Gå til innhold

Brettspill på date

Løvekvinnen21

Anbefalte innlegg

Hei!

Til uken skal jeg hjem til en fyr for andre gang, og da tenkte jeg å kanskje ta med et brettspill. På første date spilte vi litt kort, yatzy, geni, osv. Vi snakket om at vi måtte spille noe annet neste gang, så jeg lurer derfor på om det er noen som har tips til et brettspill for to som passer å spille på en date? Vi er forresten i midten av 20-årene, om det skulle ha noe å si😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alias med egne regler, 5 second rule, sequence, uno, codenames, black stories, gruble

Anonymkode: 26717...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Løvekvinnen21 said:

Hei!

Til uken skal jeg hjem til en fyr for andre gang, og da tenkte jeg å kanskje ta med et brettspill. På første date spilte vi litt kort, yatzy, geni, osv. Vi snakket om at vi måtte spille noe annet neste gang, så jeg lurer derfor på om det er noen som har tips til et brettspill for to som passer å spille på en date? Vi er forresten i midten av 20-årene, om det skulle ha noe å si😊

Naked poker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å anbefale noe når man ikke helt vet akkurat hva slags spillsjanger dere liker. Men sjekk ut denne siden for tips:

https://gamezone.no/avdelinger/brettspill-nettbutikk/topp-10-2-spillere?gclid=CjwKCAjw4pT1BRBUEiwAm5QuR6Snpsu2BzAJJlePkVfOgZgtN9-8B6TWoxKzeQl2dy08b9sZ4MwN0RoCmcAQAvD_BwE

Jeg liker Carcasonne godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å kjøpe en sånn familiepakke med div spill, og gjøre det til deres greie å spille gjennom alle? :) 

Ellers slår jeg et slag for Ludo! Gode, gamle Ludo kjenner alle, så trenger ikke surre på date med å lære kompliserte spillmekanikker, og kan være ganske gøy om en har et snev av konkurranseinstinkt.

Anonymkode: 37af9...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt en del 7 Wonders Duel, det er ikke så galt. Ble også positivt overrasket over Akrotiri. Onitama er et solid alternativ til sjakk, om man liker mer abstrakte greier.

Kjenner folk som mener Twilight Struggle er tidenes beste tomannsbrettspill, men det er kanskje litt tungt å spille på date. :P

Endret av Okapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å finne et brettspill som ikke er for barn 😆 

Hva med Pandemic, Gloomhaven, Terraforming Mars, Catan, Too many bones eller Scythe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...