AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #221 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ny oppdatering for dere som ønsker å vite om eventuelle ettervirkninger av Covid-19: Jeg har siden jeg ble frisk fungert på lavgir i forhold til tiden før jeg ble syk. Jeg har opplevd perioder med lav energi hvor jeg har blitt mer sliten enn normalt. Dette kan komme over meg helt plutselig og vare ut dagen det gjelder. Ellers har jeg slitt litt med hukommelsen. Det hender at jeg sliter litt med å huske hva jeg feks skal kjøpe på butikken når jeg kommer dit. La oss si at jeg skulle kjøpe kyllig, øl og pasta, men så sliter jeg med å huske alt. Det hender en sjelden gang at jeg kommer hjem uten feks øl eller den middagen jeg gikk ut for å kjøpe. Det skal sies at dette har hendt kun 4-5 ganger så langt, men jeg ser et mønster. Utover dette er jeg alltid trøtt på ettermiddagen uavhengig av hvor mye jeg har sovet natten før. Ellers er formen grei. Jeg håper dette hukommelsestullet gir seg i det lange løp, men dette hendte senest idag. Må bli flinkere med handlelapper og slikt. Jeg glemmer dessverre trivielle ting relativt lett. Tenkte bare å oppdatere hvordan jeg har det nå en god stund etter at jeg ble frisk. Jeg er forøvrig tilbake i jobb og gikk B på masteroppgaven, så jippi ønsker KG alt godt og en Koronafri sommer 😎 - ts Anonymkode: c8a7a...372 Jeg har vært slik hele tiden etter å ha fått det fjerde barnet. Glemmer alt hele tiden. Har jeg kanskje hatt corona i 2015? 🤣🤣🤣 Anonymkode: 60f2e...31d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #222 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har vært slik hele tiden etter å ha fått det fjerde barnet. Glemmer alt hele tiden. Har jeg kanskje hatt corona i 2015? 🤣🤣🤣 Anonymkode: 60f2e...31d Nei, du er sliten pga. noe annet. TS har ikke barn. Hun ble slik etter Corona. Anonymkode: 53cff...afe 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #223 Skrevet 25. juli 2020 Takk for oppdatering! Så trist, og skremmende, at du fortsatt har senvirkninger. Dette er virkelig en skummel sykdom. Gratulerer med B og fint å høre at du er tilbake i jobb! Anonymkode: a1fc0...45e 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #224 Skrevet 25. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du er sliten pga. noe annet. TS har ikke barn. Hun ble slik etter Corona. Anonymkode: 53cff...afe Betyr ikke at det er på grunn av corona. Folk som har panikk og er redde har ofte problemer med hukommelse og konsentrasjon. I tillegg kommer placebo-effekt - leser man for mye om en bivirkning, vil kroppen agere som om den har fått det. Anonymkode: 60f2e...31d 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #225 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Betyr ikke at det er på grunn av corona. Folk som har panikk og er redde har ofte problemer med hukommelse og konsentrasjon. I tillegg kommer placebo-effekt - leser man for mye om en bivirkning, vil kroppen agere som om den har fått det. Anonymkode: 60f2e...31d Hvorfor aksepterer du ikke at Ts har senvirkninger av corona? Anonymkode: a1fc0...45e 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #226 Skrevet 25. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor aksepterer du ikke at Ts har senvirkninger av corona? Anonymkode: a1fc0...45e Fordi det ikke er blitt bevist. Og det er allerede alt for mange livredde hysteriske folk rundt omkring, vi trenger ikke flere. Anonymkode: 60f2e...31d 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #227 Skrevet 25. juli 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du er sliten pga. noe annet. TS har ikke barn. Hun ble slik etter Corona. Anonymkode: 53cff...afe Nei, jeg har ikke barn og ønsker det heller ikke. Jeg har på ingen måte vært sånn bestandig! Jeg har heller vært en av de energifylte personene som noen irriterer seg over. Det er uten tvil pga Corona at jeg har blitt så kjip i kroppen. Jeg har ikke orket å trene skikkelig på flere uker håper virkelig at ting går tilbake til normalen etterhvert. