Gå til innhold

Påvist Coronasmitte idag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal være mer enn tungppust før legen bryr seg. Jeg måtte ty til ungenes astmamedisin  for å klare å sove, men ble klassifisert som mild 

Anonymkode: c4421...127

Ja, det er ille hvor mye som skal til. Jeg snakket med sønnen til en som døde av Corona. Pasienten bodde hjemme og var skikkelig tungpustet i flere dager. Virkelig slet med å få puste. De ringte ambulansen daglig, men fikk bare beskjed om at pasienten ikke var dårlig nok. Da personen omsider ble hentet til sykehuset, døde hen etter et par dager.

Anonymkode: dc15d...203

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ille hvor mye som skal til. Jeg snakket med sønnen til en som døde av Corona. Pasienten bodde hjemme og var skikkelig tungpustet i flere dager. Virkelig slet med å få puste. De ringte ambulansen daglig, men fikk bare beskjed om at pasienten ikke var dårlig nok. Da personen omsider ble hentet til sykehuset, døde hen etter et par dager.

Herregud! 

Anonymkode: 8e1e9...da1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart man ikke har tiltro og stoler på hverken myndigheter eller helsevesenet? 

Men er du politiker, statsråd eller kongelig, da blir du vel testet automatisk annenhver dag, selv uten symptomer. 

Anonymkode: b6a5a...db2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De stenger for annen behandling, men kommer likevel ikke tidsnok til sykehus og dør fordi man ikke er dårlig nok med pusteproblemer??  Er det da snakk om kapasitetsproblemer eller er det for høy terskel for å få hjelp? Jeg tipper det siste!

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De stenger for annen behandling, men kommer likevel ikke tidsnok til sykehus og dør fordi man ikke er dårlig nok med pusteproblemer??  Er det da snakk om kapasitetsproblemer eller er det for høy terskel for å få hjelp? Jeg tipper det siste!

Garantert det siste. Det er definitivt ikke kapasitetsproblemer, ettersom nesten alt annet bortsett fra akuttmedisin er kansellert. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Garantert det siste. Det er definitivt ikke kapasitetsproblemer, ettersom nesten alt annet bortsett fra akuttmedisin er kansellert. 

Helt utrolig og helt unødvendig!

• Liker 7
Skrevet
17 timer siden, Apocalypte skrev:

Det er ikke alltid, noen av de som var i Østerrike i vinterferien begynte å føle seg dårlige på flyet hjem. De var ikke på noen 14 dagers ferie. 

Er vel opp til 14 dager? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oppsøkte legekontoret i dag med like symptomer som deg TS. Samt veldig dårlig allmenntilstand. 

Fikk ingen coronatest, eller andre tester what-so-ever. 

Ble sendt hjem for å "se det an". 

Jeg har da vitterlig sett det an i 4 dager allerede, og føler meg verre enn noensinne. 

Hater denne skjevfordelingen av testing. Noen får uoppfordret, andre er det aldri aktuelt. 

Bor du og i England? 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt.du får ikke hjelp før du er dau liksom. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det og var bra igjen etter noen dager. Datteren min (9 år) var bra igjen etter 1 uke. 

Er ikke så ille som mange tror 😊

Anonymkode: 4b06c...ef0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det og var bra igjen etter noen dager. Datteren min (9 år) var bra igjen etter 1 uke. 

Nei, det spørs jo helt på hvor syk du blir det!

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er spent på å høre om symptomer fremover. Jeg hadde feber, hodepine og vanvittig sår hals fra begynnelsen av mars. Feberen gikk først over, hodepinen varte noen dager og kom innimellom litt tilbake, halsvondten var ille og med hvitt belegg på mandlene bakerst i halsen og varte i ca to uker med mildere mot slutten. Ingenting snørr, hoste eller slim på annet vis. Jeg tror ikke det var endring i smakssans, men jeg spiste ikke som vanlig pga sårhet i hals, så litt vanskelig å si. Det kan selvfølgelig ha vært noe annet, men interessant om det ligner på dine symptomer ts. 

Anonymkode: bb294...9ab

Gjest Dævendøtte
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Føler meg ikke så verst, men halsen er sår og jeg har lett feber. Det vemmeligste er ikke formen, men sykdommens rykte.

Er det jeg hører de fleste som får påvist smitte sier, det psykiske er nesten verre enn det fysiske. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For dere var det kanskje ikke så ille, men for mange andre er det ille. Har du virkelig ikke forstått at noen kan bli helt slått ut, mens andre slipper billig unna som dere har gjort? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det spørs jo helt på hvor syk du blir det!

Selvsagt. Men de fleste trenger verken lege- eller sykehushjelp😊 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt. Men de fleste trenger verken lege- eller sykehushjelp😊 

Neida, det er fint det. Det som er mindre fint er de som trenger lege/sykehus men som ikke får det. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt sår hals, lett feber av og på og hodepine i 5 dager, i går gikk det bort og i dag kom det tilbake igjen. Men ikke snakk om at jeg blir testet. Har verken riktig yrke, alder eller bor på riktig sted (bor på bygda). 

Har underliggende sykdom, men som ikke er på lista (men autoimmun) og to små barn som jeg er alene med. Hadde vært veldig fint å få visshet i om det er korona eller ikke. 

Anonymkode: dd7cc...ca7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dere burde varsle slik at det blir ført tilsyn med stedet som nektet å hente før det var for sent. Vet at det finnes ansatte som nekter å hente inn folk før det står om liv eller død. Nå har myndighetene sagt at folk må komme seg til sykehuset før de er altfor sykke slik at de får hjelpen de skal ha, og da skal ikke disse ansatte hindre folk i å få hjelp. Da blir det snakk om medvirkning til drap altså. Eller hva det heter. Disse ansatte må ikke slippe lett unna. Folkedrap er ikke greit.

Anonymkode: 7c7e4...0cf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppsøkte legekontoret i dag med like symptomer som deg TS. Samt veldig dårlig allmenntilstand. 

Fikk ingen coronatest, eller andre tester what-so-ever. 

Ble sendt hjem for å "se det an". 

Jeg har da vitterlig sett det an i 4 dager allerede, og føler meg verre enn noensinne. 

Hater denne skjevfordelingen av testing. Noen får uoppfordret, andre er det aldri aktuelt. 

Du blir jo ikke noe friskere av å bli testet?! Jeg antar du holder deg isolert ettersom du er syk- og at dersom formen din forverres så kontakter du helsevesenet. Jeg ser ikke problemet med at man ikke tester alle, så lenge syke uannsett forholder seg til isolasjon i minst 14 dg.

Anonymkode: b755e...b7a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt sår hals, lett feber av og på og hodepine i 5 dager, i går gikk det bort og i dag kom det tilbake igjen. Men ikke snakk om at jeg blir testet. Har verken riktig yrke, alder eller bor på riktig sted (bor på bygda). 

Har underliggende sykdom, men som ikke er på lista (men autoimmun) og to små barn som jeg er alene med. Hadde vært veldig fint å få visshet i om det er korona eller ikke. 

Anonymkode: dd7cc...ca7

Skjønner at du er bekymret og vil testes, men det har ikke noe for seg. Ikke vet man hvor syk du blir og ikke har man en kur. Ta kontakt med lege hvis du blir veldig dårlig ❤️

Anonymkode: 5e8f3...7c2

• Liker 2
  • Opprett ny...