Gå til innhold

"Spis deg fri" eller "BLE" erfaringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen vil fortelle om sine erfaringer med "Spis deg fri" kostholdet.

Har lyst til å prøve, men det virker bare litt komplisert  blant annet å veie maten i oz i stedet for gram.

Anonymkode: b5dbb...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned 40 kg på 8 mnd. Det var lett. Jeg har prøvd alt før dette. Da jeg leste boka forstod jeg meg selv så mye bedre.  Jeg begynte derimot å spise sukker og mel igjen i jula, trodde jeg hadde kontroll nå har jeg gått opp 15 kg. Dette funker så lenge man holder seg til linjene. Du kommer raskt inn i veiingen av maten. Det er mye enklere å veie ting i oz enn gram. Hvis du velger å prøve så kan du bare spørre hvis det er noe du lurer på. Jeg er på vei tilbake nå. Har innsett at dette er en livsstilsendring og ikke en diett. Finnes mange grupper på Facebook og Instagram er full av oppskrifter :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så flott! Ja har lest mye, og i dag har jeg gjennommført dag 1. Den var neppe perfekt. Karbonadene jeg spiste viste seg å inneholde potetmel og det er vel ikke lov. Tenker å fortsette i morgen - så godt jeg får det til.

Har du tatt grunnkurset? 

Jeg har boken og kokeboken så tenker å begynne med det. :smilyblomst:

TS

Endret av Sukrin
Skrevet

Gjør det så enkelt som mulig. Da føles det litt mer overkommelig. Jeg deler opp grønnsakene slik at det blir 10 oz til lunsj og 10 til middag. Anbefaler også Irina rundstykkene. (Irina rolls) kjempegode til frokost. Jeg lager mange og fryser ned. Kirsten_spisersegfri på Instagram anbefales for enkle og gode oppskrifter. Jeg har kun lest boka og fulgt med på Facebook. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, gikk ned 20 kg på 5 mnd og har opprettholdt det i 1 år og 3 mnd. Første gang jeg har følt at kroppen funker og at den har gitt slipp på kiloene til tross for at jeg alltid har spist sunt og egentlig ikke har endret kostholdet massivt. Stort sett alltid vært innenfor normalvekt, men hadde krøpet 8 kg inn i overvekt da jeg startet. Boken (leptin resistanse) ga meg endelig svar på en haug av symptomer jeg hadde og nå funker kroppen på en måte den ikke har gjort siden barneskolen. Veiingen er veldig lett, tar et par uker så har du alle målene i hodet, og oz er MYE enklere å veie i og regne med enn gram. Anbefaler å opprette egen insta til BLE konto, og følge andre der. Lykke til på reisen! 

Endret av Kajo
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...