velger å dele dette med oss❤ Anonymkode: c62a9...d7d 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #63 Skrevet 27. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De stenger for annen behandling, men kommer likevel ikke tidsnok til sykehus og dør fordi man ikke er dårlig nok med pusteproblemer?? Er det da snakk om kapasitetsproblemer eller er det for høy terskel for å få hjelp? Jeg tipper det siste! Anonymkode: 8e1e9...da1 Jeg ble lagt inn på akutt observasjonspost 22.01 pga pusteproblemer og feber. Det var innmari vondt å puste, fikk antibiotika og ble bra. De mente det var nyrene. Men måtte ligge noen dager. Så rart at man ikke blir lagt inn om man sliter med pusten😬 Anonymkode: b7e61...0f8 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #64 Skrevet 27. april 2020 Hold oss oppdatert! Anonymkode: a4218...43c 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #65 Skrevet 28. april 2020 Oppdatering idag: Hostet mye i natt, og fikk ikke sove. Den såre halsen er MYE bedre og hodepinen er helt borte. Feberen er også borte nå på formiddagen. Når det gjelder hosten så kommer den i bølger med ulikt mellomrom. I natt var det som sagt verst. Hostekule til du brekker deg, for deretter pause på 5 min, etterfulgt av ny kule. Etter at jeg sto opp har hyppigheten mellom anfallene avtatt, men figurerer ennå. Jeg er bare glad for at halsen ikke er like ille nå som tidligere. Tror vond hals kombinert med slik hoste ville være veldig slitsomt. I mitt tilfelle hjelper det litt med hostesaft, men kun for en svært kort periode. Ellers lever jeg, og har det etter forholdene greit. Spiser godt så null problem der pr dags dato. Enn så lenge har jeg vært verre før (hadde influensa i 2017 som var verre) - ts Anonymkode: c8a7a...372 7
Gjest Lama_Drama Skrevet 28. april 2020 #66 Skrevet 28. april 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal være mer enn tungppust før legen bryr seg. Jeg måtte ty til ungenes astmamedisin for å klare å sove, men ble klassifisert som mild Anonymkode: c4421...127 Da har du en dustelege. Det betyr ikke at TS ikke skal kontakte lege, men at du bør bytte.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #67 Skrevet 28. april 2020 Hvordan startet det? Hvordan halsvondt hadde du i begynnelsen. .... Anonymkode: a4218...43c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #68 Skrevet 28. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan startet det? Hvordan halsvondt hadde du i begynnelsen. .... Anonymkode: a4218...43c Er litt vanskelig å si eksakt når det begynte. Jeg var slapp, men ellers i grei form fra tirsdag forrige uke. Det var først da jeg våknet på torsdagen at hodepinen og den vonde halsen debuterte. Utover dagen ble hodepinen verre, og mot kvelden ble halsen svært vond. Jeg forhørte meg med arbeidsgiver på torsdagskvelden, og ble innstendig bedt om å teste meg (skulle egentlig jobbet den lørdagen, men fikk ikke lov). Test ble gjennomført på fredag. Resten av historien kjenner dere mer eller mindre fra denne tråden. Halsen ble verre fra fredag av, men hodepinen var moderat frem til nå nylig. Siste døgnet har vært preget av plagsomme hosteanfall. Den vonde halsen er borte nå og det samme gjelder hodepinen, men feberen er tilbake igjen ikveld. Jeg våknet som nevnt med den vonde halsen på torsdag. Den var hva jeg vil karakterisere som moderat, men tiltok veldig mot helgen og gjennom helgen. Var ikke i tvil om jeg hadde vondt i halsen på noe tidspunkt for å si det sånn. Opplevdes innledningsvis som en vanlig halsbetennelse. - ts Anonymkode: c8a7a...372 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #69 Skrevet 29. april 2020 På 27.4.2020 den 16.50, AnonymBruker skrev: Du blir jo ikke noe friskere av å bli testet?! Jeg antar du holder deg isolert ettersom du er syk- og at dersom formen din forverres så kontakter du helsevesenet. Jeg ser ikke problemet med at man ikke tester alle, så lenge syke uannsett forholder seg til isolasjon i minst 14 dg. Anonymkode: b755e...b7a Isoleres? Hvorfor skal jeg isoleres? Jeg har jo ikke corona, ifølge legen.... Ser du problemet nå? Såfremt man aldri får vite om man har hatt/har corona, så vil man aldri gå rundt å late som om at man har det. Det er en trygghet for både deg selv og andre at du får vite om du har viruset eller ikke, slik at man kan gjøre nødvendige tiltak for å hindre smitte. Dessuten så har helsetjenesten noe håndfast å forholde seg til. Skulle jeg blitt verre, så ville jeg tatt kontakt med helsetjenesten momentant igjen, og dem vet hva jeg er rammet av og hvor seriøst det er. Blir jeg verre nå, så ville jeg ikke gjort det, fordi jeg blir uansett ikke tatt seriøs. Et annet dilemma blir den dagen vaksinasjonen kommer. Skal man vaksinere seg når man har hatt viruset? Problemet er jo at mange har hatt viruset uten å vite om det. Et annet stort problem er at uvitenhet rundt om man har hatt coronaviruset gjør at man går rundt å er bekymret for å få viruset, enda man enten allerede bærer det eller har hatt det. Altså unødvendige bekymringer. Anonymkode: b6a5a...db2 11
