Gå til innhold

Påvist Coronasmitte idag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg ikke døende nei, men halsen er ikke litt sår :(

Har kjempevondt i halsen, men ellers grei. Hadde det ikke vært for pandemien ville jeg trodd jeg hadde en fæl halsbetennelse (typ streptokokker). 

Anonymkode: c8a7a...372

Takk for svar🤗 Og god bedring igjen. Håper du kommer deg raskt. 

Anonymkode: 5f46e...1bf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke vært ute på flere dager så jeg sliter med å forstå hvordan jeg kunne pådra meg smitte??

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jobber i helsetjenesten ved siden av studiene.

Anonymkode: c8a7a...372

Men da har du vel blitt smitta på jobb?

Anonymkode: c1c9c...855

Skrevet

God bedring, håper du føler deg bedre snart :klem:  og takk for at du deler opplevelsene dine i denne tråden, jeg synes det er tøft gjort og håper du blir møtt med empati og respekt av alle her. Håper du får hjelp til det du trenger mens du er syk, og at du får mat og slikt levert hjem? (vet sainsburys og Waitrose prioriterer kunder som er i isolasjon for hjemlevering, feks) 

Heier på deg fra Glasgow :blomst:

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

God bedring 🍀 

Jeg og var syk og sengeliggende for en tid tilbake med tidenes "halsbetennelse" som kniver i halsen bla. Ønsker å teste meg for antistoffer.. Lurer på om jeg kan ha hatt viruset.. 

Anonymkode: 6bdca...8b6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Mermaid Blues said:

God bedring, håper du føler deg bedre snart :klem:  og takk for at du deler opplevelsene dine i denne tråden, jeg synes det er tøft gjort og håper du blir møtt med empati og respekt av alle her. Håper du får hjelp til det du trenger mens du er syk, og at du får mat og slikt levert hjem? (vet sainsburys og Waitrose prioriterer kunder som er i isolasjon for hjemlevering, feks) 

Heier på deg fra Glasgow :blomst:

Det var umulig for oss å få levering fra Sainsburys da vi var i isolasjon, jeg og typen hadde mange symptomer for noen uker siden, men kanskje TS får det siden hun jobber i helsesektoren og har fått påvist korona med test.

Vi ble selv ikke spesielt syke, men jeg hadde et par dager da jeg var veldig andpusten og mistet lukt- og smakssans i rundt en uke. Husk å ikke nøle med å ta kontakt med helsevesenet om det skulle bli ille. Heier på deg fra Edinburgh!

Anonymkode: 9c243...fb6

AnonymBruker
Skrevet

Har du ingen du omgåes med på privaten som kan ha smittet deg? 

Anonymkode: af952...21e

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det var umulig for oss å få levering fra Sainsburys da vi var i isolasjon, jeg og typen hadde mange symptomer for noen uker siden, men kanskje TS får det siden hun jobber i helsesektoren og har fått påvist korona med test.

Vi ble selv ikke spesielt syke, men jeg hadde et par dager da jeg var veldig andpusten og mistet lukt- og smakssans i rundt en uke. Husk å ikke nøle med å ta kontakt med helsevesenet om det skulle bli ille. Heier på deg fra Edinburgh!

Anonymkode: 9c243...fb6

Såvidt jeg har forstått det så har Sainsburys lister med prioriterte kunder; i første omgang var det alle som hadde fått det noe fryktede brevet fra myndighetene om at de måtte selv-isolere (personer som er registrert som risikogruppe via opplysninger om helse og/eller alder), men naturlig nok fikk ikke alle det brevet så vi feks måtte melde inn manuelt for svigermor og det tok et par dager før det ble registrert på brukeren hennes. Så snart de oppdaterte fikk hun tilgang til leveringstider som ikke vises til den øvrige kundegruppen (jeg ser ingen av disse når jeg logger inn som meg selv), men om jeg husker riktig måtte hun dokumentere behovet. Det var en del frem og tilbake med det. Vil tro at TS kan få det siden de har en positiv test, håper hvertfall at det er enklere da, de som er smitta/syke blir jo veldig sårbare når det gjelder slike ting 😞 Veldig leit å høre at dere ikke fikk, ordna det seg med noen annen løsning for dere? Håper det står bra til i Edinburgh ellers 😊

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, Lama_Drama said:

Husk å kontakte lege ved tungpust. God bedring!

Skal være mer enn tungppust før legen bryr seg. Jeg måtte ty til ungenes astmamedisin  for å klare å sove, men ble klassifisert som mild 

Anonymkode: c4421...127

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal være mer enn tungppust før legen bryr seg. Jeg måtte ty til ungenes astmamedisin  for å klare å sove, men ble klassifisert som mild 

Anonymkode: c4421...127

Hvordan har de da tenkt at de som bor alene og blir livstruende verre skal klare å ringe 113???

Anonymkode: 8e1e9...da1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Oppsøkte legekontoret i dag med like symptomer som deg TS. Samt veldig dårlig allmenntilstand. 

Fikk ingen coronatest, eller andre tester what-so-ever. 

Ble sendt hjem for å "se det an". 

Jeg har da vitterlig sett det an i 4 dager allerede, og føler meg verre enn noensinne. 

Hater denne skjevfordelingen av testing. Noen får uoppfordret, andre er det aldri aktuelt. 

Anonymkode: b6a5a...db2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Forresten, god bedring TS ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å tenke tenke på noe annet. Gjør mest mulig på masteren din. God bedring❤

Anonymkode: 3ca81...199

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Azumarill
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppsøkte legekontoret i dag med like symptomer som deg TS. Samt veldig dårlig allmenntilstand. 

Jeg har da vitterlig sett det an i 4 dager allerede, og føler meg verre enn noensinne. 

Hater denne skjevfordelingen av testing. Noen får uoppfordret, andre er det aldri aktuelt. 

Lurer på hvor mange som deg som blir uregistrerte fordi dere ikke får test. 

• Liker 8
Skrevet

Lukke til med oppgåveskriving og god betring! 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke når du ikke har vært ute på flere dager, siden viruset har en inkubasjonstid på 14 dager.

Anonymkode: 8aace...57f

Det har det ikke. Man kan bli syk bare få dager etter smitte

Anonymkode: 1ce7d...80e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt hodepine to dager, veldig sånn influensa hodepine. Sår hals og hosten kom etter tre dager. Får sånne hostekuler åsså gir det seg. Har også vondt i magen. Får ikke testet meg. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God bedring til deg og TS. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

God bedring til deg ts. Klem sendes fra Sheffield ❤

Anonymkode: e3b9d...196

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvor mange som deg som blir uregistrerte fordi dere ikke får test. 

Kan godt hende jeg ikke har det. Men det virker som om at vanlige folk aldri får vite det uansett hva som feiler dem. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt igjen hvis jeg fikk pusteproblemer. Så linjen ligger der. Urovekkende nok ble jeg ikke testet for noe annet heller. Så nå er det bare å vente på at det 1) går seg til av seg selv, uavhengig av når tid, eller 2) blir akuttkritisk hvor jeg må ringe 113. Problemet er at jeg faktisk ikke ser selv når ting er kritisk eller ikke, når jeg ikke engang blir tatt seriøs med nåværende tilstand. 

Når har myndighetene sagt i 3-4 uker at testkapasiteten skal øke, nå skal 100.000 testes i uka. Er jo breaking news flere ganger i uka at flere skal testes. 

Men det skjer jo ikke. Eller bor jeg på feil plass, altså ikke i Oslo? 

• Liker 12
  • Opprett ny...