AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #201 Skrevet 14. mai 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke for å bagatellisere corona, men det er for å nyansere. TS sier at dette IKKE er som influensa, og det er det jo ikke (i og med at det er et annet virus), men om TS hadde holdt på å dø av influensa (noe også unge kan gjøre, for eksempel er små barn og gravide i risikogruppen), hadde TS sagt noe helt annet. Her er det snakk om TS sin *opplevelse*. Bra du føler deg bedre, TS, god bedring videre. Anonymkode: 2c72a...d10 Har aldri hevdet at min opplevelse av Covid-19 har noen fenotypisk verdi. Jeg ønsket bare å dele min opplevelse med sykdommen slik jeg opplevde den. Når jeg startet denne tråden hadde jeg akkurat testet positivt og jeg følte meg i relativt god form. En stor del av hensikten var faktisk å gi folk en oppmuntring her inne. Jeg trodde og håpet på mild sykdom. Dessverre så ble jeg mye dårligere enn jeg trodde på forhånd. Av denne grunn ble tråden mer en skremselstråd enn en oppmuntrende tråd her inne. Hadde jeg vært klar over hvor syk jeg ville bli hadde jeg trolig latt være å dele her inne. Jeg vet at mange var/ er redde her inne, og jeg ønsket å vise hvor grei sykdommen kunne være. Når jeg først hadde startet tråden bestemte jeg meg for å oppdatere den helt ærlig. Takk for gode ønsker forresten. - ts Anonymkode: c8a7a...372 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #202 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hevdet at min opplevelse av Covid-19 har noen fenotypisk verdi. Jeg ønsket bare å dele min opplevelse med sykdommen slik jeg opplevde den. Når jeg startet denne tråden hadde jeg akkurat testet positivt og jeg følte meg i relativt god form. En stor del av hensikten var faktisk å gi folk en oppmuntring her inne. Jeg trodde og håpet på mild sykdom. Dessverre så ble jeg mye dårligere enn jeg trodde på forhånd. Av denne grunn ble tråden mer en skremselstråd enn en oppmuntrende tråd her inne. Hadde jeg vært klar over hvor syk jeg ville bli hadde jeg trolig latt være å dele her inne. Jeg vet at mange var/ er redde her inne, og jeg ønsket å vise hvor grei sykdommen kunne være. Når jeg først hadde startet tråden bestemte jeg meg for å oppdatere den helt ærlig. Takk for gode ønsker forresten. - ts Anonymkode: c8a7a...372 Jeg vet det, innlegget var ikke myntet på deg. Synes det er fint du har delt dine opplevelser i denne tråden. Anonymkode: 2c72a...d10 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #203 Skrevet 15. mai 2020 Ts, kan du fortsette å oppdatere i ukene fremover? Interessert i å høre om hvordan f.eks kondis og hukommelse er og/eller evt andre endringer i helse etter koronaen Anonymkode: c5440...708 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #204 Skrevet 15. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts, kan du fortsette å oppdatere i ukene fremover? Interessert i å høre om hvordan f.eks kondis og hukommelse er og/eller evt andre endringer i helse etter koronaen Anonymkode: c5440...708 Kan godt gjøre det dersom jeg husker denne tråden. Har ikke merket noe nevneverdig ennå. Hukommelsen er ikke preget så vidt jeg kan merke det selv. Når det gjelder kondisjon så vet jeg ikke ennå. Er bare inne for tiden. Skal avlegge ny prøve før jeg får gå tilbake på jobb, men det er en stund til. Har uansett ingen oppsatte vakter før etter masterinnleveringen min. Gir oppdatering så fremt jeg husker det (er fremdeles symptomfri ) - ts Anonymkode: c8a7a...372 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #205 Skrevet 20. mai 2020 Ingen nye symptomer på 9 dager nå begynner å få tilbake energien også, hvilket er bra! Har langt på vei sluttført oppgaven min, så jeg er skikkelig happy! For de av dere som lurte på kognitive ettervirkninger, så har jeg så langt ingenting å melde Føler meg stadig bedre nå, og jogget meg til og med min første tur siden sykdommen igår. Formen var selvsagt ikke på topp, men etter forholden bra. London åpnes gradvis opp nå, så livet er i ferd med å gå tilbake til sin vante gang (hva nå det enn er i tiden vi lever i?) . Hvordan gikk 17. maifeieingen der hjemme? Jeg feiret dagen i leiligheten og skypet med mamma savner alltid familien den dagen... - ts Anonymkode: c8a7a...372 13