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for oppdatering! Så trist, og skremmende, at du fortsatt har senvirkninger. Dette er virkelig en skummel sykdom. Gratulerer med B og fint å høre at du er tilbake i jobb! Anonymkode: a1fc0...45e Takk for gratulasjoner Jeg fikk ikke bearbeidet oppgaven så mye som jeg ønsket, men ble berget av at jeg alltid ønsker å ligge i forkant med slikt. Mye opphold i arbeidet ville vært veldig kjedelig dersom jeg ikke lå litt frempå da jeg ble syk. Jeg klarte phd-kravet og leker litt med tanken på å gå videre dersom jeg gjenvinner formen og får anledning. Når det er sagt så er kravene til stipendiater ganske tøffe her så vi får se. 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betyr ikke at det er på grunn av corona. Folk som har panikk og er redde har ofte problemer med hukommelse og konsentrasjon. I tillegg kommer placebo-effekt - leser man for mye om en bivirkning, vil kroppen agere som om den har fått det. Anonymkode: 60f2e...31d Placebo faktisk... - ts Anonymkode: c8a7a...372 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #228 Skrevet 25. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er blitt bevist. Og det er allerede alt for mange livredde hysteriske folk rundt omkring, vi trenger ikke flere. Anonymkode: 60f2e...31d Hvilken stein har du levd under? Har du ikke lest om alt som har blitt skrevet om senvirkninger som kan minne om ME etter covid-19? Anonymkode: 1017b...fda 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #229 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for gratulasjoner Jeg fikk ikke bearbeidet oppgaven så mye som jeg ønsket, men ble berget av at jeg alltid ønsker å ligge i forkant med slikt. Mye opphold i arbeidet ville vært veldig kjedelig dersom jeg ikke lå litt frempå da jeg ble syk. Jeg klarte phd-kravet og leker litt med tanken på å gå videre dersom jeg gjenvinner formen og får anledning. Når det er sagt så er kravene til stipendiater ganske tøffe her så vi får se. - ts Anonymkode: c8a7a...372 Det er jo kjempebra! Lykke til videre og fortsatt god bedring. Anonymkode: a1fc0...45e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #230 Skrevet 25. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken stein har du levd under? Har du ikke lest om alt som har blitt skrevet om senvirkninger som kan minne om ME etter covid-19? Anonymkode: 1017b...fda Man KAN ikke konstatere senvirkninger etter 4 måneder med et virus. Anonymkode: 60f2e...31d 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #231 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man KAN ikke konstatere senvirkninger etter 4 måneder med et virus. Anonymkode: 60f2e...31d Nei, men du drar inn placebo når folk tydelig sliter etter infeksjon. Ja, det er for tidlig å vite om det er en del av sykdomsforløpet eller om det er senvirkninger, men å blande inn placebo er meningsløst. Dette er akkurat som å høre de som ikke tror på ME, og tror at alle som har det bare tenker for mye på symptomer og at det er derfor de er syke. Anonymkode: 1017b...fda 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #232 Skrevet 25. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men du drar inn placebo når folk tydelig sliter etter infeksjon. Ja, det er for tidlig å vite om det er en del av sykdomsforløpet eller om det er senvirkninger, men å blande inn placebo er meningsløst. Dette er akkurat som å høre de som ikke tror på ME, og tror at alle som har det bare tenker for mye på symptomer og at det er derfor de er syke. Anonymkode: 1017b...fda Men altså, personen har klart PhD-kravet og fått en B på krevende studie. Med "dårlig" hukommelse? De aller fleste klarer ikke det med god hukommelse en gang. Anonymkode: 60f2e...31d 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #233 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men altså, personen har klart PhD-kravet og fått en B på krevende studie. Med "dårlig" hukommelse? De aller fleste klarer ikke det med god hukommelse en gang. Anonymkode: 60f2e...31d Jeg begriper ikke din opptatthet av å mistro Ts. Hun er ressurssterk, har mestret studier i et annet land godt, skaffet bolig, venner og til og med jobb, noe som kan være vanskelig for en utlending. Hun lå godt an med oppgaven før hun ble syk. Hun beskriver en markant endring i funksjonsnivå etter sykdomsperioden. Hun fremstår saklig og troverdig, dessuten oppfatter jeg intensjonen med denne tråden som et ønske om å dele informasjon om et coronaforløp. Noe som var og er interessant og nyttig for i alle fall meg da dette er en ukjent sykdom. Med hennes beskrivelse vil det vel være mest sannsynlig at fatigue og hukommelsesvansker er relatert til corona. Det kan sikkert være på grunn av syfilis eller flått eller begynnende Huntingtons eller hjernekreft eller hva enn, men det mest sannsynlige er corona. Det vil sikkert hennes lege også mene. Det virker som om enkelte i denne tråden ønsker å undergrave Ts sine erfaringer for enhver pris, uvisst av hvilken grunn. Jeg synes det er utrolig trist da denne tråden ødelegges av politisk motivert kverulering i stedet for å få være en interessant ig opplysende tråd om noe hittil ukjent, i tillegg til å kunne få være litt støtte for Ts, som tross alt opplevde å bli syk av en ukjent sykdom - i utlandet - midt i en krevende innspurt. Ta kveruleringen om symptomer og senvirkninger i en egen tråd. Anonymkode: a1fc0...45e 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #234 Skrevet 25. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men altså, personen har klart PhD-kravet og fått en B på krevende studie. Med "dårlig" hukommelse? De aller fleste klarer ikke det med god hukommelse en gang. Anonymkode: 60f2e...31d Dette er allerede forklart i tråden, mesteparten av jobben var allerede gjort når TS ble syk. Ingen vil ta deg på alvor når du holder på sånn her. Spesialisten min hadde ingen problemer med å konstantere senvirkninger når jeg fortalte om forløpet jeg hadde (annen tilstand, ikke Corona). Det skal ikke så veldig mye mer til enn at man har påvist sykdom og så rapporterer om endringer i etterkant. Hvordan tror du ellers at det bevises? Man går til legen og sier at etter at X skjedde så har jeg følt meg slik og sånn. Ferdig. Anonymkode: 53cff...afe 5
Hulderen Skrevet 25. juli 2020 #235 Skrevet 25. juli 2020 Takk for info, TS. Jeg har ingen problemer med å tro på senvirkningene dine. De stemmer med observasjoner gjort i Norge også. En sykepleier kalte det «nettingtruse-symptomet», fordi normalt oppegående personer innlagt på intensiven kunne vandre rundt i gangene kun iført gjennomsiktige nettingtruser. Det er også rapportert om forrvirring og personlighetsforandring. Det er ingen tvil om at hjernen kan bli rammet av viruset. Gratulerer med flott karakter, og god bedring. Håper du blir helt frisk igjen. 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #236 Skrevet 25. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Betyr ikke at det er på grunn av corona. Folk som har panikk og er redde har ofte problemer med hukommelse og konsentrasjon. I tillegg kommer placebo-effekt - leser man for mye om en bivirkning, vil kroppen agere som om den har fått det. Anonymkode: 60f2e...31d Alternativ forklaring: TS opplever reelle senvirkninger. Anonymkode: 3025d...370 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #237 Skrevet 25. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg begriper ikke din opptatthet av å mistro Ts. Hun er ressurssterk, har mestret studier i et annet land godt, skaffet bolig, venner og til og med jobb, noe som kan være vanskelig for en utlending. Hun lå godt an med oppgaven før hun ble syk. Hun beskriver en markant endring i funksjonsnivå etter sykdomsperioden. Hun fremstår saklig og troverdig, dessuten oppfatter jeg intensjonen med denne tråden som et ønske om å dele informasjon om et coronaforløp. Noe som var og er interessant og nyttig for i alle fall meg da dette er en ukjent sykdom. Med hennes beskrivelse vil det vel være mest sannsynlig at fatigue og hukommelsesvansker er relatert til corona. Det kan sikkert være på grunn av syfilis eller flått eller begynnende Huntingtons eller hjernekreft eller hva enn, men det mest sannsynlige er corona. Det vil sikkert hennes lege også mene. Det virker som om enkelte i denne tråden ønsker å undergrave Ts sine erfaringer for enhver pris, uvisst av hvilken grunn. Jeg synes det er utrolig trist da denne tråden ødelegges av politisk motivert kverulering i stedet for å få være en interessant ig opplysende tråd om noe hittil ukjent, i tillegg til å kunne få være litt støtte for Ts, som tross alt opplevde å bli syk av en ukjent sykdom - i utlandet - midt i en krevende innspurt. Ta kveruleringen om symptomer og senvirkninger i en egen tråd. Anonymkode: a1fc0...45e Jeg har gjort akkurat det samme som henne - gjennomført masterstudium i et annet land, uten nettverk osv, samtidig fikk jeg to barn. Jeg tok ikke ut noe fødselspermisjon og gjennomført på normert tid. Hadde jeg hatt hukommelsestap da, ville jeg ikke ha klart det. Anonymkode: 60f2e...31d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #238 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort akkurat det samme som henne - gjennomført masterstudium i et annet land, uten nettverk osv, samtidig fikk jeg to barn. Jeg tok ikke ut noe fødselspermisjon og gjennomført på normert tid. Hadde jeg hatt hukommelsestap da, ville jeg ikke ha klart det. Anonymkode: 60f2e...31d Dere får mene og tro hva dere vil, men som andre har presisert i denne tråden har jeg ikke lidd av Korona under studiet. Det var bare i avsluttende fase av masteroppgaven at jeg var syk. Sånn som tilstanden min er nå tviler jeg sterkt på at jeg ville vært i stand til å levere noen toppbesvarelse. Hvorfor tror du at jeg forsøker å lure dere med denne tråden? Hva skulle jeg tjene på det? Hele hensikten med tråden var å gi et innblikk i hvordan Covid-19 kan forløpe. Jeg hadde innledningsvis håpet å kunne melde mer positivt slik at mange engstelige kunne falle til ro. Nå ble dessverre ikke det tilfelle for mitt vedkommende. Jeg kjenner flere som ble syke rundt den tiden jeg ble smittet. Mange av dem ble overrasket over at akkurat jeg skulle bli så syk. Flere av mine kolleger opplevde det som en mild forkjølelse. Jeg var vel bare uheldig antar jeg. (FYI så kommer man svært langt innen akademia dersom man tar det blodseriøst. Jeg har alltid lest som en gal og arbeidet svært hardt med studiene.) - ts Anonymkode: c8a7a...372 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #239 Skrevet 26. juli 2020 Kjære TS, vi er veldig mange som tror deg og setter pris på dine ærlige oppdateringer. Det virker dessverre som mange opplever senvirkninger, krysser fingre for deg for at det er noe som blir lettere snart. Jeg tror det er viktig at du tar godt vare på deg selv i denne perioden og lar kroppen din få tid på seg ❤️ Anonymkode: 1017b...fda 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #240 Skrevet 26. juli 2020 Men senvirkninger og det at det har lang tid å komme seg helt etter en infeksjon er vel ikke det samme? jeg tviler ikke på Ts, men jeg lurer på begrepene man bruker her. Senvirkninger betyr vel mer kroniske plager som aldri forsvinner, mens det å ha ulike ting i kroppen som gjør at det tar litt tid før man blir 100% igjen er noe annet? Anonymkode: c6b25...ea9 3
Fremhevede innlegg