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #70 Skrevet 30. april 2020 Gladmelding! Føler meg mye bedre idag! Hoster sjeldent og er ellers symptomfri begynner å håpe på at jeg har vært igjennom det verste nå! Har så klart hørt at man kan bli dårligere igjen etter en stund, men er nå i så god form at jeg ellers ville gått på jobb. - ts Anonymkode: c8a7a...372 18
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #71 Skrevet 30. april 2020 On 4/27/2020 at 12:37 PM, AnonymBruker said: Hvordan har de da tenkt at de som bor alene og blir livstruende verre skal klare å ringe 113??? Anonymkode: 8e1e9...da1 Godt spørsmål. Svaret når jeg ringte var at så lenge jeg klarte å ringe var det bare å være hjemme. Anonymkode: c4421...127
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #72 Skrevet 30. april 2020 On 4/28/2020 at 11:06 AM, Lama_Drama said: Da har du en dustelege. Det betyr ikke at TS ikke skal kontakte lege, men at du bør bytte. Jeg ringte både lege og legevakt. Usikker på hvordan jeg kan bytte legevakt. Koronatelefonen/koronalegevakten sier det samme. Anonymkode: c4421...127 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #73 Skrevet 30. april 2020 På 29.4.2020 den 11.07, AnonymBruker skrev: Isoleres? Hvorfor skal jeg isoleres? Jeg har jo ikke corona, ifølge legen.... Ser du problemet nå? Såfremt man aldri får vite om man har hatt/har corona, så vil man aldri gå rundt å late som om at man har det. Det er en trygghet for både deg selv og andre at du får vite om du har viruset eller ikke, slik at man kan gjøre nødvendige tiltak for å hindre smitte. Dessuten så har helsetjenesten noe håndfast å forholde seg til. Skulle jeg blitt verre, så ville jeg tatt kontakt med helsetjenesten momentant igjen, og dem vet hva jeg er rammet av og hvor seriøst det er. Blir jeg verre nå, så ville jeg ikke gjort det, fordi jeg blir uansett ikke tatt seriøs. Et annet dilemma blir den dagen vaksinasjonen kommer. Skal man vaksinere seg når man har hatt viruset? Problemet er jo at mange har hatt viruset uten å vite om det. Et annet stort problem er at uvitenhet rundt om man har hatt coronaviruset gjør at man går rundt å er bekymret for å få viruset, enda man enten allerede bærer det eller har hatt det. Altså unødvendige bekymringer. Anonymkode: b6a5a...db2 https://www.dagbladet.no/nyheter/alle-med-symptomer-skal-testes/72414727 Prøv igjen! Anonymkode: e0565...cff 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #74 Skrevet 30. april 2020 Takk for at du deler, TS! Fortsatt god bedring Anonymkode: 77df4...810 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #75 Skrevet 1. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du deler, TS! Fortsatt god bedring Anonymkode: 77df4...810 Så fint om noen setter pris på førstehånds erfaring med sykdommen. Det svirrer så mange rykter og konspirasjoner om hvordan dette er at jeg følte et behov for å gi KG innsikt i hvordan Covid-19 kan forløpe. Idag har jeg vondt i halsen igjen, men har ikke feber eller hoste. Er visst mer langdrygt enn jeg hadde håpet på - ts Anonymkode: c8a7a...372 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #77 Skrevet 1. mai 2020 40 minutter siden, Hulderen skrev: Hvor mye feber hadde du på det høyeste? Hadde 39 i feber, men feberen gikk mye opp og ned hvilket var slitsomt. Man fryser og svetter om hverandre flere ganger iløpet av døgnet. Har heldigvis ikke feber nå. - ts Anonymkode: c8a7a...372 2
gullhjerte Skrevet 2. mai 2020 #78 Skrevet 2. mai 2020 Fortsatt god bedring 😊 Håper du er over det verste.
Djungelvrål Skrevet 2. mai 2020 #79 Skrevet 2. mai 2020 På 29.4.2020 den 11.07, AnonymBruker skrev: Isoleres? Hvorfor skal jeg isoleres? Jeg har jo ikke corona, ifølge legen.... Ser du problemet nå? Såfremt man aldri får vite om man har hatt/har corona, så vil man aldri gå rundt å late som om at man har det. Det er en trygghet for både deg selv og andre at du får vite om du har viruset eller ikke, slik at man kan gjøre nødvendige tiltak for å hindre smitte. Dessuten så har helsetjenesten noe håndfast å forholde seg til. Skulle jeg blitt verre, så ville jeg tatt kontakt med helsetjenesten momentant igjen, og dem vet hva jeg er rammet av og hvor seriøst det er. Blir jeg verre nå, så ville jeg ikke gjort det, fordi jeg blir uansett ikke tatt seriøs. Et annet dilemma blir den dagen vaksinasjonen kommer. Skal man vaksinere seg når man har hatt viruset? Problemet er jo at mange har hatt viruset uten å vite om det. Et annet stort problem er at uvitenhet rundt om man har hatt coronaviruset gjør at man går rundt å er bekymret for å få viruset, enda man enten allerede bærer det eller har hatt det. Altså unødvendige bekymringer. Anonymkode: b6a5a...db2 Jeg hadde heller ikke totalisolert meg hvis jeg bare hadde vært forkjølet og sykehuset nektet å teste meg.
Fremhevede innlegg