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #206 Skrevet 20. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen nye symptomer på 9 dager nå begynner å få tilbake energien også, hvilket er bra! Har langt på vei sluttført oppgaven min, så jeg er skikkelig happy! For de av dere som lurte på kognitive ettervirkninger, så har jeg så langt ingenting å melde Føler meg stadig bedre nå, og jogget meg til og med min første tur siden sykdommen igår. Formen var selvsagt ikke på topp, men etter forholden bra. London åpnes gradvis opp nå, så livet er i ferd med å gå tilbake til sin vante gang (hva nå det enn er i tiden vi lever i?) . Hvordan gikk 17. maifeieingen der hjemme? Jeg feiret dagen i leiligheten og skypet med mamma savner alltid familien den dagen... - ts Anonymkode: c8a7a...372 Vi feiret hjemme med familien, det var iskaldt ute med regnbyger av og til. Det var koselig familiemiddag med deilige desserter etterpå. Hyggelig og rolig feiring, korps gikk forbi og spilte og vi flagget og vinket. Er så glad for at du er mye bedre nå! Håper du blir 100 % frisk veldig raskt nå. Tusen takk for at du delte din historie! Anonymkode: 11576...1a0 2
hlidskjalf Skrevet 20. mai 2020 #207 Skrevet 20. mai 2020 På 26.4.2020 den 19.51, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har de siste dagene opplevd hodepine og sår hals. Jeg sjekket meg på fredag, og fikk beskjeden idag. Jeg er smittet med Coronaviruset Jeg har ikke vært ute på flere dager så jeg sliter med å forstå hvordan jeg kunne pådra meg smitte?? Men, men uansett. Nå blir det totalt isolasjon en lengre periode. Jeg må sluttføre en masteroppgave som jeg skal levere inn ved månedsskiftet mai/ juni. Håper virkelig at jeg ikke blir verre! Jeg bor for tiden i London, men tenker å oppdatere dere fortløpende om hvordan sykdommen føles på kroppen. Kanskje kan jeg bidra til økt innsikt her inne på KG. Anonymkode: c8a7a...372 Bare å gratulere. Er nesten større sjanse å vinne i lotto for tiden
Hulderen Skrevet 20. mai 2020 #208 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, hlidskjalf skrev: Bare å gratulere. Er nesten større sjanse å vinne i lotto for tiden Har du fått med deg at smittesituasjonen er litt anderledes i London enn i Norge for tiden? 7
hlidskjalf Skrevet 20. mai 2020 #209 Skrevet 20. mai 2020 5 minutter siden, Hulderen skrev: Har du fått med deg at smittesituasjonen er litt anderledes i London enn i Norge for tiden? Joda, bare en spøk. Men det har gått litt sport for tiden i å skryte på seg Corona.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #210 Skrevet 21. mai 2020 11 timer siden, hlidskjalf skrev: Bare å gratulere. Er nesten større sjanse å vinne i lotto for tiden Det går kanskje an å holde den spydige kjeften sin noen ganger? Anonymkode: 8e1e9...da1 12
hlidskjalf Skrevet 21. mai 2020 #211 Skrevet 21. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går kanskje an å holde den spydige kjeften sin noen ganger? Anonymkode: 8e1e9...da1 Var kanskje litt spydig ja. Men det er jo et faktum at mange nærmest går og skryter av at de har fått Corona for tiden. Noen blir jo også oppriktig skuffet om de tester negativt
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #212 Skrevet 1. juni 2020 Mottok svar på den første coronavirustesten etter sykdommen idag, og den var negativ. Etter planen skal jeg ta en ny prøve imorgen ettersom at arbeidsgiver krever 2 negative tester før man får komme tilbake i arbeid. Jeg håper virkelig at den andre prøven er negativ også. Som student avhenger jeg av inntekten fra deltidsjobben for at økonomien skal gå rundt. Jeg har til nå greid meg på oppsparte midler, men nå begynner økonomien å bli svært preget av tap av inntekt. Ellers har jeg avlevert masteroppgaven min, og føler meg helt frisk igjen takk igjen til alle som har heiet på meg underveis ❤ - ts Anonymkode: c8a7a...372 15
Frida Skrevet 1. juni 2020 #213 Skrevet 1. juni 2020 Så fint å høre at du er frisk igjen nå, og gratulerer med å ha levert master! God sommer!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #214 Skrevet 1. juni 2020 19 minutter siden, Frida skrev: Så fint å høre at du er frisk igjen nå, og gratulerer med å ha levert master! God sommer! Tusen takk 😄 god sommer til deg også 😎 - ts Anonymkode: c8a7a...372
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #215 Skrevet 1. juni 2020 Gratulerer med levert master! Jeg leverte i fjor. Godt jobba å klare å gjennomføre det med korona. Skal du flytte hjem til Norge nå? Anonymkode: 11e42...1d4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #216 Skrevet 1. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer med levert master! Jeg leverte i fjor. Godt jobba å klare å gjennomføre det med korona. Skal du flytte hjem til Norge nå? Anonymkode: 11e42...1d4 Tusen takk, er veldig fornøyd med å ha avlevert! Nå er oppgaven ute av mine hender så krysser fingrene Jeg har allerede stående jobbtilbud på nåværende arbeidsplass, så jeg blir boende i London i fremover. Jeg er vel en av de som kan finne på å bli her på ubestemt tid. Har blitt veldig glad i venner jeg har fått her, og jeg elsker byen og kulturen! Tror faktisk at jeg heller ville vurdere andre europeiske land fremfor å flytte hjem pr dags dato. Når det er sagt så vet man aldri hva fremtiden bringer Jeg har foreldre og søsken i Oslo så jeg reiser vanligvis en del frem og tilbake i løpet av året. Familien kan jo bli en grunn til å flytte hjem på et eller annet tidspunkt. Gratulerer med Master du også hvilket fag skrev du master innenfor? - ts Anonymkode: c8a7a...372 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #217 Skrevet 1. juni 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk, er veldig fornøyd med å ha avlevert! Nå er oppgaven ute av mine hender så krysser fingrene Jeg har allerede stående jobbtilbud på nåværende arbeidsplass, så jeg blir boende i London i fremover. Jeg er vel en av de som kan finne på å bli her på ubestemt tid. Har blitt veldig glad i venner jeg har fått her, og jeg elsker byen og kulturen! Tror faktisk at jeg heller ville vurdere andre europeiske land fremfor å flytte hjem pr dags dato. Når det er sagt så vet man aldri hva fremtiden bringer Jeg har foreldre og søsken i Oslo så jeg reiser vanligvis en del frem og tilbake i løpet av året. Familien kan jo bli en grunn til å flytte hjem på et eller annet tidspunkt. Gratulerer med Master du også hvilket fag skrev du master innenfor? - ts Anonymkode: c8a7a...372 Åja, så fint at du trives så godt. Man føler seg sikkert mer integrert når man jobber der kontra å bare være student. Det er jo ganske kurant å reise til Oslo (når flyene går som vanlig). Jeg skrev master i økonomi og ledelse. Anonymkode: 11e42...1d4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #218 Skrevet 25. juli 2020 Ny oppdatering for dere som ønsker å vite om eventuelle ettervirkninger av Covid-19: Jeg har siden jeg ble frisk fungert på lavgir i forhold til tiden før jeg ble syk. Jeg har opplevd perioder med lav energi hvor jeg har blitt mer sliten enn normalt. Dette kan komme over meg helt plutselig og vare ut dagen det gjelder. Ellers har jeg slitt litt med hukommelsen. Det hender at jeg sliter litt med å huske hva jeg feks skal kjøpe på butikken når jeg kommer dit. La oss si at jeg skulle kjøpe kyllig, øl og pasta, men så sliter jeg med å huske alt. Det hender en sjelden gang at jeg kommer hjem uten feks øl eller den middagen jeg gikk ut for å kjøpe. Det skal sies at dette har hendt kun 4-5 ganger så langt, men jeg ser et mønster. Utover dette er jeg alltid trøtt på ettermiddagen uavhengig av hvor mye jeg har sovet natten før. Ellers er formen grei. Jeg håper dette hukommelsestullet gir seg i det lange løp, men dette hendte senest idag. Må bli flinkere med handlelapper og slikt. Jeg glemmer dessverre trivielle ting relativt lett. Tenkte bare å oppdatere hvordan jeg har det nå en god stund etter at jeg ble frisk. Jeg er forøvrig tilbake i jobb og gikk B på masteroppgaven, så jippi ønsker KG alt godt og en Koronafri sommer 😎 - ts Anonymkode: c8a7a...372 11
Frida Skrevet 25. juli 2020 #219 Skrevet 25. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ny oppdatering for dere som ønsker å vite om eventuelle ettervirkninger av Covid-19: Tenkte bare å oppdatere hvordan jeg har det nå en god stund etter at jeg ble frisk. Jeg er forøvrig tilbake i jobb og gikk B på masteroppgaven, så jippi ønsker KG alt godt og en Koronafri sommer 😎 - ts Anonymkode: c8a7a...372 Gratulerer med B på master og å være tilbake i jobb! Bra det går fremover med deg, men synes det høres skummelt ut å være slapp så lenge! Hukommelsen er også ille at du plages med. Håper det går raskt fremover med deg og at du blir 100 % frisk igjen. Det må være veldig slitsomt å gå og hangle så lenge! Det er jo nå faktisk 3 mnd. siden du ble syk, så det er skremmende at ettervirkningene fortsatt sitter i. Alle gode ønsker til deg og fortsatt god sommer. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #220 Skrevet 25. juli 2020 12 minutter siden, Frida skrev: Gratulerer med B på master og å være tilbake i jobb! Bra det går fremover med deg, men synes det høres skummelt ut å være slapp så lenge! Hukommelsen er også ille at du plages med. Håper det går raskt fremover med deg og at du blir 100 % frisk igjen. Det må være veldig slitsomt å gå og hangle så lenge! Det er jo nå faktisk 3 mnd. siden du ble syk, så det er skremmende at ettervirkningene fortsatt sitter i. Alle gode ønsker til deg og fortsatt god sommer. Det var to professorer ved skolen jeg gikk på som mistet livet til covid-19 så jeg regner meg selv som heldig tross alt. Jeg er ung, men jeg har faktisk fått et nytt perspektiv på livet etter å ha vært så syk som jeg ble. Jeg kan takle små hukommelsestap fra tid til annen når jeg tenker på hvor dårlig jeg var (og på de som døde av dette). Hittil er de uansett ikke av en slik karakter at de påvirker arbeidet mitt i nevneverdig grad. Når det er sagt så er fatigue veldig slitsomt. Noen dager går jeg rett på sofaen etter jobb, men jeg håper dette kommer seg med tiden. Jeg har forhørt meg om mulighetene for oppfølging, men har fått til beskjed at det er noe som vil stables på beina når pandemien er over. Som sykehusansatt ser jeg hvilket arbeid som legges ned av kolleger hver dag, så jeg har full forståelse for at akuttbehandling prioriteres slik tingenes tilstand er nå. Men ja, dette henger faktisk skikkelig i! Jeg har gode dager og dårligere dager. Jeg trodde i begynnelsen at jeg var 100 % igjen, men opplever dessverre stadige tilbakeslag. Det å være så sliten hele tiden er kjedelig. Det å avlyse planer med venninner ut av det blå er kjipt, men de forstår årsaken til det ihvertfall. Jeg var redd for at jeg ville møte stigma etter at de fikk vite om sykdommen min, men flertallet har vist stor forståelse og vært gode mot meg. Det er jeg evig takknemlig for ❤ - ts Anonymkode: c8a7a...372 2
Fremhevede innlegg